Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elisa2 schreef:_San87_ schreef:Ik vind het altijd wel grappig dat katteneigenaren doen alsof katten enorm belangrijk zijn in een ecosysteem. Of als ongediertebestrijding.
Nee. Dat zijn ze niet. Ze zijn zelfs schadelijk. Maar goed, we hebben iig geen theoretische ratten- en muizenplaag, I guess.
Oja echt wel, mensen die paarden aan huis hebben of kippen weten dit maar al te goed. Zonder katten ontstaat er binnen de kortste keren een plaag.
Maar goed, kan me voorstellen dat dit langs mensen heen gaat die geen dieren bij huis hebben.
Elisa2 schreef:_San87_ schreef:Ik vind het altijd wel grappig dat katteneigenaren doen alsof katten enorm belangrijk zijn in een ecosysteem. Of als ongediertebestrijding.
Nee. Dat zijn ze niet. Ze zijn zelfs schadelijk. Maar goed, we hebben iig geen theoretische ratten- en muizenplaag, I guess.
Oja echt wel, mensen die paarden aan huis hebben of kippen weten dit maar al te goed. Zonder katten ontstaat er binnen de kortste keren een plaag.
Maar goed, kan me voorstellen dat dit langs mensen heen gaat die geen dieren bij huis hebben.
Citaat:Ik snap de zwart/ witte kattenhaat niet, snap best dat overlast van andersmans dieren hebben vervelend is. Zoals ik al meerdere malen aangegeven heb maar er zijn ook zoveel katten die gewoon op eigen erf/ tuin lopen. Kan de discussie beter gaan over de mentaliteit van sommige mensen dan over de dieren zelf lijkt me.
Elisa2 schreef:Beste post in dit topic.![]()
Ik denk dat mensen inmiddels zo ver van de natuur af staan dat ze helemaal niet beseffen wat er gaat gebeuren als katten niet meer naar buiten mogen.
De ratten en muizenplagen die ziektes verspreiden..zoals vroeger de pest is verspreid door ratten. Nou doe dan maar een paar drollen hoor.
Fly_high schreef:Elisa2 schreef:Beste post in dit topic.![]()
Ik denk dat mensen inmiddels zo ver van de natuur af staan dat ze helemaal niet beseffen wat er gaat gebeuren als katten niet meer naar buiten mogen.
De ratten en muizenplagen die ziektes verspreiden..zoals vroeger de pest is verspreid door ratten. Nou doe dan maar een paar drollen hoor.
Katten zijn geen inheemse soort in Nederland en helemaal geen "natuur".
_chou schreef:Ik zie alleen maar katteneigenaren die zich aangesproken voelen en excuses verzinnen.
_San87_ schreef:Lekker simpel, Oji... Je kat mag vrij rondlopen volgens de wet. Maar mag geen overlast veroorzaken. Dat staat ook gewoon in de wet.
En dat laatste is nu net het probleem. Mensen ervaren wel overlast van katten die op hun terrein komen. Ik vind ook niet dat je alles maar moet accepteren omdat een kat vrij rond mag lopen. Als je kat overlast veroorzaakt, houd je m bij je. Zo simpel is het naar mijn mening.
capopjekop schreef:Alleen werden die niet gevoerd en gingen ze vanzelf dood als er niet genoeg eten gevangen kon worden. Dus die vergelijking gaat niet op aangezien katten thuis ook nog een bak brokken hebben staan
_San87_ schreef:De vergelijking met wilde dieren gaat niet op. Dat zijn wilde dieren. Katten hebben een eigenaar die verantwoordelijk is voor diens gedragingen.