Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_suus19_ schreef:Wat een lieve reacties allemaal, bedankt! Maar iedere bokker zou hetzelfde gedaan hebben denk ik. Niemand zou ze achter gelaten hebben!
Af en toe denk ik wel ik had gewoon de dierenambulance moeten bellen. Maar goed, ik ben altijd vrij impulsief en m’n eerste gedachte was om ze mee te nemen![]()
Het leuke was dat ik zaterdag nog tegen m’n ouders zei dat ik zo graag weer katten wilde, maar dat ik het zielig zou vinden voor de katten als ik er weinig ben. En de volgende dag loop ik tegen 2 katten aan… misschien is het gewoon meant to be
Heel lief aangeboden van iedereen die wat bij wil dragen, maar dat is echt niet nodig!! Ik heb besloten ze mee te nemen en zal zorgen dat ze de verzorging krijgen die ze nodig hebben, dat hoort erbij. Als ik besluit ze weg te doen zal ik de nieuwe eigenaar vragen om een bijdrage. Vind gratis dieren toch een beetje tricky.
Koper schreef:Tinkergirl ze zijn 10 maanden oud. Dat is echt een prima leeftijd voor een castratie.
Lost en Found is leuk gevonden inderdaad. Zou er zelf nooit aan beginnen omdat ééntje dan dus Lost heet en ik me steeds zorgen zou maken dat die op een dag verdwijnt
_suus19_ schreef:Lost and found vind ik ook geniaal! Maar lost roept niet zo makkelijk. Moet ik nog een leuke roepnaam bij bedenken dan.
Wat een gedoe met instanties hoor…. Hoe het altijd gaat, van het kastje naar de muur.
Ik had al 144 gebeld en een melding gemaakt en gisteravond nog een keer met de dierenpolitie gebeld. En dus bij de dierenarts geweest,
Die raadde aan om voor de zekerheid ook nog de lokale dierenbescherming te bellen om te kijken of ze daar als vermist opgegeven waren.
Net de dierenbescherming gebeld en die geven aan dat je als particulier een jaar moet wachten met castreren etc. Ze zei je moet ze naar het asiel brengen om alles officieel te regelen en dan mag je ze weer ophalen na 2 weken.
Die arme guppies, zijn ze net beetje gewend moet ik ze weer wegbrengen.. snap ook niet waarom ik die informatie nu pas krijg.
Muronia schreef:Ik zou ze zeker niet naar het asiel brengen. Dan kun je er straks nog een hap voor betalen ook als je ze weer op mag halen plus nog weer extra verhuizingen voor die arme beestjes. Ze mogen blij zijn dat jij ze in huis hebt.
Druif_01 schreef:Ach gos, arme beestjes, maar wat super fijn dat je ze meegenomen hebt!
Heel eerlijk: ik zou het, bij de instanties, verder vooral laten voor wat het is. Ze zijn niet gechipt, dus de eigenaar kan niet zo makkelijk achterhaald worden, bovendien zijn ze gedumpt en hebben ze genoeg meegemaakt.
Vooral niet naar het asiel brengen, maar lekker bij jou thuis laten.
Foaly schreef:Ach gompie die eerste bange foto'sGelukkig lijken ze al wat bij te trekken!
Qua enten en chippen, chippen is verplicht tegenwoordig. Als je ze alleen binnen wilt houden of in een afgesloten tuin, dan kun je enten idd overslaan. Castreren zou ik dan juist wel weer doen, twee open katers in huis wordt niemand gelukkig van
Qua namen, het zijn twee rooien dus ik ga voor Crimi en Neel
Muronia schreef:Ik zou ze zeker niet naar het asiel brengen. Dan kun je er straks nog een hap voor betalen ook als je ze weer op mag halen plus nog weer extra verhuizingen voor die arme beestjes. Ze mogen blij zijn dat jij ze in huis hebt.