Soda badje bij ontstoken teen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Soda badje bij ontstoken teen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-25 07:28

Inmiddels zijn we een dikke week verder, en de huid lijkt goed te zijn genezen. Mooi roze en droog. Op de foto lijkt het wat nat, maar dat komt door de honingzalf.
Ik ben wat blijven soppen in soda, en eerst even klei gemengd met honingzalf, en daarna volledig honingzalf.
Afbeelding

De pijnstiller is inmiddels op, en ik merk niet dat ze er nog veel last van heeft.
Wel blijft de nagelrand nog wat dik.
Ik heb op hondenforums gelezen dat het soms een paar maanden kan duren voordat een nagelriemontsteking echt helemaal weg is. Dus ik blijf er voorlopig een sokje om doen.
Na het weekend zou ik even een foto naar de dierenarts sturen, en ben benieuwd wat zij ervan vindt.
Ik ben in ieder geval blij met de vooruitgang.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 22:27

Zo dat is niet meer vurig. Fijn! Ben benieuwd hoe het laatste stukje met de dikke nagelrand geneest.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-25 17:21

Ik heb vandaag even een foto doorgestuurd en met de dierenarts gebeld, en ze vond dat het er prima uit zag en ik hoef er verder niks meer aan te doen, het zou nu vanzelf helemaal weg moeten trekken. Fijn!
Ik heb gisteren de laatste antibiotica gegeven.
Ik houd het wel in de gaten verder.

Ik ben gestopt met de honingzalf, maar heb wel weer wat klei rondom de nagelrand gedaan zodat er minder snel vuil onder het randje kruipt en wellicht trekt dat er nog wat laatste beetjes vocht uit. Al heb ik niet het idee dat er nog vocht in zit, de verdikking voelt vrij droog en hard, een beetje eelt-achtig.
Ze heeft er in ieder geval geen last meer van :D