Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Little_Gift schreef:Dat is aardig met een Will to please ras maar echt niet met een zelfstandig denkend onafhankelijk type die niemand nodig heeft en zijn eigen plan trekt of zodanig hoog in drive zit zoals een terriër die jacht ruikt.
Ik zie je al staan dan met je zakje brokjes. Zie je nog net geen middelvinger jouw kant op gericht bij de hond
Little_Gift schreef:Zal wel aan de mix liggen dannet wat minder jachtdrive meegekregen dan de volbloed terriërs
wees blij!
Little_Gift schreef:Schnauzer en herder vallen nog steeds in de relatief makkelijkere categorieën.
Tuurlijk los je veel op met trainen, absoluut. Maar niet alles en als net die ene keer de training wat minder grip heeft en je hond schiet de weg op... En er komt net dan verkeer af...
Er is maar één iets wat 100% zeker veiligheid voor je dier garandeert en dat is (een stuk van) je domein degelijk en correct omheinen.
trysteffy schreef:DuoPenotti schreef:Maar daar heb je dus ook van die mafkezen die daar doorheen rennen.
Vroeger stond ik bij iemand gestald en die bleef er prima achter.
Behalve als er een loopse hond voorbij kwam.
Dan wist hij snel door rennen en de schok blijft weg.
Daar ben ik dus ook bang voor deze is ook hard Leers. Zelfs met een blafband die heel wat verschillende standen heeft blijft ie door blaffen het boeit hem niet. Ook op stal het schrikdraad boeit hem ook niet even janken en weer opnieuw![]()
Hij is in mei een jaar geworden dus echt een puber eerste klas is dit
Nienke1979 schreef:En echt erg hondvriendelijk met stroomLittle_Gift schreef:Schnauzer en herder vallen nog steeds in de relatief makkelijkere categorieën.
Tuurlijk los je veel op met trainen, absoluut. Maar niet alles en als net die ene keer de training wat minder grip heeft en je hond schiet de weg op... En er komt net dan verkeer af...
Er is maar één iets wat 100% zeker veiligheid voor je dier garandeert en dat is (een stuk van) je domein degelijk en correct omheinen.
pol013 schreef:Gut, ik ga mijn gevoelige paarden maar even mijn verontschuldigingen aanbieden dat ik ze dmv een stroomhulp leer IN mijn wei te blijven.
(toevallig is er bij paarden een onderzoek gedaan en is aangetoond dat een stroomomheining maar voor zéér minimale stress zorgt, en dat alleen tijdens de leerfase. En dat is ook logisch want het is altijd hetzelfde. Dezelfde actie levert altijd exacte dezelfde consequentie op. En dat is dus weinig stressvol want dat is duidelijk en voorspelbaar)
https://www.sciencedirect.com/science/a ... 9115000945
c_alsemgeest schreef:pol013 schreef:Gut, ik ga mijn gevoelige paarden maar even mijn verontschuldigingen aanbieden dat ik ze dmv een stroomhulp leer IN mijn wei te blijven.
(toevallig is er bij paarden een onderzoek gedaan en is aangetoond dat een stroomomheining maar voor zéér minimale stress zorgt, en dat alleen tijdens de leerfase. En dat is ook logisch want het is altijd hetzelfde. Dezelfde actie levert altijd exacte dezelfde consequentie op. En dat is dus weinig stressvol want dat is duidelijk en voorspelbaar)
Ik vroeg me dit het hele topic eigenlijk al afwaarom stroomdraad bij paarden wel prima is, maar een stroom erfafscheiding bij een hond niet.
Niet of het voor het ras werkt, dat zal verschillend zijn, maar vooral waarom stroom bij een paard prima is en bij een hond blijkbaar niet zo geaccepteerd?
Draad is visueel en duidelijk, maar de
Afrastering voor een hond e.d. werkt met geluidssignalen voordat de schok komt. Dus denk ik ook vrij duidelijk zoals ik het in dit topic begreep?
Zelf heb ik geen ervaring met dergelijke middelen.
Is het vooral omdat het in de riem zit? Dus de hond continue last heeft van de band? Werkt deze met pinnen?
Niet veroordelend bedoeld, vraag me echt af waarom het een wel geaccepteerd is en het ander niet
Leo schreef:Omdat het vast zit aan de hond. Een stroomdraadje heb ik dan minder moeite mee. Maar ik blijf er bij dat een hond iets leren vanuit pijn en angst totaal onnodig is.
Thioro schreef:Probleem met die banden is ook dat je trainingsbanden hebt waarbij de eigenaar zelf de band activeert. Daar kan heel lelijk misbruik van gemaakt worden door mensen die er niets van begrepen hebben.
Dus is gewoon het hele principe van stroombanden verboden, ook die van de omheining waar je als eigenaar verder geen invloed op hebt.
Trilbanden mogen nog wel.
pol013 schreef:Gut, ik ga mijn gevoelige paarden maar even mijn verontschuldigingen aanbieden dat ik ze dmv een stroomhulp leer IN mijn wei te blijven.