hwn schreef:Wintu schreef:Dat is echt veel te veel. Ik geef per konijn een klein tomatenpuree blikje. Meer niet. Nu snap ik ook wel dat de muizen komenKonijnen hebben zoveel brok niet nodig, gewoon genoeg hooi neer leggen, dat is veel beter dan brok.
Je moet maar zo zien, je geeft je paard ook niet de hele dag beschikking over brok, wel over hooi. Met konijn moet je precies hetzelfde doen.
Ja, dat snap ik, zal ik ook proberen uit te leggen aan de eigenares van de konijntjes, want zij voedert (en naast het voer en hooi ook nog iedere dag verse wortelen, witloof, sla, geen restjes maar vers uit de winkel). Al zijn het ook maar kleine potjes voer die er staan, maar het zijn dan ook maar dwergkonijnen (wel met overgewicht).
Wortels bevatten enorm veel suiker, dat ook het liefst achterwege laten. Beetje brok, beetje groen, veel hooi, je kan ook paardenbloemblad, smalle weegbree geven, groeit vrijwel overal. Maar niks hele dagen laten staan. Eten ze het niet binnen een kwartier a half uur op weg halen. Zeker ook voor het weren van ongedierte. Voeder in tonnen doen, gemiddelde kruiwagen komen muizen en ratten prima in. Hooi graag heel de dag door, goed voor de spijsvertering.