Gedumpt in het bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Re: Gedumpt in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 10:44

Castreren is het belangrijkste.
Chippen en enten komt daarna.

Ik wil ook best een kleine bijdrage doneren.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 10:55

Fijn dat je ze gevonden hebt!
Bizar om ze zo te dumpen. En in een reismandje ook nog. Dan weet je toch dat ze een nare dood te wachten staat als niemand ze vindt? -O-
Ze stonden dicht bij een weg begreep ik. Dat is nog iets.

Kan je niet beter wachten met castreren tot de 2 weken wachttijd voorbij zijn?
Straks is er wel iemand die ze mist. Dan heb jij de stress en kosten ervan gehad voor niks. Nog los van of de eigenaar het had gewild.
In dit geval kleine kans natuurlijk, maar je weet niet wat de situatie is geweest.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 11:12

Fijn dat je ze gevonden hebt en ze veilig zitten.
Castreren is wel echt nodig en fijn dat je dat doet.

Kwa namen

Flip en flap
Kareltje en Henkie
Dumb and Dumber
Sjonny en Kees
Kwik en kwak
Mozes en Petrus (Moos en Peet)
Gers en Guus
Sjors en Sjimmie
Gizmo en Beartje
Fred en George
Willem en Bor
Harry en Ron
Frank en Frits
Tijgertje en Winnie

Enz enz
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 04-06-25 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 11:15

Och wat een schatjes ! Gelukkig heb jij ze gevonden en zijn ze nu veilig!

Ik werk als vrijwilliger voor een organisatie die hondjes en katten van de straat red en herplaatst. Veel al via verhuisdieren; dit is een fijne site als je een goed huisje zoekt voor een opvang / Rescue kat ; verhuisdieren.nl

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 11:15

Lau schreef:
Qua namen Lost and Found zou hem moeten worden dat is echt goud :')

_/-\o_

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 11:26

_suus19_ schreef:
Wat een lieve reacties allemaal, bedankt! Maar iedere bokker zou hetzelfde gedaan hebben denk ik. Niemand zou ze achter gelaten hebben!

Af en toe denk ik wel ik had gewoon de dierenambulance moeten bellen. Maar goed, ik ben altijd vrij impulsief en m’n eerste gedachte was om ze mee te nemen :+
Het leuke was dat ik zaterdag nog tegen m’n ouders zei dat ik zo graag weer katten wilde, maar dat ik het zielig zou vinden voor de katten als ik er weinig ben. En de volgende dag loop ik tegen 2 katten aan… misschien is het gewoon meant to be :)

Heel lief aangeboden van iedereen die wat bij wil dragen, maar dat is echt niet nodig!! Ik heb besloten ze mee te nemen en zal zorgen dat ze de verzorging krijgen die ze nodig hebben, dat hoort erbij. Als ik besluit ze weg te doen zal ik de nieuwe eigenaar vragen om een bijdrage. Vind gratis dieren toch een beetje tricky.

Bel anders even met de dierenambulance en vertel je verhaal misschien dat je enten, chippen en castratie bij hun dierenarts mag doen voor gereduceerd tarief.

Nee heb je en ja kan je krijgen.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 11:28

Wat een leukerds …lijkt me een typische vakantie dumping.
Je ben echt de kogel niet waard als je dit doet.Diertjes hadden heel naar aan hun einde kunnen komen.Neem dan geen kat hè .. snap dat niet.
Gelukkig heb jij ze op tijd gevonden !

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 11:29

wat ontzettend sneu dat dit nog steeds gebeurd, en stoer dat jij zo goed voor ze wilt zorgen.

Ze zien er echt super leuk uit zeg! Ik blijf hier even volgen, gewoon omdat ik dit zo tof vind dat mensen dit zo op zich nemen incl alle kosten en zich zo inzetten voor dieren zonder eigen belang :)

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 11:30

Wat een topper ben jij! Onbegrijpelijk dat iemand ze zo achterlaat :(
Het is een mooi stel om te zien!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 11:39

Wat goed gedaan van je!

En het zijn mooie beestjes, ze zien er gezond en goed uit.

