Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jesito schreef:Die 7 ml is de pijnstilling, ciseral en de panacur.
Nu heeft ze volgens mij een blaasontsteking erbij. Vandaar dat ze zo rustig is. Ik had gelukkig nog ab staan dus die krijgt zo nu ook. Morgen weer verder kijken. Maar als het morgen niet zint ga ik haar uit haar lijden verlossen want nu is het wel sneu aan t worden. Hopelijk werkt die ab snel.
AnjaK83 schreef:jesito schreef:Die 7 ml is de pijnstilling, ciseral en de panacur.
Nu heeft ze volgens mij een blaasontsteking erbij. Vandaar dat ze zo rustig is. Ik had gelukkig nog ab staan dus die krijgt zo nu ook. Morgen weer verder kijken. Maar als het morgen niet zint ga ik haar uit haar lijden verlossen want nu is het wel sneu aan t worden. Hopelijk werkt die ab snel.
Waarom denk je dat ze een blaasontsteking heeft? Laat ze urine lopen? Dat is ook een EC symptoom. Heeft ze al dexamethasone injecties gehad van de dierenarts?
Gigixponys schreef:EC kan in het bloed aangetoond worden, als je het wil bewijzen.
Een gebroken rug zou je op RX moeten kunnen zien. Een hernia of bloeding ofzo van het ruggenmerg zie je vaak enkel op CT/MRI.
Puur de slappe achterhand en het plasprobleem kan EC zijn. Ik ken konijnen die maar 1 symptoom hadden van EC en ook gewoon opknapte met de behandeling. Het hoeft niet EN en te zijn.. Maar bij EC mag je niet te rap opgeven met behandelen, aangezien het dus even kan duren voor de behandeling al dan niet aanslaat.
PBA_ schreef:Ik had een konijn met ec die in het begin alleen maar een vaag waasje had over zijn oog. Verder helemaal niks, daarmee wil ik aangeven dat het vaak echt niet de typische signalen bij elkaar hoeft te zijn.
jesito schreef:PBA_ schreef:Ik had een konijn met ec die in het begin alleen maar een vaag waasje had over zijn oog. Verder helemaal niks, daarmee wil ik aangeven dat het vaak echt niet de typische signalen bij elkaar hoeft te zijn.
Vind het gewoon raar, het is zo plotseling ontstaan die verlamming en verder geen klachten van EC.
Dierenarts denkt ook dat het wat anders is dan EC. Maar goed,zoals ik al zei, zo gaan we door en zien wel wat de toekomst brengt