Maar beseft zon dier dan wel waarom die tijdelijk gevangen genomen is? Want is dat dan niet wreed? En zou zon muis niet gewoon kunnen wennen aan een huisje bij iemand thuis? Want er zijn echt wel wilde dieren geweest die zich fijn voelden bij mensen. Als je helpen wilt, dan ontkom je niet aan zon dier tijdelijk de vrijheid te ontnemen. Is dat dan wel eerlijk? Ik zag laatst dat ze een wolf met gebroken poot in het buitenland gingen opereren. Dat gaat in mijn ogen echt veel te ver hoor. En is een hond met zon rolstoel wel echt happy? Wij vermenselijken immers ook dieren. En een dier kan niet praten. Dus wat is wijsheid?
_Karlijn
Geplaatst: 07-12-24 20:16
Nee ik denk niet dat de muis zich bewust is van de reden waarom hij nu opgesloten zit, maar dat het wel een vorm van (al dan niet permanente) stress met zich mee brengt. Ik denk persoonlijk dat een muis sneller gewend is na een week in gevangenschap te hebben geleefd en teruggezet wordt en snel zijn weg in de natuur weer terug heeft gevonden.
Totaal andere inslag (ik heb persoonlijk een gruwelijke hekel om de wolf in elk topic aan te halen maar soit), moeten we dan ook elke semi-wilde kuddes konikpaarden en andere grazers vangen uit de natuurgebieden en voor de rest van hun leven ophokken, ivm wolvendreiging, waarbij ik een vergelijking maak dat de muis misschien (hoe vitaal inmiddels ook) het risico daar loopt om binnen een paar uur gespot te worden door een roofvogel? Die koninks worden daar ook alles behalve gelukkig van denk ik en heb je daar weer landelijke heisa door.
En hoe weet je de muis zich confortabel voelt bij TS in een hokje? Doordat het gangen graaft in het zaagsel? Dat is natuurlijk gedrag dat niet totaal volledig uitgevoerd kan worden in een hokje met zaagsel. Of dat de muis zich nu niet makelijk laat vangen itt het begin? Is ook overlevingsmechanisme...
Ro0sje
Geplaatst: 04-01-25 13:51
Ik ben oprecht benieuwd hoe het nu met de muis gaat! Wil je een update doen, ts ?
Spaansepony
Geplaatst: 04-01-25 14:23
Ben ik de enigste die de muis aan de kat gevoerd had
Voor ts hoop ik dat de muis het overleefd en daarna weer uitgezet kan worden.
Little_Gift
Geplaatst: 04-01-25 18:06
Spaansepony schreef:
Ben ik de enigste die de muis aan de kat gevoerd had
Voor ts hoop ik dat de muis het overleefd en daarna weer uitgezet kan worden.