Ik wordt er even kriegel van dus hoop te kunnen sparen of tips te krijgen
2 katten: beide bijna 2 jaar oud en steriel (poes en kater). Zijn veel buiten, zeker nu het lekkere weer er aan komt. Vooral de kater maakt echt veel meters op een dag. Dus wat dat betreft mogen ze best wat energie hebben.
Lastige met de poes is dat ze vooral kieskeurig is maar dat is een kwestie van uitproberen.
De kater is echter een bodemloze put. Die schrokt z'n brok in een keer op (krijgt deels in likmat en slowfeeder) en kan altijd eten.
Voor hem is het dus wat lastiger uitzoeken. Ik wil in verhouding wel wat kunnen voeren, niet dat hij met 10 brokjes al z'n dagelijkse portie heeft gehad zegmaar maar pas met 20-30 brokjes. Meer te kauwen, voor z'n gevoel meer te eten.
Hij heeft ook echt aanleg dik te worden maar alles wordt altijd afgewogen gegeven.
Ze krijgen nu:
2 varianten Wellness core (sterilised 38% eiwit, 13% vet en de Original 45% eiwit, 18% vet. Wissel per zak af en merk geen verschil)
Natvoer Almo nature (gemiddeld 80% eiwit en <5% vet) (volgens mij reken ik dit nu verkeerd uit maar error

)
Nu wil ik overstappen naar KVV wat gemiddeld genomen 40% eiwit heeft maaaar dus ook 40% vet.
De brokjes die ik wil gaan geven zijn Natural Health Carnivore met 46% eiwit en 20% vet.
Ik twijfel enorm door het hoge vet gehalte. Ik wil niet dat ze dicht slibben of dat ik maar weinig moet gaan voeren omdat ze anders wel echt te dik worden.
Ik wil graag kvv gaan geven omdat dat enorm de kosten drukt

(ong 1/4 1/5 van hun dagelijkse eten) dus mits ze het lekker blijven vinden, wil ik die graag aanhouden.
Andere varianten van de Natural Health vind ik niet zoveel. Lager in vet maar ook serieus lager in eiwit. Of kan ik dat compenseren door het kvv? Ik wil wel graag de portie grote hetzelfe houden dus het blijft 1/4 1/5 van het totaal.
Andere merken die ik kan proberen zijn Carnilove, goed merk maar hoor veelal dat de darmen van de kat er niet zo lekker op reageren dus heeft niet m'n voorkeur. Die hebben 15% vet geloof ik, maar maakt die paar % nu echt een wezenlijk verschil?
Andere merk is Profine maar ben ik niet zo kapot van.
Andere merken mogen geopperd worden maar heb al veel gezocht en het meeste is in verhouding net zo duur. Of voor 1€ verschil is het de moeite niet en blijf ik lekker op Wellness core want doen ze het goed op.
Applaws valt af want zit veel te hoog in Calcium.