Neuroloog huisdierenarts gezocht in het noorden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-25 16:06

Nyaleti schreef:
Solensia zou ik absoluut niet nogmaals voor kiezen. Een kat met mogelijk hersen schade en / of dementie en allerlei klachten, dat zou ik niet aandurven.
Gelukkig zijn er heel veel supplementen op de markt voor artrose.
Wat geef je daar nu voor? En wat is de reden dat je haar nu geen Nova van wilt geven? (Dat heb je in huis begrijp ik)

Naja nova staat vanaf een half jaar open, geen idee of ik het kan geven.
Maar momenteel heeft ze dus gewoon hele gevoelige darmen door die verstoppingen .. Geen idee of dit nu invloed gaat hebben.
In iedergeval een half jaar terug gegeven en ze reageerde er heel boos op en begon niet meer te eten.
Dat wat betreft solensia ik hoor dit vaker en daarom trekt het me niet ..

Hannanas

Re: Neuroloog huisdierenarts gezocht in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 18:21

Je zou die macrogol poeder (dulcosoft zakjes) kunnen proberen

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 18:29

FennyPower schreef:
Ladyson schreef:
Het doet mij denken aan een zenuw die af en toe bekneld is, door de uiting van de pijn en de omslag in gedrag. Toen mijn hond een zenuwbeknelling had wilde zij ook uit huis, dat was omdat ze het huis associeerde met de pijn.. Ze wilde letterlijk het huis uit vluchten. De dierenarts wist er toen eigenlijk ook niet zoveel raad mee en vond het maar een raar verhaal.

Bij kleine honden met CM/SM (ook een soort beknelling) is ook een specifiek symptoom dat het savonds verergert.

Edit: Bij mijn hond zat het trouwens in de nek en zij durfde dus ook niet meer te eten omdat ze dan vaak een pijnscheut kreeg. Maar alles bij elkaar was een heel gedoe om oorzaak en gevolg symptomen van elkaar te onderscheiden. "Geen eetlust" was dus een gevolg en geen symptoom eigenlijk. Dit zou bij jou bij de kattenbak van toepassing kunnen zijn.

En ze gromde opeens op rare momenten naar ons, als je haar aanraakte. Doet ze normaal ook nooit.

Wat was hiervoor de oplossing?
Is het nog goed gekomen met je hondje?

3 weken gabapentine + nog een andere pijnstiller, daarna was het helemaal over..! Is nu een aantal maanden geleden.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 18:35

FennyPower schreef:
Nyaleti schreef:
Solensia zou ik absoluut niet nogmaals voor kiezen. Een kat met mogelijk hersen schade en / of dementie en allerlei klachten, dat zou ik niet aandurven.
Gelukkig zijn er heel veel supplementen op de markt voor artrose.
Wat geef je daar nu voor? En wat is de reden dat je haar nu geen Nova van wilt geven? (Dat heb je in huis begrijp ik)

Naja nova staat vanaf een half jaar open, geen idee of ik het kan geven.
Maar momenteel heeft ze dus gewoon hele gevoelige darmen door die verstoppingen .. Geen idee of dit nu invloed gaat hebben.
In iedergeval een half jaar terug gegeven en ze reageerde er heel boos op en begon niet meer te eten.
Dat wat betreft solensia ik hoor dit vaker en daarom trekt het me niet ..

Novacam is idd 6 maanden houdbaar na openen dus zou ik niet meer geven.
Ik heb even niet de tijd om terug te zoeken in je berichten maar je hebt al wel eens Isogel gegeven toch?

Kat van een vriendin had een drama met z'n darmen, ook te droge ontlasting en moeite met de houding door artrose, en daardoor buikpijn.
Die kreeg extra natvoer of vochtige brokjes, Isogel en de Hills I/D (of Biome, ik vraag het even na) en heeft daarna amper meer last gehad.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 21:45

Als het maag darm kanaal zo gevoelig is, wat geef je haar dan nu te eten? Wellicht kan ze een poosje op een licht verteerbaar dieet?

Als ze van Solensia verslechterd zou ik het zeker niet nogmaals proberen. Ook zoals aangehaald word in combinatie met neurologische problemen, het speelt juist in op de hersenen, daar zou ik niet op durven gokken. Het is niet zozeer een laatste redmiddel, maar wat milder op de organen bij langdurig gebruik. Het zou veiliger moeten zijn voor langdurig gebruik, maar dat staat dus nog even ter discussie :=

Dementie kan meespelen, maar imo geeft deze kat duidelijk pijn aan. Sowieso lijkt me met Spondylose en Artrose pijnstillers niet een slecht idee. Novacam die een halfjaar open staat kan je nog best geven, maar de werking kan wat minder zijn geworden. Maar ik neem aan dat je dierenarts niet zo moeilijk doet als je maandag even belt voor een nieuw flesje.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-25 23:16

Ik krijg morgen iets van Chinese kruiden pijnstilling binnen waar ik goede verhalen over hoor. Per toeval ook een soort gelijke ervaring. Oude kat met spondylose niet naar de bak kunnen ,ijsberen en die het na de kruiden goed doet.

