Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Marjo schreef:Bellatrix schreef:Nouja ik heb toch niets te zeggen over hoe een fokker met zijn dieren omgaat? Als deze vrouw ze in een kamertje hield kan ik daar toch niets aan veranderen? Ik vind deze fokker geen broodfokker, dieren zijn getest en er wordt goed over nagedacht. Het zijn geen stamboom kittens nee, ze zijn geen 100% een ras.
Ik begrijp dat je mij erop aan spreekt hoor maar misschien dan verder via PB want ik wil dit graag een leuk en gezellig topic houden om te genieten van mijn meisjes.
Ik doe dit bewust openbaar want ik hoop dat mensen doorhebben dat zij wél invloed hebben op hoe fokkers fokken.
Broodfokker ben je overigens al als je je brood verdient met fokken, dat hoeft niet te betekenen dat de fokker fout is.
Maar jij als koper hebt wel de 'macht' om te kiezen hier geen kittens te kopen, als jij vindt dat het niet oké is hoe die kittens zijn opgegroeid en hoe de fokker met zijn dieren omgaat. En op het moment dat niemand daar kittens koopt om diezelfde reden, kan de fokker voor twee keuzes komen te staan; stoppen, of de situatie diervriendelijker maken. Een win/win voor de dieren als je het mij vraagt.
Er heerst helaas ontzettend veel onwetendheid waardoor (vaak onbewust) dierenverwaarlozing in stand gehouden wordt. Je hebt écht meer macht als koper dan je denkt.
En nogmaals; om te zeggen dat deze fokker fout is, is ook te kort door de bocht, want ik ken die situatie niet. Daar ga ik niet over oordelen, en zo vanaf de foto's lijken de kittens kerngezond te zijn.
Alleen de enige manier om foute fok tegen te gaan, is om er niet te shoppen en dat kan niet vaak genoeg herhaald worden wat mij betreft![]()
Zeker genieten van je kittens, want het zijn prachtige dieren
Bellatrix schreef:Farrah & Fayelinn vandaag.
[ Afbeelding ]
Tail deed best lief vandaag, ze ging neus aan neus snuffelen met Farrah en dat zonder te blazen.
En net met snoepjes geven ook geen blazen. Ik heb ze expres dicht bij elkaar snoepjes gegeven.
Maar natuurlijk wordt er op een dag ook nog wel een stuk of 8x geblazen, maar goed, elke dag gaat het een beetje beter.
Marcella schreef:Knapperts.
Die zwarte ene keer denk smokey zwart en de andere gewoon zwart.