Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Gem schreef:'Mijn' pups hebben geen rugzak; die zijn de eerste vijf weken van hun leven allang weer vergeten. En niks nada noppes met broodfok te maken. Ik kan alle plaatsen aanwijzen met foto's en video's waar ze gevonden zijn.
En over vliegen ... ik ga nu goedkoper vliegen met vier pups en alleen terug, dan dat we moeten betalen voor de staffetta (transportbusje, speciaal voor honden).
Little_Gift schreef:het gaat wat dat vliegen betreft ook niet alleen om de kosten. Het is voor het milieu ook niet goed altijd maar die vliegtuigen of busjes vol...
beert schreef:Ik heb 450 euro betaald voor mijn hond uit Bonaire. Dat is inclusief vlucht en vaccinaties.
In Bonaire zijn straathonden een groot probleem. Castratie is niet “stoer” dus er worden regelmatig pups gevonden, al dan niet met moeder. Vaak ook in slechte omstandigheden. De twee opvangen van het eiland doen wat ze kunnen. Volwassen honden zijn niet altijd herplaatsbaar en die blijven dan daar of gaan in elk geval niet naar Nederland (of een ander land), daar letten ze wel goed op. Heel soms gaan honden ook weer terug de straat op, omdat dat in de opvang echt niet gaat.
Er komen best wat pups en jonge honden naar Nederland. De meeste zonder rugzakje. Maar absoluut niet door de opvangen zelf gefokt of iets. Zij castreren wat ze kunnen en bieden het zelfs gratis aan.
Gem schreef:Little_Gift schreef:het gaat wat dat vliegen betreft ook niet alleen om de kosten. Het is voor het milieu ook niet goed altijd maar die vliegtuigen of busjes vol...
Eensch ... maar het is zo ver fietsen.
Het vliegtuig gaat toch al, ook al gaan er geen honden mee. Het busje rijdt idd wel speciaal voor die hondjes.
Little_Gift schreef:CobCowgirl schreef:Beetje raar om een hond te vergelijken met rotzooi van Temu of Shein..
Beetje raar om zogezegd niet te snappen dat niet de hond maar wel het gedrag van de mens vergeleken werd.
en zo heel af en toe een schoothond waarvan het baasje overleden is. Die laatste zijn altijd zo weg en de rest wordt vanzelf langzitter, want de doelgroep voor een grote sterke volwassen hond met problematiek en een niet (volledig) bekend verleden is niet heel groot.Little_Gift schreef:CobCowgirl schreef:Beetje raar om zogezegd niet te snappen dat het onderwerp (dier of product) ander gedrag van de mens kan bepalen (mag ik hopen)
Er zijn nochtans ook genoeg lokale dieren te helpen die ook een thuis nodig hebben en waar geen vluchten aan te pas voor hoeven te komen.
Little_Gift schreef:CobCowgirl schreef:Beetje raar om zogezegd niet te snappen dat het onderwerp (dier of product) ander gedrag van de mens kan bepalen (mag ik hopen)
Er zijn nochtans ook genoeg lokale dieren te helpen die ook een thuis nodig hebben en waar geen vluchten aan te pas voor hoeven te komen.
Little_Gift schreef:Er zijn nochtans ook genoeg lokale dieren te helpen die ook een thuis nodig hebben en waar geen vluchten aan te pas voor hoeven te komen.