Ik ben benieuwd.. als dat niet werkt bespreek ik dit woensdag gelijk met de dierenarts.
En anders maandag nog natuurlijk.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 16:46

Zou het zo snel kunnen werken? Kruiden vragen meestal wat tijd. Of is hier de ervaring anders? Iig: toi toi, ik duim dat het helpt !

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-25 19:01

Helaas de kruiden niet binnengekregen vandaag.
Gister wel een rood licht therapie band binnen gekregen . Die ik op haar leg en ze is vandaag de hele dag lekker relaxt!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 19:57

Kat heeft dus een zeer pijnlijke achterhand, heeft pijn bij plassen en vooral poepen dus zal dit ook zo lang mogelijk uitstellen met als gevolg een volle pijnlijke buik.
Echt niet met van allerlei kruiden bezig gaan maar op hele goede pijnstillers of laten gaan .

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-25 16:11

Toch een update.
Ik ben sinds enkele dagen bezig met de kruiden van huisdierendokter.
En ze poept elke dag nu, is heerlijk relaxt, haar ogen zijn anders. Ze is zelfs vanochtend bij mij in mijn armen gaan slapen op bed.
Ik heb voor haar een warmte kleedje , wat lekker fijner is voor haar rug.
En een rood licht therapie (geen idee of het werkt) maar tot nu toe alles bij elkaar is ze gewoon de oude Pip.

Als ze ook maar iets van pijn laat merken dan gaan we direct over op pijnstilling van de dierenarts.

De bloeduitslagen waren gisteren binnengekomen en dit was allemaal nog steeds normaal!
Dus het ligt gewoon aan haar spondylose/artrose.Afbeelding
Ze is net weer wakker :')

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 16:54

Wat fijn,mag ik vragen wat voor kruiden je geeft?
Misschien ook wel iets voor een van mijn katten die wel eens wat buikproblemen heeft :j

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 17:08

Wauw wat goed! Ik ben ook wel nieuwsgierig naar wat je nu precies geeft. En het warmte matje zal haar ook zeker helpen.
Dat haar blik nu anders is, is een heel groot teken dat ze zich ook echt beter voelt, wat fijn dat ze dat laat zien.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 17:30

Fijn dat het aanslaat!

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-25 18:47

Ik geef nu zelf momenteel de kruiden van huisdieren dokter
Pan chow (voor haar pijn nu.)
En in combinatie met rejoint en straks de andere erbij samen drynaria(voor de beste werking)(wel even afhankelijk want ik wacht even op een mail van het bedrijf terug. Wat het beste is om in te zetten. Vanwege haar artrose .
Niet dat ik later weer wat moet aanpassen.
Heb het liever dan direct goed.
Panchow werkt vrij snel en is pijnstillend.

Of het werkt tegen darmproblemen geen idee bij Pip was het echt haar spondylose die de darmproblemen veroorzaakt. En daar is de rejoint dus onder andere goed voor. (En ik dacht te horen dat drynaria dus voor algeheel is en dat de combinatie samen heel goed is. Maar even voor de zekerheid overleggen)
Ze hebben ook dingen voor darmproblemen.
Op de website staan veel duidelijke reviews

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-25 22:27

Helaas. Hoewel ze echt een paar hele goede dagen had... Is ze echt helemaal omgeslagen weer en een flinke terug val :'(
Weer zo'n moment 'moet ik haar dan nu laten gaan...'

Ze is weer enorm aan het ijsberen (poept trouwens wel nog steeds dus het kan nu geen verstopping zijn)
Heel veel miauwen. Ondanks de kruiden, ik heb had nog novacam thuis en heb ik dit gegeven. Maar echt rustiger wordt ze nog niet.
Maandag mijn eigen dierenarts gelijk bellen.

Ik weet niet meer zo goed wat ik moet doen nu , ik weet het gewoon niet meer.
Wat is eerlijk, nog meer onderzoeken dan wat ik nu al gedaan heb, het levert allemaal stress op en het heeft tot nu toe niks opgeleverd.. :'(

Het gaat me zo aan het hart om haar zo te zien.
Nu met haar onrust wil de weer naar buiten. Soms denk ik moet ik haar dan laten ...
Maar ik vind het zo gek.. nooit dat ze naar buiten taalde en nu in een keer wel..
Vanmiddag viel de onrust opzich mee. Althans met negeren gaat ze uiteindelijk liggen en slapen. Avonden zijn echt een drama..

Spelen doet ze ook nog, en fel dat ze is..
Springt en doet op kasten.. (ze is zo eigenwijs en hyperactief ..)
.ik speel regelmatig met haar zodat haar energie /onrust eruit is maar dat helpt niet. Dan is ze even afgeleid en daarna gaat ze weer next..

Ik voel me echt zo ontzettend slecht nu...

