Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Laibadji schreef:Maar als ik haar bij iedere loop pas zie manken of haar zie worstelen om recht te komen na lang liggen denk ik: ocharme beestje toch.
Had het van mij afgehangen had ik het al gedaan.
Laibadji schreef:Of ze koud heeft van de pijn is momenteel moeilijk te zeggen. Ik vermoed van de koude. Het is hier de laatste dagen eigenlijk mooi weer geweest. En zoals ik al aangaf lijkt het momenteel iets beter.
Net alsof ze weet dat ik dit topic heb aangemaakt.
Ik blijf worstelen. Mijn man krabbelt nu eerder terug. Zegt: ze is nog te goed. Als ik dan zeg: wat ga je doen haar volledig laten aftakelen?
Dan krijg ik wel als antwoord trek er uw plan mee. Ik weet uit ervaring dat hij hier moeilijk beslissingen kan in nemen. Zo heb ik de beslissing genomen om zijn vroegere oude hond in te laten slapen die enorm afzag door kanker.
Zo komt het altijd in mijn balkje terecht en lijk ik voor niemand goed te doen. Zoals hier ook al gezegd, ik wil niet overkomen als: ze wil van haar hond af. Tuurlijk niet. Maar als ik haar bij iedere loop pas zie manken of haar zie worstelen om recht te komen na lang liggen denk ik: ocharme beestje toch. Mensen die bij ons langskomen zien ook dat ze achteruit gaat en vinden het stilaan ook zielig.
En daar sta ik dan alleen om de beslissing te nemen en de belangrijkste mensen die zeggen: nee nog te goed. Had het van mij afgehangen had ik het al gedaan.
Sassy4barrel schreef:Ik heb pas mn bijna 15 jarige herder laten inslapen. En ze was mentaal nog heel goed en dan is het zo een moeilijke beslissing. Want dat koppie sleept het hele oude lijf mee wat eigenlijk al op is. Ik vind dat je als eigenaar dan de streep moet trekken van waar geniet ze nog van haar leven en waar heeft ze pijn ook al laat ze dat niet snel merken. Zodra het genieten bijna op is en ze pijn gaat hebben trek ik de grens. Ze heeft een mooi leven gehad. Vol liefde en zonder pijn. DIe paar maanden extra ; waar ik haar niet kan missen maar waar zij pijn lijd ; daar moet ik hard zijn voor mezelf. Ik heb 3 x een afspraak gemaakt om haar in te laten slapen en 2 x afgebeld en de derde keer was het moeilijk maar ben zo blij dat ik het dit moment heb gekozen voordat ze ging lijden. Zij had ook een tumor in haar tepel en je kon lichamelijk ook zien dat ze op was en kleine dingen als zand eten, niet meer op haar favoriete botje knauwen daaraan kon je het merken. Maar kwam ze bij de dierenarts of pak je een bal of stok in de hand dan was ze ineens als een jonge hond. Sorry heel verhaal. Maar ik wil zeggen dat je zelf kan beoordelen wanneer het tijd is. De dierenarts ziet haar alleen op de momenten waar de hond zich sterk houd en ik vind het ook niet eerlijk van de dierenarts dat ze niet op jouw oordeel en jouw verhaal afgaat en alleen op wat zij ziet.
Laibadji schreef:Ik heb de DA een WhatsApp gestuurd met een foto van de jonge hond en de wonde. Ik kreeg de raad terug om goed te ontsmetten. Ze denkt jaloezie of een kronkel in het hoofd.
DA geeft zelf aan het niet leuk te vinden te euthanaseren. Ze ontloopt dit vaak en zal vaak heel lang wachten.
Straks nog is met mijn man bespreken. Hij gaf ook al aan om te euthanaseren. Hij komt vanavond pas laat thuis.
Laibadji schreef:Mensen die bij ons langskomen zien ook dat ze achteruit gaat en vinden het stilaan ook zielig.
Popstra schreef:Ik zou wel een gewatteerde jas aanschaffen. Het is het minste wat je kunt doen. En dat aan trekken wennen ze ook wel aan. En anders toch binnen. Wennen ze ook aan als ze merken het behagelijk voor ze is. Het is helemaal niet lekker snachts en erg vochtig. Dat is funest voor oude dieren met pijn.
Ik spreek uit ervaring. Heb 5 erf honden en ook ervaring met oudjes. Je moet ze extra lief hebben.
Rocamor schreef:Ts, ik kan veel volgen, maar je ziet en kreupele hond.
Terwijl het dier bikkelhard is voor zichzelf. Ze heeft amper wat laten zien toen ze een gebroken schouder had.
Dan moet ze nu toch echt heel veel pijn hebben?