Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Niniane schreef:Hier zijn wij van de vlooien af. We hebben pipet van Stronghold gebruikt en toen was het snel opgelost. Verder rondom huis ook niks meer gezien, geen poepjes en zeker geen larven dus denk dat we echt met een kleine uitbraak te maken hadden.
Ze is ondertussen ook naar de trimster geweest en bij het pension en nergens hebben ze wat gezien. Sterkte voor degene die er nu mee te maken hebben!
Wat ik zeker ook wel interessant vind... hoe gaan jullie om met preventie/bestrijding in de herst/winter? Helemaal niks?
Beemsterkaas schreef:Ik weet niet of het genoemd is, maar er bestaat ook een ander middel dat gelijkaardig werkt als Bravecto, NexGard. Dit is een tablet die je maandelijks geeft (op voorschrift van de DA).
Mijn honden (destijds oude BC's) mochten ook geen bravecto van de DA, maar met dit middel ging het goed, en is het enige wat heeft geholpen in de bestrijding. Pipetten, Seresto, etc. hadden geen succes.
Little_Gift schreef:Beemsterkaas schreef:Ik weet niet of het genoemd is, maar er bestaat ook een ander middel dat gelijkaardig werkt als Bravecto, NexGard. Dit is een tablet die je maandelijks geeft (op voorschrift van de DA).
Mijn honden (destijds oude BC's) mochten ook geen bravecto van de DA, maar met dit middel ging het goed, en is het enige wat heeft geholpen in de bestrijding. Pipetten, Seresto, etc. hadden geen succes.
NegGard heeft een andere werkzame stof dan bravecto.
Het is ook een effectief middel, maar het is niet vergelijkbaar qua stof
Beemsterkaas schreef:Little_Gift schreef:NexGard heeft een andere werkzame stof dan bravecto.
Het is ook een effectief middel, maar het is niet vergelijkbaar qua stof
Nee, anders zou het natuurlijk geen verschil maken voor gevoelige honden. Dan kan je net zo goed bravecto geven.
Een gelijkaardige werking (= tabletvorm, inwendige behandeling) is nog iets anders dan dezelfde werkzame stof.
Zelf online aanschaffen zou ik persoonlijk niet doen, maar ik heb effectief een border collie met epilepsie. Dus hier gaat alles in overleg en dat zou ik anderen ook aanraden, je moet toch langs de DA.
Sinds ik (jaren geleden) van de vlooienplaag verlost ben geef ik geen antivlo-middel meer overigens, enkel ontwormen.
Maar voor een accuut vlooienprobleem was het hier een uitstekende oplossing.