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 00:08

Wat naar dat ze nu weer zo'n terugval heeft. Ik zou haar echt niet naar buiten laten, grote kans dat je haar nooit meer terugziet. Misschien toch even de Novacam zijn werk laten doen, ik zou dat zeker dit weekend wel blijven geven tegen eventuele pijn. Veel meer kun je niet doen. Heel veel sterkte en wijsheid, geen idee wat ik zou doen in deze situatie...

Keldeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 00:49

Inderdaad absoluut niet naar buiten laten gaan. Je kat zie je dan hoogstwaarschijnlijk nooit meer terug en dan krijgt ze een nog grotere lijdensweg.

Ben je al eens naar een echt groot en goed dierenziekuuis geweest? Ik lees veel over alternatieve keuzes waarbij het dan kort beter lijkt te gaan, maar wat uiteindelijk niks oplevert. Persoonlijk zou ik dat geld steken in gedegen extra onderzoek.

Hopmans in Roden bijvoorbeeld.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 01:02

Ach nee.. Wat ontzettend poedersuiker gewoon -O-
Ik heb even niet precies de historie in m'n geheugen maar is het een idee om haar dossier eens door te sturen naar een 2nd opinion? Zonder afspraak, gewoon telefonisch contact. Eens horen wat een professionele buitenstaander er van vindt?
Of een CT van haar koppie? Het lijkt een klein beetje 'alles of niets' te zijn momenteel..
Kun je een soort van dagboek bijhouden? Met haar goede en slechte momenten er in. Eten, ontlasting, gedrag op zichzelf, gedrag naar jullie etc. Vaak is een goede maatstaf voor de moeilijkste beslissing, als er meer slechte dan goede momenten zijn..

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-25 09:46

Nyaleti schreef:
Ach nee.. Wat ontzettend poedersuiker gewoon -O-
Ik heb even niet precies de historie in m'n geheugen maar is het een idee om haar dossier eens door te sturen naar een 2nd opinion? Zonder afspraak, gewoon telefonisch contact. Eens horen wat een professionele buitenstaander er van vindt?
Of een CT van haar koppie? Het lijkt een klein beetje 'alles of niets' te zijn momenteel..
Kun je een soort van dagboek bijhouden? Met haar goede en slechte momenten er in. Eten, ontlasting, gedrag op zichzelf, gedrag naar jullie etc. Vaak is een goede maatstaf voor de moeilijkste beslissing, als er meer slechte dan goede momenten zijn..

Klopt, ik heb meerdere dierenarts gebeld met mijn verhaal maar ze willen haar allemaal zien dan.
Ik heb een internist gevonden die online consulten deed en op basis van mijn verhaal advies gekregen. Alle adviezen zijn nu gedaan op de ct scan na.

Ik denk dat ik bij haar de ct scan eerlijk gezegt niet meer wil. Puur omdat het haar zo zwaar zou kunnen vallen.
Een uur onder narcose. En het is heel kostbaar. (Heb ik er zeker voor over) Maar als daar wat uit komt wat kan je er dan nog tegen doen ...
Mijn houdige dierenarts raad dat ook niet aan.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-25 09:48

Paardenfann4 schreef:
Wat naar dat ze nu weer zo'n terugval heeft. Ik zou haar echt niet naar buiten laten, grote kans dat je haar nooit meer terugziet. Misschien toch even de Novacam zijn werk laten doen, ik zou dat zeker dit weekend wel blijven geven tegen eventuele pijn. Veel meer kun je niet doen. Heel veel sterkte en wijsheid, geen idee wat ik zou doen in deze situatie...

Klopt! Ik doe dit weekend novacam.
Alleen het lijkt direct dat ze buikpijn heeft want het duurt even tot ze gaat eten. En ze is gewoon zo boos.

Na het weekend even bellen met de dierenarts voor andere pijnstillers wat wellicht beter aansluit.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 11:28

Wat naar. Heel veel sterkte!

Keldeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 13:39

Heb je trouwens al eens iso-gel geprobeerd? Dat werkt zowel goed voor verstoppingen als diarree, misschien kan dat haar ontlasting nog wat verbeteren en gaat het poepen dan met minder pijn.

Zo’n lastige en ingewikkelde situatie zitten jullie in, hoop dat ze zich snel voor een langere tijd beter voelt!

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-25 19:29

Keldeo schreef:
Heb je trouwens al eens iso-gel geprobeerd? Dat werkt zowel goed voor verstoppingen als diarree, misschien kan dat haar ontlasting nog wat verbeteren en gaat het poepen dan met minder pijn.

Zo’n lastige en ingewikkelde situatie zitten jullie in, hoop dat ze zich snel voor een langere tijd beter voelt!

Ze kreeg iso gel, inmiddels vlozaad wat haar ontlasting heel goed houd!

Keldeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 22:22

FennyPower schreef:
Keldeo schreef:

Ze kreeg iso gel, inmiddels vlozaad wat haar ontlasting heel goed houd!

Dat is fijn!vind het echt heel naar voor jullie en sneu voor je pluisje. Konden ze maar praten hè.