Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Beemsterkaas schreef:Ik ben nog niet helemaal mee in gedeeltelijk ontdooien - snijden - opnieuw invriezen, voelt foutdus daar geen ervaring mee.
Beemsterkaas schreef:Ik ben met diepvriesproducten voor humaan gebruik extreem voorzichtig en strikt. Ik denk dat ik dat gevoel / gewoonte naar hondenvoer overbreng? Nooit over nagedacht eigenlijk.
Ik begrijp wel dat jullie het allemaal zo doen hoor, handig om op die manier porties te kunnen maken.
Het overtuigt me echter niet voldoende, gelukkig zijn er voldoende alternatieven binnen kvvhet gaat tenslotte om het product dat je geeft, niet om de manier waarop.
BARF is niet aan mij besteed - maar ik vind het geweldig voor honden die wel BARF gevoerd worden, die boffen maar.
Kidde schreef:Beemsterkaas schreef:Ik ben met diepvriesproducten voor humaan gebruik extreem voorzichtig en strikt. Ik denk dat ik dat gevoel / gewoonte naar hondenvoer overbreng? Nooit over nagedacht eigenlijk.
Ik begrijp wel dat jullie het allemaal zo doen hoor, handig om op die manier porties te kunnen maken.
Het overtuigt me echter niet voldoende, gelukkig zijn er voldoende alternatieven binnen kvvhet gaat tenslotte om het product dat je geeft, niet om de manier waarop.
BARF is niet aan mij besteed - maar ik vind het geweldig voor honden die wel BARF gevoerd worden, die boffen maar.
Ik heb net ook gezocht, maar ik lees ook op kvv sites dat ontdooien en weer invriezen wordt afgeraden. Ook al is het een beetje, je ontdooid het toch natuurlijk
dierenfan schreef:Eerlijk is eerlijk ik ben er voor mezelf niet enorm strikt in en durf gerust opnieuw in te vriezer zelfs rauwe kip en nog nooit ziek door geweest. Ik eet het immers ook niet rauw maar goed gebakken. Gebeurd zeldzaam hoor en de keren is op 1 hand te tellen maar het gebeurd wel. Ook deels ontdooien, porties maken en terug vriezer in. Voor bbq vlees als ik vergeet direct kleine porties te maken.
Vroeger moest ik wel eens kvv snijden of barf en dan deed ik het ook zo.
_coquette_ schreef:Van kivo hebben ze helaas maar 2 smaken in 250gr.
@Themba: krijgen ze geen last van de buik/maag van het bevroren vlees? Ondanks dat het deels ontdooid is als ze het eten is het nog wel echt ijskoud.
Themba schreef:Hier krijgt die 1x per dag 500gr. Hij krijgt het bevroren.
Hij moet er voor werken. Gebit is nog nooit zo schoon geweest. Hij kauwt het af en voordat het naar binnen gaat is het ontdooit.
Gaven wij het ontdooit was het binnen 1 minuut op en had hij daarna nog steeds honger.
Nu doet hij er een kwartier over en ligt daarna voldaan te snurken van het werk.
Gaan vast mensen wat van vinden maar voor hier werkt dit echt perfect.
Lab van 35 kilo. Hij krijgt lotgering
Warboel schreef:FennyPower schreef:Uit nieuwsgierigheid welke keukenmes gebruiken jullie dan? Die ik had was niet krachtig genoeg..
Ik gebruik een gekarteld broodmes![]()
Of bedoel je een elektrische? Die heb ik niet haha.