Namen, Lost en Found wat iemand zei, vind ik geniaal.
Frank en Frey is ook leuk.
Hurley, Saywer, Jack of Charlie uit de serie Lost

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 11:45

Och wat sneu voor deze twee knappe katertjes!
Wat fijn dat er mensen zijn zoals jij die dan actie ondernemen en (al dan niet tijdelijk) zich over ze bekommerd.
(ik ben net zo ;) )

Je ziet ze op de foto's ontdooien <3 van "wat gebeurt er en waar is iedereen???" naar "oke, volgens mij is deze bediende wel oke *\o/* "

Castreren zou ik zeker overwegen, maar ... waarom wil iedereen alles toch al voor volwassenheid van hun hormonen ontdoen?
Ja ze zijn vruchtbaar, maar er zitten zeker ook risicos aan casteren en steriliseren op jeugdige leeftijd.
Klopt dat dierenartsen dat inderdaad stimuleren, maar ik ben echt van mening dat het gezondheidstechnisch en ook mentaal gezien beter is als de patiënt in kwestie de kans krijgt volwassen te worden...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 12:17

Tinkergirl ze zijn 10 maanden oud. Dat is echt een prima leeftijd voor een castratie.

Lost en Found is leuk gevonden inderdaad. Zou er zelf nooit aan beginnen omdat ééntje dan dus Lost heet en ik me steeds zorgen zou maken dat die op een dag verdwijnt :o

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 12:37

Timon en Pumbaa blijft ook leuk.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-25 12:42

Lost and found vind ik ook geniaal! Maar lost roept niet zo makkelijk. Moet ik nog een leuke roepnaam bij bedenken dan.

Wat een gedoe met instanties hoor…. Hoe het altijd gaat, van het kastje naar de muur.
Ik had al 144 gebeld en een melding gemaakt en gisteravond nog een keer met de dierenpolitie gebeld. En dus bij de dierenarts geweest,
Die raadde aan om voor de zekerheid ook nog de lokale dierenbescherming te bellen om te kijken of ze daar als vermist opgegeven waren.

Net de dierenbescherming gebeld en die geven aan dat je als particulier een jaar moet wachten met castreren etc. Ze zei je moet ze naar het asiel brengen om alles officieel te regelen en dan mag je ze weer ophalen na 2 weken.
Die arme guppies, zijn ze net beetje gewend moet ik ze weer wegbrengen.. snap ook niet waarom ik die informatie nu pas krijg.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 12:46

Suus, dat heb ik ook aan de hand gehad met een gevonden kitten, maar toen ik mezelf aanmeldde als gastgezin voor dat ene katje mocht zij gewoon bij ons thuis blijven. Ze is nooit meer weggegaan :D

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 12:46

Alsof iemand ze daar 'even' heeft neergezet om ze daarna weer op te halen. Tjongejonge zeg...

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 12:51

Koper schreef:
Tinkergirl ze zijn 10 maanden oud. Dat is echt een prima leeftijd voor een castratie.

Lost en Found is leuk gevonden inderdaad. Zou er zelf nooit aan beginnen omdat ééntje dan dus Lost heet en ik me steeds zorgen zou maken dat die op een dag verdwijnt :o

ja conform de standaard norm inderdaad wel, want dat is toch al 4 maanden ouder dan de minimale leeftijd voor castratie en sterilisatie bij katten.
zelf zou ik adviseren volwassen te laten worden en dat is bij mij bij katten op zn vroegst met n jaar.

Vergelijk het met mensen, brugklassers en andere jeugd op de middelbare scholen ga je toch ook niet ontdoen van hun hormonen als daar geen medische noodzaak voor is ? :o ( ja ver gezocht en niet te vergelijken want mensen zijn geen huisdieren, maar toch :') )

_suus19_ schreef:
Lost and found vind ik ook geniaal! Maar lost roept niet zo makkelijk. Moet ik nog een leuke roepnaam bij bedenken dan.

Wat een gedoe met instanties hoor…. Hoe het altijd gaat, van het kastje naar de muur.
Ik had al 144 gebeld en een melding gemaakt en gisteravond nog een keer met de dierenpolitie gebeld. En dus bij de dierenarts geweest,
Die raadde aan om voor de zekerheid ook nog de lokale dierenbescherming te bellen om te kijken of ze daar als vermist opgegeven waren.

Net de dierenbescherming gebeld en die geven aan dat je als particulier een jaar moet wachten met castreren etc. Ze zei je moet ze naar het asiel brengen om alles officieel te regelen en dan mag je ze weer ophalen na 2 weken.
Die arme guppies, zijn ze net beetje gewend moet ik ze weer wegbrengen.. snap ook niet waarom ik die informatie nu pas krijg.

