Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
manumol schreef:Jack Russel nemen
Tieneke schreef:Er bestaat niks als diervriendelijk doden. Doden is per definitie niet vriendelijk, de enige uitzondering is wat mij betreft doodzieke dieren euthanaseren. Dan is het doden vriendelijker dan ze te laten afzien.
Een rat doden omwille van de overlast is voor die rat hoe dan ook niet diervriendelijk.
Voor de duidelijkheid: ik heb er geen last mee dat ze gedood worden. Ik denk wel dat je kan nadenken over de minst wrede manier om onnodig leed te vermijden.
ankep schreef:als iemand hier een humanere manier weet dan hoor ik het graag! ik moet wel zeggen dat ze bij mij meestal met een minuut of 2 verdronken zijn (zorgen dat ze onderwater blijven zonder zuurstof) het schieten heb ik ook al regelmatig niet in 1x raak zien zijn en dan kruipt de gewonde rat ergens heen om stilletjes te sterven, is dat dan zoveel beter?
ik sta open voor suggesties, maar ik heb tot op heden echt nog geen snellere even effectieve manier gevonden.....
edit:
ik merk dat ik het echt vervelend vind dat er gegooid wordt met woorden als sadisme en er geïnsinueerd wordt dat ik ervan geniet om dieren te doden... dat is zeer nadrukkelijk niet het geval, maar door de mate van overlast is ze elders weer uitzetten echt geen optie, en ik vind dat ik dan ook zelf mans genoeg moet zijn om het zelf te doen
Tieneke schreef:Er bestaat niks als diervriendelijk doden. Doden is per definitie niet vriendelijk, de enige uitzondering is wat mij betreft doodzieke dieren euthanaseren. Dan is het doden vriendelijker dan ze te laten afzien.
Een rat doden omwille van de overlast is voor die rat hoe dan ook niet diervriendelijk.
Voor de duidelijkheid: ik heb er geen last mee dat ze gedood worden. Ik denk wel dat je kan nadenken over de minst wrede manier om onnodig leed te vermijden.
Lynn_Nikita schreef:Ik verzuip ze ook maar toen ik dat laatst zei kreeg ik pb`s en meelezers die ineens reageerden
Gif, val of schieten, allemaal zielig en vaak niet meteen dood
Ik heb 3 honden en 2 katten maar geen 1 die als een muis ( en denk dus ook als ze een rat zien) voorbij ziet rennen het idee krijgt "ow die wil ik vangen" stelletje luie beesten
Eleeke schreef:Dit topic grenst aan sadisme. Er is een groot verschil met op een nette manier van een probleem afkomen of een dier dusdanig mishandelen tot de dood erop volgt.
Dat mogen we hier niet schrijven over katten ( soms ook een probleem in tuinen ) , laat staan over paarden.
Het wordt bijna gebracht als een fetish om dieren , in dit geval ook nog jonge dieren te verdrinken.
Wetenschappelijk bewezen is dat er een link is tussen huiselijk geweld en dierenmishandeling. Wellicht even goed om over na te denken voor de mensen die hier zitten om op een nette manier informatie met elkaar uit te wisselen over het oplossen van een vervelend probleem.
Ik geef altijd graag een voorbeeld. ik heb een beetje een hekel aan de katten in mijn tuin. Mijn tuin is vogel en vlinder vriendelijk en zit fan ook vol met die dieren. Dat wordt verpest door katten die op deze dieren komen jagen
Als ik die katten zou vangen , in een zak zou stoppen en in mijn bad zou verdrinken, dan vermoed ik zo dat de meeste mensen mij een enge psychopaat zouden vinden.
Toch is dat niet anders dan wat hier gedaan wordt.
ankep schreef:als iemand hier een humanere manier weet dan hoor ik het graag! ik moet wel zeggen dat ze bij mij meestal met een minuut of 2 verdronken zijn (zorgen dat ze onderwater blijven zonder zuurstof) het schieten heb ik ook al regelmatig niet in 1x raak zien zijn en dan kruipt de gewonde rat ergens heen om stilletjes te sterven, is dat dan zoveel beter?
ik sta open voor suggesties, maar ik heb tot op heden echt nog geen snellere even effectieve manier gevonden.....
edit:
ik merk dat ik het echt vervelend vind dat er gegooid wordt met woorden als sadisme en er geïnsinueerd wordt dat ik ervan geniet om dieren te doden... dat is zeer nadrukkelijk niet het geval, maar door de mate van overlast is ze elders weer uitzetten echt geen optie, en ik vind dat ik dan ook zelf mans genoeg moet zijn om het zelf te doen
ankep schreef:@Eleeke sorry maar ik kan je echt niet serieus nemen hierin. als jij denkt dat je het beter kan mag je het hier komen laten zien..
weet wel dat het belangrijk is om zo snel mogelijk zoveel mogelijk te vangen anders blijven ze zich voortplanten en krijg je het niet onder controle.
ik woon in een dorp op het Brabantse platteland en ik weet dat vrijwel iedereen hier hetzelfde doet of erger, dus als je aangifte zou doen dan denk ik dat er niet veel aan gedaan zal worden (vermoedelijk heeft oom agent in zijn omgeving netzoveel last en kans bestaat dat die zelf hetzelfde doet)