Dankjewel Melody voor het uitzoeken. Dat zou dus veilig moeten zijn. Ja, ik kan echt geen nieuwe nestjes gebruiken, dit ene nestje is al een hele uitdaging omdat de mannetjes ook al heel gauw gescheiden moeten worden ivm territoriumdrang. Ik zal de mannetjes dan ook apart moeten plaatsen bij nieuwe baasjes. Hopelijk vind ik op tijd baasjes anders zit ik hier straks met nog meer aparte hokken waar eigenlijk geen ruimte voor is. Mijn vriend ziet me al aankomen
Lieve woorden Hannanas, ik voel me toch wel schuldig dat ik niet direct doorhad dat ze mijten hadden. Als ik het overnieuw kon doen had ik ze bij aankomst meteen behandeld en dan had Lindy misschien nog geleefd.
Het lijkt er op dat we witte en bruine pups hebben. Deze lag nu net buitenboord en werd na de foto gauw naar binnen gesleept door tante Kaasie die haar zorgtaak nog serieuzer neemt dan de moeder muis.
melody7
Geplaatst: 22-06-25 12:25
Ik denk niet dat je Lindy had kunnen redden. Mijten zijn normaal gesproken heel vervelend, maar geen doodsoorzaak. Ze slaan vaak toe als de weerstand toch al laag is, de kans is groot dat ze al niet in orde was. Je hoeft je echt niet schuldig te voelen
Zo leuk dat de tante zo goed helpt!
Marloez
Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-25 15:43
Er waren toen ook nog geen rode puntjes te zien. Ik zag wel dat ze krabbelden maar het kwam niet persé dwangmatig over, ik dacht dat het uit onrust was door de verhuizing.
Er is weer een witje uit het nest gerold. Tot nu toe hebben we 3 volledig witte en 3 volledig bruine geteld.
Ze vallen/kruipen steeds uit het nest en worden dan weer teruggeplaatst door de 2 tantes en moeder.
Vandaag het terrarium opgehaald. Vrijdag na de 2e mijt behandeling gaan ze er in. Ik wil hun stink mijten babynestje er liever niet in mee verhuizen.. Maar de overschakeling naar een nieuw hok zal al spannend genoeg zijn. Ik neig er naar om alles lekker schoon en fris er in te zetten.. Maar niet verstandig vrees ik. Ik heb nog wel een huisje met hok geur die al sinds vrijdag in de vriezer zit. Misschien dat ik dit kan gebruiken.. Maarja dat is niet hét huisje natuurlijk. Bovendien is het van hout en ik wil van de houten spullen af (stinkt en neemt vocht op wat niet handig is vanwege de mijten).
Ik heb een nieuw keramieken huisje vlakbij hun nest gezet en stop er wat nestmateriaal in, misschien wennen ze er zo wat aan. Dan spoel ik het enkel af (als er maar geen huidkorstjes meer aan zitten) dan ruikt het toch nog enigzins naar het nest. Dat kan ik misschien ook gebruiken.
Vanmorgen lagen ze even uit het nest. De witte stipjes op Kaasbaas haar oren zijn dode mijten (goed teken).
Zappie is nog steeds een erg zielige muis met veel jeuk. Pascha ook best wel. Ik laat ze voorlopig apart, misschien wel voor zo lang ze nog leven. Ik heb een zwak voor kneusdiertjes en ze verdienen het beste en stressloze leven. Ze hebben nog wel lol, Zappie is de enige muis die af en toe het looprad gebruikt. Zo'n grappig gezicht! Pascha is gek op de zaadjesmix en zoekt meteen de zaadjes op zodra ik ze gestrooid heb.
Nu liggen ze samen te dutten in hun fleece huisje. Ze hebben ook witte stipjes op de oren gelukkig, maar helaas ook nog wel veel rood. Al lijken de wondjes nu wat meer in te drogen.
Wat ben jij een tof mens ze zijn met hun neusje in de boter gevallen.
Marloez
Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-25 18:20
@paardjebont: Het lijkt wel alsof ze inmiddels doorhebben dat we alles goed bedoelen. In het begin waren ze heel angstig. Het enige dat ze kenden was dat ze af en toe door mensenhanden aan hun staart werden opgepakt zonder ondersteuning (bij de kweker).
Ze kijken ons heel nieuwsgierig aan en Kaasbaas en Pascha lopen vanzelf onze handen op.
Lindy voelde zich in haar laatste dagen heel vertrouwd bij ons. Ze nestelde zich in mijn hand en viel dan in slaap. Ik heb op haar laatste dag toen ze het erg moeilijk had nog een schattig vriendschappelijk likje van d'r gekregen nadat ik haar voorzichtig had geaaid.
Wesseltje schreef:
Wat ben jij een tof mens ze zijn met hun neusje in de boter gevallen.