Uitbreekveilig kattenluik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:22

VillaNeusjes schreef:
Elise_K schreef:
Hoi TS,

Heb je een luikje van het merk Sure? (SureFlap heet het product dan geloof ik?)

Hier ook zo'n Houdini die het luikje open kreeg door met zijn nagel de vergrendeling in te drukken en het klepje naar zich toe te trekken.

Als je contact opneemt met de klantenservice van Sure, dan sturen ze gratis een ge3Dprint opzet stukje toe, die dit palletje extra afschermt. Sindsdien is Houdini binnen gebleven wanneer het luikje vergrendeld is :D[/quote

Dat werkt dus alleen als de kat ook niet naar binnen zou mogen. Als ze het Luik benaderd van binnen schiet hij op wel naar binnen, niet naar buiten. Ze drukt dus niet zelf dat palletje naar beneden. Dat opzet stukje werkt alleen als de modus permanent op dicht staat. Maar dan kan ze dus ook niet naar binnen. (Daar heb ik over gemaild met de fabrikant)

Wat gek, ik heb dus zo'n zelfde beveiliging (uit de link paar posts hierboven) en die zorgt er dus voor dat ze 'm niet over de beveiliging toe naar binnen toe kunnen trekken, maar ze kunnen zeker van buiten naar binnen! (anders heb je idd niets aan het luikje)

Nog even gezocht en deze kan je misschien ergens 3d laten printen?: https://cults3d.com/en/3d-model/home/su ... YC-t3ZDNda

of toch de optie van Sureflap zelf eens proberen?

VillaNeusjes

Re: Uitbreekveilig kattenluik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:18

Hmm ik leg ''t niet begrijpbaar uit misschien....

De sure flap werkt op 2 manieren: je stelt met de chip in of een kat wel of niet naar buiten mag. Als de chip staat op niet naar buiten dan schiet dat palletje dus omhoog. De andere methode om een kat die naar buiten mag binnen te houden, is die draaiknop die je op de foto ziet. Coco staat ingesteld op dat ze naar buiten mag. Dat mag ze ook gewoon omdat ik niet de hele dag handmatig haar naar buiten kan laten. Vanwege bedrust en mijn beperking.
Voorheen kwam ze om 21.00 binnen voor haar natvoer en dan ben ik op om de hond en mijzelf te voorzien van eten en gaat m'n tussendeur gewoon even dicht. Door het mooiere weer kwam madam steeds later naar binnen. Groot gelijk, dus draai ik om 21.00 de draaiknop op naar binnen maar niet naar buiten. Dan kan ik zodra ik weer op ben haar alsnog de gps opladen en checken en dan gaat de draaiknop weer om en gaat ze naar buiten.
Als je die draaiknop gebruikt voor wel naar binnen maar niet naar buiten, dan gaat dat palletje nog steeds naar beneden want de chipreader geeft haar gewoon doorgang. En houd die draaiknop het deurtje tegen voor naar buiten. Maar die heeft geen palletje aan de binnenkant dus vist ze hem naar zich toe en vertrekt dan alsnog.

Als ik echter de chip ga zetten op permanent gesloten dan moet ik alsnog elke keer de deur voor haar open doen als ze eruit wil en dan is het hele nut van het Luik weg, want dat kan ik fysiek niet.

Hopelijk heb ik 't nu beter uitgelegd. Ik heb contact gehad met sureflap zelf hierover. Dit heeft dus niet te maken met het indrukken van het palletje, dat doet ze (nog) niet :')

Ik probeer dus een manier te vinden waarop het luikje dicht blijft als ik haar even binnen wil houden voor whatever reason, maar ze daarna weer naar buiten kan.

