Waar zijn de tuinvogels gebleven? Alles is weg lijkt het.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

roosa

Re: Waar zijn de tuinvogels gebleven? Alles is weg lijkt het.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 16:51

Lekker smikkelen <3

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 16:57

Leuk zo'n groepje musjes. <3
Ik heb een soort van huisdier pimpelmeesje. Sinds hij afgelopen zomer naar binnen was gevlogen en ik hem op mijn vinger buiten kon zetten en aaien blijft hij terugkomen en naar binnen kruipen om daar te eten. Heel schattig maar hij hoort natuurlijk wel buiten. We houden zoveel mogelijk horren dicht maar hij hoeft maar een klein kiertje te vinden of meneer zit weer binnen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 17:08

Ochtend concert vorig jaar

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-25 21:36

Nog steeds geen mus te zien. Een koolmees af en toe de rest is helaas nog steeds weg

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 09:13

wij hebben heel veel tuinvogels,... vinken verschillende meessoorten, spechten ,boomklevertje ,winterkoninkjes, ,uilen, ijsvogel zelfs....Maar mussen al een paar jaar niet meer...

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 11:49

Wij hebben ook best veel vogels hier. Koolmezen, pimpelmezen, merels (altijd maar een paar), winterkoninkjes, roodborstjes, bonte spechten, groene spechten, diverse soorten vinken, diverse soorten duiven, boerenzwaluwen, kraaien, eksters, buizerds, wat andere roofvogels, gekraagde roodstaarten, diverse soorten kwikstaarten, boomklevers, ganzen, meeuwen, fazanten, allerlei groene, gele of bruine kleine vogels die ik nooit herken en heel veel diverse soorten mussen. En dan ben ik vast nog wel wat vergeten.
De enige vogel die we hier niet tot nauwelijks meer zien helaas is de Vlaamse gaai. -O- Er zijn diverse bomen omgevallen met de storm en wij hebben de berken gekapt, dat zal ook invloed gehad hebben.

Wel hebben we minder egeltjes: vorig jaar een stuk of 10/12, nu maar 4 of 5. Nog een aantal vossen, soms een ree in de tuin en in de winter komen de marters weer. De vleermuizen zijn er gelukkig ook nog. We hebben wel vlinders gehad, maar niet superveel, maar dat komt omdat we ook nog weinig bloemen hebben. Wordt aan gewerkt. Bijen hadden we wel wat meer, wespen wat minder. Padjes en kikkertjes ook een stuk minder heb ik het idee. Salamanders wel gewoon zoals altijd. Libellen ook.
Lieveheersbeestjes ook best wat en allerlei andere insecten. Op het moment helaas heel veel spinnen en ook Colorado kevers (maar die komen waarschijnlijk uit het aardappelveld naast ons).

Uiteraard nog de nodige muizen en hier en daar een rat, maar de katten houden het aardig onder controle.
Oh, en te veel mollen. -O-

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 22:00

Ik zag vandaag in de tuin een mooie bruine vogel, met gelig onderlijf en hele lange snavel. Die zo tegen de zijkant van de schutting en bomen bleef zitten. Nog nooit eerder gezien. Was dus een boomklever. Mooi beestje hoor.

Maar blijkbaar niks bijzonders, aangezien ze hierboven ook steeds genoemd worden.