Suus, wat vervelend dat ze je die info inderdaad nu pas geven.
Kan het asiel anders niet enkel registreren en dat jij die 2 weken gewoon de katten thuis hebt?
Dus als soort van gastgezin mocht er toch in die 2 weken een eigenaar zich melden?

dan hoeven ze in elk geval niet weer verhuist te worden om na die 2 weken wellicht weer naar jou terug te komen ?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 13:01

Ik zou ze zeker niet naar het asiel brengen. Dan kun je er straks nog een hap voor betalen ook als je ze weer op mag halen plus nog weer extra verhuizingen voor die arme beestjes. Ze mogen blij zijn dat jij ze in huis hebt.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 13:08

Ach gos, arme beestjes, maar wat super fijn dat je ze meegenomen hebt!

Heel eerlijk: ik zou het, bij de instanties, verder vooral laten voor wat het is. Ze zijn niet gechipt, dus de eigenaar kan niet zo makkelijk achterhaald worden, bovendien zijn ze gedumpt en hebben ze genoeg meegemaakt.

Vooral niet naar het asiel brengen, maar lekker bij jou thuis laten.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 13:12

Muronia schreef:
Ik zou ze zeker niet naar het asiel brengen. Dan kun je er straks nog een hap voor betalen ook als je ze weer op mag halen plus nog weer extra verhuizingen voor die arme beestjes. Ze mogen blij zijn dat jij ze in huis hebt.

Of iemand anders adopteert ze dan?
Zou vast niet de eerste keer zijn dat zoiets niet goed wordt genoteerd bij een instantie

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 13:37

Ik zou ze ook niet naar asiel brengen. Ja officieel is er jaar wachttijd maar ik heb de mijne die ik gevonden had gewoon laten castreren. Wel heb ik hem toen overal als gevonden geregistreerd. Ik was blij dat het jaar voorbij was.
Die van jou zijn in een mandje gevonden, dus ik geloof echt dat ze gewoon gedumpt zijn. Anders wel hele rare situatie

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 13:37

Ik vond een dikke week terug 2 jonge kittens, na contact met het asiel blijkt het volgende: als ik de 2 kittens breng moet ik afstand van ze doen (logisch), echter waren daar kosten aan verbonden van 240 euro per kitten. Wil ik ze later ophalen dan kost mij dat nogmaals 125 euro per kitten.
Geen idee hoe dit in jouw omgeving geregeld is, maar als je de mogelijkheid hebt om ze zelf te houden zou ik daar voor kiezen.
Ik laat de katers hier meestal met een maand of 6á7 "knippen". En zeker voordat zij naar buiten mogen. Ongecastreerde katers gaan aan de haal als zij niet geholpen zijn.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Icrack op 04-06-25 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 13:38

Druif_01 schreef:
Ach gos, arme beestjes, maar wat super fijn dat je ze meegenomen hebt!

Heel eerlijk: ik zou het, bij de instanties, verder vooral laten voor wat het is. Ze zijn niet gechipt, dus de eigenaar kan niet zo makkelijk achterhaald worden, bovendien zijn ze gedumpt en hebben ze genoeg meegemaakt.

Vooral niet naar het asiel brengen, maar lekker bij jou thuis laten.

Zou ik ook adviseren.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 13:49

Foaly schreef:
Ach gompie die eerste bange foto's :knuffel: Gelukkig lijken ze al wat bij te trekken!

Qua enten en chippen, chippen is verplicht tegenwoordig. Als je ze alleen binnen wilt houden of in een afgesloten tuin, dan kun je enten idd overslaan. Castreren zou ik dan juist wel weer doen, twee open katers in huis wordt niemand gelukkig van :=

Qua namen, het zijn twee rooien dus ik ga voor Crimi en Neel :+

Katten chippen is (nog) niet verplicht in Nederland. Ze zijn er wel mee bezig.
Een hond chippen is wél verplicht.

TS, alleen maar lof dat je de verzorging op je neemt.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 13:56

Muronia schreef:

Vrienden van mij hadden vorig jaar ook een jonge kat gevonden en door de dierenambulance laten ophalen. Daarna moesten ze inderdaad twee weken wachten, maar het katje werd daar goed nagekeken/verzorgd/gechipt/gesteriliseerd en zij betaalde uiteindelijk (nadat niemand haar had opgehaald) een klein bedrag aan adoptiekosten. Minder dan de gemaakte kosten. Zij hadden ook de eerste optie tot adoptie. Het hoeft dus niet ineens dan heel duur te worden, tenzij je zelf misschien al veel kosten hebt gemaakt.

Goed dat je ze hebt meegenomen TS! Al kan ik me ook bijna niet voorstellen dat iemand ze zou achterlaten, maar het gebeurt helaas dus wel.. :(
Laatst bijgewerkt door Sem_ op 04-06-25 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt