Spinnentijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 06:51

Mizora schreef:
Wat voor spin zou Bobbette junior zijn? Ze is vrouwelijk, en de volgende generatie loopt ondertussen rond in dit hoekje, dat speciaal voor haar ook niet schoongemaakt wordt. Op dit moment is ze het formaat van een halve bankpas.

[ Afbeelding ]

Grappig, ik had er vroeger 1 in een windlicht zitten en dat was Babette, die kwam er nooit uit, dus gooiden we iedere keer vliegen in dat windlicht.
Maar in de slaapkamer, die dingen lopen, straks in je bed. :') Moet er niet aan denken, wel stoer though

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-24 07:44

c_alsemgeest schreef:
Lijkt idd erg op een valse wolfspin

Yep volgens mij ook een valse wolfspin; die maken niet een web om te jagen, maar omdat ze kleintjes hebben.

Afbeelding

Amado7

Re: Spinnentijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 09:03

Hier als de dood voor spinnen. Vorig jaar bijna geen spinnen gehad. Vorige week over gehad, en nu begint het. Gisternacht een ellendig grote huisspin in de badkamer. Het was 2 uur in de nacht dus kon niemand bellen :+ Dus met de stofzuiger opgesloten en een aluminium prop er in. Vandaag alles checken voor het slapen; niks te zien. Wordt ik om 3 uur wakker en wil ik naar de wc gaan, rent er eentje vrolijk over de vloer. %)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-24 09:39

Sterkte Amado7. :D Dat belooft wat voor dit spinnenseizoen.
Ik had gisterenavond op het plafond in de slaapkamer een kleintje zitten. Maar was te moe om m weg te halen en manlief wilde daar ook niet zn bed voor uit. Vanmorgen was ie weg natuurlijk. En ik zei m nog "Tot morgen". En kleintjes worden groot.

Als je 1 spin ziet, kun je er zeker van zijn dat er minimaal 1 meer is. Spinnen komen namelijk nooit alleen. En dat is dus geen broodje aap.
En ik heb begrepen dat - nu je er meer ziet - we in het paringsseizoen zitten en ze elkaar actief opzoeken. Vandaar dat je nu ook meer kleintjes ziet.
Spinnen zul je niet snel in je bed vinden. Slapende mensen vinden ze niks. Ten eerste maken we meestal geluid en bewegen we in ons slaap en dat vinden ze niet fijn.
Ik heb ook wel eens een spin in mijn bed gehad die een wandeling over mn oog maakte. Die was waarschijnlijk op weg om uit mn bed te raken. Ik werd wakker van de kriebel, dacht dus eerst dat het een mug was, maar het voelde toch wat groter. Wakkerder geworden zag ik half naast mn bed een kleine dikke zwarte harige spin in de klamboe hangen (ik was op Curacao).
Ik denk dat ie in mijn bed was geraakt doordat ik wat tijdschriften uit de kast in mn bed had gegooid om te lezen. Daar heeft hij mogelijk tussen gezeten. Dus dat is een lesje: Als je in je bed wil lezen, schud je leesvoer even uit.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 22-08-24 09:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 09:41

Yavanna schreef:
Mizora schreef:
Wat voor spin zou Bobbette junior zijn? Ze is vrouwelijk, en de volgende generatie loopt ondertussen rond in dit hoekje, dat speciaal voor haar ook niet schoongemaakt wordt. Op dit moment is ze het formaat van een halve bankpas.

[ Afbeelding ]

Grappig, ik had er vroeger 1 in een windlicht zitten en dat was Babette, die kwam er nooit uit, dus gooiden we iedere keer vliegen in dat windlicht.
Maar in de slaapkamer, die dingen lopen, straks in je bed. :') Moet er niet aan denken, wel stoer though

Ook Bobbette komt nooit uit haar hoek, dat scheelt wel. Ik had ooit een spin die regelmatig zich naar hoofdhoogte liet zakken vanaf het plafond, die is na een paar keer toch echt buiten gezet. Ook ik heb grenzen.

Leuk. Bedankt iedereen voor de determinatie.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 10:39

Ja rosalie (stalmuursluiper) wilde in de dekbedden gaan wonen.
Deze liggen nu na het wassen vacuüm verpakt :') en zij woont nu beneden in het washok. Zat een kleinere spin bij, denk een mannetje, maar die is nu opgegegeten :+

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 10:43

De oorbeschermers die in de schuur liggen is ook een goede schuilplaats,ik kijk ze altijd goed na voordat ik ze op zet.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 18:53

Veriye schreef:
Babootje schreef:
Als de Australische huisspin zich in Nederland heeft gevestigd moet dat met die andere Australier (de Huntsman) ook kunnen toch? Dan is het feest compleet :D

Noordpool, here i come...

Reserveer maar vast een iglo voor mij, ik volg.

Mizora schreef:
Ja, in de slaapkamer. Ze vangt netjes het vliegende ongedierte genaamd vliegen en blijft braaf in die hoek zitten.

In de slaapkamer zegt ze ook nog... Dat is echt de meest afschuwelijke plek om een spin te hebben. Hell no dat ik met deze Bobbette en haar gezin daar nog een oog dicht zou doen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 20:10

Nee ik ook niet. De fik ging in Bobette, dat is zeker.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 07:33

Dat was "lekker" wakker worden vanmorgen :oo :oo . Deze jongen of meid liep in mijn keuken. Zo'n joekel heb ik werkelijk nog niet eerder gezien. Hij was zo groot als mijn hand :oo . 1 van mn katten was ermee aan het spelen en ik vond dat toch ook wel zielig. Dus ik heb een paar heeeele stoute schoenen aangetrokken en hem met een bakje en een stuk karton gevangen en naar buiten gelaten. Nu hopen dat hij ergens anders naartoe wandelt en niet weer in huis hier :+

Afbeelding

Ik ben nu wel trots op mezelf hoor _O-

Het is wel "gewoon" een huisspin toch en niet zo'n ander eng ras?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 08:11

Gewoon een huisspin.Zoekt zijn of haar plekje wel weer.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 08:28

Is inderdaad gewoon een huisspin, maar dat zijn geen lekkertjes. Kunnen zo groot worden die dingen. Brrr.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 08:31

Nou gelukkig dat het een huisspin is, maar ik hoop hem niet weer tegen te komen. Ik krijg nog kippenvel als ik eraan denk. Stom eigenlijk he? Een vlinder is net zo groot en die vind ik leuk maar een spin doodeng.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 08:44

Muronia schreef:
Nou gelukkig dat het een huisspin is, maar ik hoop hem niet weer tegen te komen. Ik krijg nog kippenvel als ik eraan denk. Stom eigenlijk he? Een vlinder is net zo groot en die vind ik leuk maar een spin doodeng.

Snap ik. Ik wil je niet nog meer kippenvel bezorgen maar huisspinnen zijn eigenlijk altijd met zijn 2-en. Dus je zou er nog eentje tegen kunnen komen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 08:46

Ik weet het, ik gluur al de hele tijd rond hier _O-

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-24 08:53

Muronia schreef:

Ja een gewone huisspin. Die komt wel weer naar huis }>

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-24 08:54

Suzanne F. schreef:
Muronia schreef:

Snap ik. Ik wil je niet nog meer kippenvel bezorgen maar huisspinnen zijn eigenlijk altijd met zijn 2-en. Dus je zou er nog eentje tegen kunnen komen.

In ieder geval met meer. Komt omdat het paartijd is.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 08:56

Ik heb besloten iets aan mijn arachnophobie te doen en we gaan dus een springspin als huisdier halen :+
Ik volg op insta en facebook al iemamd, die video's ervan gaat posten..dus hopelijk kan ik volgend jaar iets relaxter het spinnenseizoen in starten :+

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 08:57

Hier ook nog zo'n held op sokken. Zo gauw ze groter zijn dan een 20 centje schijt ik mijn broek vol. Tot grote hilariteit van mijn vriend die er absoluut niet bang voor is en de grootste spinnen met de blote hand vangt. Ik dacht dat het aan mijn angst lag dat ik ze veel sneller opmerkte en het er meer leken, zeker hier bij de containers (vriendlief heeft dus nu permanente afvaldienst) maar ik ben dus niet de enige die het opgevallen is.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 09:14

Voor de mensen die liever geen spinnen in huis willen zorg dat je een soort van groot luciferdoosje krijgt…heel handig je zet dan het doosjes geopend erop schuift em voorzichtig in en als het goed is zit de spin erin en dan kun je em veilig buiten zetten.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 09:19

Geef de spin een naam,worden ze al minder eng.Onze Anansi is ook een huisspin.En denk aan het rijmpje.

Spinnetje,spinnetje,
wil jij zijn mijn vriendinnetje,
Ik kriebel je hier,jij kriebel mij daar,
we blijven altijd bij elkaar. :D

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 10:57

Rose123 schreef:
Hier ook nog zo'n held op sokken. Zo gauw ze groter zijn dan een 20 centje schijt ik mijn broek vol. Tot grote hilariteit van mijn vriend die er absoluut niet bang voor is en de grootste spinnen met de blote hand vangt. Ik dacht dat het aan mijn angst lag dat ik ze veel sneller opmerkte en het er meer leken, zeker hier bij de containers (vriendlief heeft dus nu permanente afvaldienst) maar ik ben dus niet de enige die het opgevallen is.

Wij zijn hier thuis hetzelfde. Mijn vriend noemt het de insecten radar. Ik hoef ze niet direct te zien, maar toch merk ik ze dan op vanuit mijn ooghoek ofzo.
Afgelopen maandag en dinsdag was ik op cursus in een oud klooster. De verschrikking.. een hele boel spinnen in de kamer maar geen vriend die die weg kon halen. -O-

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 12:54

kally schreef:
Voor de mensen die liever geen spinnen in huis willen zorg dat je een soort van groot luciferdoosje krijgt…heel handig je zet dan het doosjes geopend erop schuift em voorzichtig in en als het goed is zit de spin erin en dan kun je em veilig buiten zetten.

Ben je gek :') dat is veeeeel te klein zo'n doosje wat betekent dat je veeeeel te dicht bij zo'n spin moet komen en de kans op een error veeeeel te groot maakt!

No way! -O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 12:55

kally schreef:

En hoe zorg je er dan voor dat die spin in dat doosje loopt?

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 13:43

Ohhhh ik had zondag ook zo'n grote joekel in de huiskamer! Een huisspin, minstens zo groot als mijn hand. Vriendlief was werken. Gelukkig vriendinnetje die er was, die heeft m opgezogen met de stofzuiger terwijl ik op de salontafel stond....Stofzuiger toch maar ff in de tuin gezet daarna.
Die avond zat ik in de tuin, liep er een kleiner exemplaar over de tegels....Dus toch nooit alleen?