Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

gillian schreef:Kan ook best lang duren voordat de vacht weer terug is gegroeid.
Ik heb een pom als klant, die is 1x naar een andere trimsalon geweest, helemaal kort, zag er niet uit... baasje echt overstuur.
Ik heb dit er nog van kunnen maken
[ Afbeelding ]
Dit was begin juli
Nu afgelopen week was ze zo, nog voor het wassen
[ Afbeelding ]
En dit was na de trimbeurt
[ Afbeelding ]
Ze was echt net zo kort geschoren/geknipt als jouw hondje.
Komt terug, maar heeft tijd nodig.

gillian schreef:Kan ook best lang duren voordat de vacht weer terug is gegroeid.
Ik heb een pom als klant, die is 1x naar een andere trimsalon geweest, helemaal kort, zag er niet uit... baasje echt overstuur.
[ Afbeelding ]
Dit was begin juli
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
 dus wij een langharige chihuahua met een foutje van de trim salon 
[ Afbeelding ]
Dit was begin juli
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Cayenne schreef:gillian schreef:Kan ook best lang duren voordat de vacht weer terug is gegroeid.
[ Afbeelding ]
Dit was begin juli
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Wauw, daar zou ik ook niet blij mee zijn.
Wat was hier de reden van dat de trimmer dit had gedaan? Zat ze zo in de klitten?
                                                         BeFunny schreef:gillian schreef:Kan ook best lang duren voordat de vacht weer terug is gegroeid.
[ Afbeelding ]
Dit was begin juli
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Ja daardoor doe ik mijn chihuahuas zelf. Met een dwergkees is dat wel lastiger met hun dikke vacht. Ik zou daar ook echt niet blij mee zijn.
Sophietje heb ik ook zelf geplukt de eerste keer. Als het lukt blijft ik dat doen maar als dat te veel wordt om zelf te doen breng ik haar wel naar een pluk trimmer. Want echt niet dat er geschoren gaat worden.
Maar ik ken meer mensen met met name Dwergkeesjes en Chihuahuas die geschrokken zijn na een trimbeurt. En zelfs mensen die zich hebben laten wijsmaken dat zo kort met name zomers beter voor ze zou zijn.

Esplendido schreef:Oh, ik zou echt zo balen als mijn hond zo terug zou komen van de trimsalon.
Wij hebben sinds een paar maanden een Afghaanse windhond, maar die durf ik echt niet naar een trimsalon te brengen. Ik ben veel te bang dat ze knippen of scheren. Ik doe de vachtverzorging zelf en als ik even niet weet hoe of wat dan helpt de fokker mij. Iedere week kost het veel tijd, maar dat weet je als aan een ras als een Afghaanse windhond begint. Ik denk ook dat er weinig salons zijn die nog (veel) ervaring hebben met Afghaanse windhonden.
 xoranlover schreef:Esplendido schreef:Oh, ik zou echt zo balen als mijn hond zo terug zou komen van de trimsalon.
Wij hebben sinds een paar maanden een Afghaanse windhond, maar die durf ik echt niet naar een trimsalon te brengen. Ik ben veel te bang dat ze knippen of scheren. Ik doe de vachtverzorging zelf en als ik even niet weet hoe of wat dan helpt de fokker mij. Iedere week kost het veel tijd, maar dat weet je als aan een ras als een Afghaanse windhond begint. Ik denk ook dat er weinig salons zijn die nog (veel) ervaring hebben met Afghaanse windhonden.
Ooh een afghaan![]()
Wij hadden ren afghanen korte vachtjes dus. 1 had er wat meer vacht op staan maar was gedeeltelijk showlijn.
@amber_anne
Wij hebben ook liever niet de eigenaar erbij. De kat of hond let veel meer op de eigenaar en reageert dan op alles wat de eigenaar doet dat is verdomd lastig werken.
Wij doen katten wel met zijn 2en maar zonder eigenaar.