En dan maakt mijn beperking het dus best een uitdaging omdat ik gewoonweg niet de hele dag bij dat luik kan komen maar ook niet snel genoeg ben daarvoor.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:33

VillaNeusjes schreef:
De sure flap werkt op 2 manieren: je stelt met de chip in of een kat wel of niet naar buiten mag. Als de chip staat op niet naar buiten dan schiet dat palletje dus omhoog. De andere methode om een kat die naar buiten mag binnen te houden, is die draaiknop die je op de foto ziet. Coco staat ingesteld op dat ze naar buiten mag. Dat mag ze ook gewoon omdat ik niet de hele dag handmatig haar naar buiten kan laten. Vanwege bedrust en mijn beperking.

Hoe lastig of ingewikkeld is het voor jou om die setting te wijzigen? Anders zou je hem dagelijks op niet naar buiten kunnen zetten en als je alles gedaan heb wat je wilde weer op wel naar buiten.

Citaat:
Als ik echter de chip ga zetten op permanent gesloten dan moet ik alsnog elke keer de deur voor haar open doen als ze eruit wil en dan is het hele nut van het Luik weg, want dat kan ik fysiek niet.

Alleen lijkt het er nu op dat ze nog maar zelden binnen komt en dus ook maar zelden naar buiten gelaten hoeft te worden (niet eens elke dag). Dus misschien voor nu toch de overweging waard om hem dan maar permanent op gesloten te zetten (tenzij mijn hierboven genoemde optie werkbaar is voor jou) en haar na het opladen van de gps weer uit te laten?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:39

Maar poezebeest moet toch altijd naar binnen kunnen.

En als luikje naar binnen open kan zodat ze naar binnen kan.
Kan ze ook als ze binnen is het luikje zelf wederom naar binnen hengelen.... om er dan doorheen te gaan.

Lijkt mij.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:55

GDG schreef:
Hoe lastig of ingewikkeld is het voor jou om die setting te wijzigen? Anders zou je hem dagelijks op niet naar buiten kunnen zetten en als je alles gedaan heb wat je wilde weer op wel naar buiten.
Citaat:

Alleen lijkt het er nu op dat ze nog maar zelden binnen komt en dus ook maar zelden naar buiten gelaten hoeft te worden (niet eens elke dag). Dus misschien voor nu toch de overweging waard om hem dan maar permanent op gesloten te zetten (tenzij mijn hierboven genoemde optie werkbaar is voor jou) en haar na het opladen van de gps weer uit te laten?

Spreek ik nu serieus Spaans dat je zelf 't antwoord quote van je vraag of eigenlijk beide vragen al meermaals beantwoord zijn :

Hoe lastig of ingewikkeld: ik kan niet de hele dag op en neer lopen naar dat luik om de manuele knop continue om te zetten. En als ik de chip wil veranderen dan moet ik poezebeest met dr nek bij 't luik houden.
Ik zit in een rolstoel, lig veel plat overdag in de slaapkamer. Dus nee. Zo simpel is het niet.

En permanent gesloten.... Volgens mij heb ik dat ook al meermaals uitgelegd. Poes is hier komen wonen omdat ze naar buiten moet kunnen. Die wordt diep ongelukkig als ze dat helemaal niet mag. Alleen vind ze het buiten veel gezelliger en komt ze nu niet meer binnen om 21.00 wat ze eerst wel deed. En ze moet gewoon altijd naar binnen kunnen als ze dat wel wil. Maar als ze enkel nog midden in de nacht binnen komt en weer vertrekt dan kan ik haar niet checken en geen tracker opladen. Ik vind dat een probleem. Ze kwam al met een ontstoken kies waarvoor ze is geopereerd, ze is een senior die meer kwaaltjes zal gaan krijgen en ik verbaas me meer over de hoeveelheid mensen die vinden dat je wel dagelijks je paard moet checken maar je kat boeit niet ofzo en beschuldigen mij zowat dat ik teveel zorg voor m'n kat voel.

Ik vroeg mensen gewoon om mee te denken hoe ik ervoor kan zorgen dat ze dat truukjes met 't luikje niet meer kan uithalen.

