Zieke kat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 13:12

Wat een toestand zeg. Ik duim voor jullie!

Ik vroeg mij nog even af of er ook gekeken is naar een alvleesklierontsteking? Vaak lastig te diagnosticeren..

jen

Re: Zieke kat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-24 14:06

Daar heb ik specifiek nog naar gevraagd, maar de dierenarts had daar geen verdenking op met alle onderzoeken die er gedaan zijn.

Ik hoop dat we snel lab uitslagen krijgen maar we zitten met de feestdagen waardoor alles langer duurt Y;(

ASF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 16:00

Stille meelezer hier. In mijn ervaring is prednison een wondermiddel. Ik hoop dat jouw kat er net zo goed op reageert als in mijn ervaring!
Ik weet dat veel mensen best 'anti prednison' kunnen zijn, maar ik heb 2 katten met een kleine dosis nog een fijn leven kunnen geven, terwijl het bij allebei een kwestie was van 'we kunnen eigenlijk alleen dit nog proberen'.
Uiteraard had ik het liever niet hoeven geven en ik heb meermaals proberen af te bouwen. Maar als de kat zichtbaar fitter en blijer is dan kies ik toch voor dat halve pilletje.
Dus mijn duimen draaien!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 16:46

Prednison heeft niet zo’n fijne naam maar ik heb er veel aan te danken. Voor mijzelf dan.

jen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-24 19:22

De prednison kan bij felv wel verkeerd uitwerken omdat het het immuunsysteem aantast zei de dierenarts, maar als het een lymfoom is dan werkt het dus weer wel. Als we chemo kuren wilde gaan starten dan mochten we niet beginnen met prednison, ik wil hem niet de stress aandoen van iedere keer in de auto naar Waalwijk te rijden. Het eerste pilletje zit erin, heb ook een andere kap gehaald bij de dierenwinkel. We hadden vanmiddag even zn kap afgedaan om zn kin nog eens goed te wassen en de kap even fatsoenlijk schoon te maken, hij bleef vies ruiken van het overgeven. We hadden meteen een blijere kat, dus even dat ellendige ding afgelaten en meneer heeft heerlijk op schoot liggen slapen.

Afbeelding

Nou de andere om, deze is veel zachter en zit niet zo onder zn kin en tegen zn oren aan. Hopelijk vind hij dit veel fijner <3

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 20:02

jannekespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 20:36

Het lijkt me een goede keuze om prednison te proberen. Het is een risico, maar zoals nu kun je ook niet lang verder. Ik zal voor je duimen dat hij goed opknapt op de prednison!

jen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-24 20:42

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 20:47

Wij hebben ook meermaals katten gehad die een kap op moesten, omdat ze er zoveel moeite mee hadden, deden we die altijd af als we erbij konden zijn. Dus feitelijk alleen 's nachts.

Heel veel sterkte!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 00:04

Wat een moppie zo klef.
Ik hoop dat hij opknapt. Heel veel beterschap.

jen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-24 11:19

Dank jullie wel voor de lieve berichten.

Vanochtend heeft de dierenarts gebeld met de uitslagen.
De felv was op dit moment niet actief, wat een goed teken was.
Helaas konden ze lymfoom niet uitsluiten, de biopten gaven geen duidelijk beeld helaas. We konden nog een dna test doen maar heb hier vanaf gezien. De kosten lopen ondertussen behoorlijk op. Wat ze nou vermoed is of toch lymfoom of een ontstekingsreactie in de maag en darmen wat beide met de prednison aangepakt kan worden. Ik hoop dat hij wat verder op gaat knappen van de prednison, we blijven de sondevoeding geven en hopen dat hij weer wat zelf wil gaan eten.

ASF

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 11:29

Ik duim voor jullie!

En ik hoop dat jullie vuurwerk arm wonen, of dat de katten er niet op reageren.. dat kun je er nu niet bij hebben, lijkt me.

jen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-24 11:38

Gelukkig geven ze hier niet veel om vuurwerk, afgelopen jaren gingen ze op de vensterbank zitten kijken naar het siervuurwerk :j dus ik denk dat dat wel goed zal komen vannacht.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 11:58

De kraag die je gebruikt ziet er ook wel fijn uit inderdaad! Fijn dat hij er in ieder geval mee kan liggen!
Ik las dat je in Waalwijk komt met hem. Is dat toevallig bij Hart van Brabant? Daar komen wij ook altijd.
Hele fijne en kundige mensen!

jen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-24 12:07

We wonen in Milheeze en rijden nou naar het evidensia Dierenziekenhuis in geldrop, voor als we chemo wilden zouden we naar Waalwijk moeten wat ik te ver rijden vind. Geldrop is nog wel kwa afstand goed te doen.

Hij vind deze kraag echt zoveel fijner, hij kan hier lekker mee slapen ipv dat dat plastic ding zn oren plat duwt en zn kin dicht duwt. Onhandig ding is dat zeg, we doen nou ook geregeld even zn kap af als hij bij ons ligt.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 12:42

Ja, die plastic dingen zijn echt vreselijk! Gelukkig maken ze tegenwoordig ook andere kragen!
Fijn dat hij weinig om vuurwerk geeft! Die stress kan hij (en jij :(:) ) er nu al helemaal niet bij gebruiken.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 13:33

Ik heb een kat met lymfoom gehad. Ze heeft nog een aantal mooie jaren gehad met chemopillen icm Prednoral. Mocht je tzt ervaringen willen horen dan deel ik ze graag met je.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 11:02

Nog een gelukkig nieuwjaar!
Hoe gaat het nu?

jen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-25 15:04

Het gaat nog niet zoals we eigenlijk gehoopt hadden, de prednison doet gelukkig wel iets. Misschien heeft het tijd nodig, vind het heel moeilijk worden. Ik wil niet dat hij onnodig lijd en ik kan hem echt nog niet missen maar we zitten nou wel op een keerpunt wanneer maken we de juiste beslissing ;(

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 16:32

Mocht je problemen krijgen om de pillen naar binnen te krijgen, ik heb een grote pot Easypill met ik geloof 30 sachets. Daar kun je de pillen in 'plakken'. Als je wil kan ik een pakje opsturen, of je kunt ze ook los bestellen.

Veel sterkte, zieke katjes zijn zo naar :(

jen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-25 21:13

Vanavond om kwart over 7 hebben we onze allerliefste Ivan in laten slapen |(

Rust zacht knapperd, je dikke rooie broertje en wij gaan jou ontzettend missen.

Afbeelding

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 21:14

Ach nee.. wat verdrietig! Heel veel sterkte gewenst.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 21:14

Heel veel sterkte! :(:)

MissyNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 21:21

Ach jeetje wat verdrietig.. Je hebt er alles aan gedaan om hem te helpen. Heel veel sterkte met het verlies van je lieve vriendje

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 21:30

Y;( Wat verdrietig! Heel veel sterkte met dit grote verlies!