Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Douce schreef:Ik verbaas me stiekem echt over de geen honden in de keuken tijdens het koken bij velen.
Wat doen jullie honden dan wat dat gevaarlijk zou maken?
Die van mij fungeren hoogstens als vloerkleed...
Shenavallie schreef:TS, het is juist veiliger voor dieren als er regels zijn. In kuddes, roedels, troepen, enzovoorts gelden er ook regels. Zeker met honden is het verstandig, omdat die een leider nodig hebben. Dus ik ben het helemaal met je eens dat je gezonde regels voor ze hebt. Jouw vriend zou zich wellicht eens kunnen inlezen in de roedelregels. Ik denk dat hij dan wel begrijpt waarom het handiger is om bepaalde regels te hebben. Een hond of wolf zal in het wild ook niet op de slaapplaats van de roedelleider gaan liggen, bijvoorbeeld.
Muronia schreef:Oh zou goed kunnen dat dat daar ook mee kan, ik nam het als voorbeeld omdat de mensen die ik ken met herders eigenlijk allemaal een beetje op die manier ermee omgaan.
Muronia schreef:Dat is precies wat ik bedoel. Dat niet geliefde huisdier-gevoel. Blij dat je me goed begrijpt. Ik ben misschien een beetje te makkelijk en niet "streng" genoeg.. Onze Lexi is van het type bananen in de oren, maar als ons madammeke echt over de grens gaat (achter de katten aan gaan of bijterig doen naar mijn dochter) en ik sta op of ik zeg "kooi", dan weet ze dat heel goed en sjeest met een schuldig hoofd die kant op. Maar dat zijn uitzonderingen. Zo wil ik niet "normaal" met mijn dieren omgaan.
Wesseltje schreef:Dat er bepaalde regels komen als je samen gaat wonen is opzich logisch. Maar wat als hij met een hele waslijst aan was gekomen voor jouw kinderen? Wat had je daarvan gevonden?
Ik snap dat er ergens concessies moeten worden gedaan, maar wel met mate. Die dieren waren er natuurlijk al, laat ook wat bij hem liggen zou mijn advies zijn, zeker als hij sommige onzin vindt
Douce schreef:Ik verbaas me stiekem echt over de geen honden in de keuken tijdens het koken bij velen.
Shenavallie schreef:Muronia schreef:Dat is precies wat ik bedoel. Dat niet geliefde huisdier-gevoel. Blij dat je me goed begrijpt. Ik ben misschien een beetje te makkelijk en niet "streng" genoeg.. Onze Lexi is van het type bananen in de oren, maar als ons madammeke echt over de grens gaat (achter de katten aan gaan of bijterig doen naar mijn dochter) en ik sta op of ik zeg "kooi", dan weet ze dat heel goed en sjeest met een schuldig hoofd die kant op. Maar dat zijn uitzonderingen. Zo wil ik niet "normaal" met mijn dieren omgaan.
Dat vind ik wel eng klinken, hoor "bijterig doen naar mijn dochter". Wat als je er een keer niet bij bent?
lor1_1984 schreef:Douce schreef:Ik verbaas me stiekem echt over de geen honden in de keuken tijdens het koken bij velen.
Pal achter me liggen waardoor je als je pech hebt op je muil gaat als je een stap achteruit zet.
Levensgevaarlijk als je net een hete pan in je handen hebt.
Muronia schreef:Shenavallie schreef:
Dat vind ik wel eng klinken, hoor "bijterig doen naar mijn dochter". Wat als je er een keer niet bij bent?
Ze bijt niet echt echt, maar ze hapt in haar kleding als ze haar zin/aandacht niet krijgt. Dochter is 15 en net zo groot als mij, maar ze heeft nog niet echt overwicht. Dus het is niet gevaarlijk hoor, maar meer heel vervelend.