Ondertussen neemt de deur ranger meer vorm volgens pa. Ik vertrouw op z'n vreatieve brein nu maar ik merk dat ik nu bijna de post niet meer durf te bekijken omdat mensen of mij niet begrijpen omdat ik 't niet duidelijker kan uitleggen of gewoonweg zelf niet goed lezen en het antwoord dus zelf ook quoten..

Dat maakt dat ik besluit om die vragen gewoon niet weer uit te leggen na deze post, ik zal de hopelijke oplossing wel nog posten voor diegene die oprecht geïnteresseerd zijn in deze situatie.

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:37

Wat vervelend dat ze nou bijna niet meer thuiskomt. Lastig is dat he, als buren je kat stiekem adopteren... Hoop dat ze zich snel weer bij je meldt!

Fijn dat je vader handig is, en zo lief om je te helpen! Ben benieuwd of het dranger-idee gaat lukken.

Anders... ik heb al eens eerder gereageerd over de chiplezer, en nu ik je voorlaatste post lees, denk ik wel dat je daar toch een oplossing in kan vinden. Je hebt er eerder niet positief op gereageerd, maar ik probeer 'm even beter uit te leggen (en daarna laat ik het rusten, beloofd):

Je hebt een luikje met zowel binnen als buiten een chiplezer. Daarnaast kun je met een draaiknop instellen dat het luikje alleen naar binnen opent. In theorie kan de kat dan wel naar binnen, niet naar buiten. Maar jouw handige hengelaar trekt het luikje naar zich toe en sneakt eronderdoor. Correct?

Die mogelijkheid om te hengelen is er dankzij de chiplezer aan de binnenzijde. Zonder díe chiplezer is er geen probleem. Als er binnen geen (werkende) chiplezer is, ontgrendelt het luikje niet als de kat naar buiten wil, maar alleen als ze naar binnen wil, althans zo werkt het bij de PetSafe die wij hebben.

Dan heb je grofweg twee opties: een ander luik of de huidige onklaar maken.

De chiplezer onklaar maken zou makkelijk gaan als beide lezers een eigen batterij hebben, maar dat verwacht ik eigenlijk niet. Wat je zou kunnen proberen, is om het signaal te verstoren/blokkeren. Plak er bijvoorbeeld een oude pinpas (met chip) onder, of juist een beschermende pasjeshouder.

Een ander luik hoeft (als ik je situatie goed begrepen heb) niet per se een app te hebben. Een "dom" model die gewoon doet wat het moet doen, kost 60 á 80 euro. Wellicht is dat nog binnen budget?

Veel succes, hopelijk heb je snel een oplossing! En komt je kat ook weer gezellig naar huis elke dag ;-)

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:46

VillaNeusjes schreef:
Spreek ik nu serieus Spaans dat je zelf 't antwoord quote van je vraag of eigenlijk beide vragen al meermaals beantwoord zijn :

Hoe lastig of ingewikkeld: ik kan niet de hele dag op en neer lopen naar dat luik om de manuele knop continue om te zetten. En als ik de chip wil veranderen dan moet ik poezebeest met dr nek bij 't luik houden.
Ik zit in een rolstoel, lig veel plat overdag in de slaapkamer. Dus nee. Zo simpel is het niet.

Joh, zoek het lekker uit. Je kat komt niet eens binnen dus van de hele dag op en neer lopen is 0 sprake. Of spreek ik soms Spaans?

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:50

pmarena schreef:
Maar poezebeest moet toch altijd naar binnen kunnen.

En als luikje naar binnen open kan zodat ze naar binnen kan.
Kan ze ook als ze binnen is het luikje zelf wederom naar binnen hengelen.... om er dan doorheen te gaan.

Lijkt mij.

Dat klopt dus niet. Maar goed, geen zin meer om mee te denken of iets uit te leggen met deze TS.