Ervaringen Seresto band bij niet-kortharige hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 18:31

Wij hebben dankzij KimD ook de seresto band met aangepaste halsband met drukknopen verwerkt in een biothane halsband met klik, dus ik maak me ook echt geen zorgen dat Arya vast komt te zitten want deze is gewoon los te klikken. Qua werking vind ik seresto gewoon echt verreweg de beste keus. We hebben jaren ook gewerkt met natuurlijke middelen, ook van binnenuit werken maar Arya is gewoon echt een teken magneet en ik wil het risico gewoon echt zo klein mogelijk maken, zeker omdat ik ze op het oog en met voelen gewoon niet snel tegenkom met een langhaar met grotendeels donkere vacht. Ben als de dood voor teken ziektes, dat zijn echt geen grapjes.

Wij hebben jammer genoeg ondanks seresto tijdens onze vakantie dit jaar wel best wat teken weggeplukt welke ook gezogen hebben, maar ik weet dat als de band niet om zou zitten dit echt heeeeeel veel erger zou zijn. Maar toch gebeurd het alsnog wel. Ik schrijf altijd even op wanneer we alsnog teken vinden, dat mocht ze gekke klachten krijgen erna we asap naar de dierenarts kunnen ermee. Ze heeft ze laatst ook echt op de stomste plekken gehad, zoals op de achterpoten bv. waar ze zelf eraan heeft zitten bijten om ze weg te krijgen met als gevolg flinke wonden waar we nu weken mee gesukkeld hebben om het netjes te laten helen weer + speciale creme van de da. Maar ja, bij ons werkt seresto gewoon niet altijd 100% en vinden we dus nog wel eens wat teken, maar met onze langhaar en ook de hoeveelheid teken welke we tegenkomen overal waar we komen vind ik seresto wel verreweg de betere optie als je kijkt naar werkzame stof en Hoe het werkt. Het ligt ook echt enorm aan de regio waar we komen. We zaten nu in de Eifel met wel echt heel veel hoog gras/dichte begroeiing overal bv, daar zitten ze gewoon echt massaal. Hier thuis en in de regio kom ik ze echt nauwelijks meer tegen met de band om.

Wij hebben de band in principe wel altijd om. Alleen als ik weet dat Arya echt uitgebreid zou gaan zwemmen in open water, dan haal ik hem even af - dat kan dankzij Kim’s biothane halsband systeem gelukkig heel fijn.

edit:
Bij ons zit hij bij dit langharige mormel om. Dat kan ik oprecht wel langhaar ‘genoeg’ noemen denk ik, met flinke ondervacht :')

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 03-08-24 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 18:39

Ik maakte mijn paracord banden altijd met van die plastic clips als sluiting. Die zijn niet heel stevig en als je daar goed aan trekt schieten ze los, zeker naarmate ze ouder worden, wordt dat steeds gemakkelijker. Die durf ik dus ook goed als veiligheidssluiting te gebruiken in die banden.

troetjoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 19:44

cursebreaker schreef:
Wij hebben dankzij KimD ook de seresto band met aangepaste halsband met drukknopen verwerkt in een biothane halsband met klik, dus ik maak me ook echt geen zorgen dat Arya vast komt te zitten want deze is gewoon los te klikken. Qua werking vind ik seresto gewoon echt verreweg de beste keus. We hebben jaren ook gewerkt met natuurlijke middelen, ook van binnenuit werken maar Arya is gewoon echt een teken magneet en ik wil het risico gewoon echt zo klein mogelijk maken, zeker omdat ik ze op het oog en met voelen gewoon niet snel tegenkom met een langhaar met grotendeels donkere vacht. Ben als de dood voor teken ziektes, dat zijn echt geen grapjes.

Wij hebben jammer genoeg ondanks seresto tijdens onze vakantie dit jaar wel best wat teken weggeplukt welke ook gezogen hebben, maar ik weet dat als de band niet om zou zitten dit echt heeeeeel veel erger zou zijn. Maar toch gebeurd het alsnog wel. Ik schrijf altijd even op wanneer we alsnog teken vinden, dat mocht ze gekke klachten krijgen erna we asap naar de dierenarts kunnen ermee. Ze heeft ze laatst ook echt op de stomste plekken gehad, zoals op de achterpoten bv. waar ze zelf eraan heeft zitten bijten om ze weg te krijgen met als gevolg flinke wonden waar we nu weken mee gesukkeld hebben om het netjes te laten helen weer + speciale creme van de da. Maar ja, bij ons werkt seresto gewoon niet altijd 100% en vinden we dus nog wel eens wat teken, maar met onze langhaar en ook de hoeveelheid teken welke we tegenkomen overal waar we komen vind ik seresto wel verreweg de betere optie als je kijkt naar werkzame stof en Hoe het werkt. Het ligt ook echt enorm aan de regio waar we komen. We zaten nu in de Eifel met wel echt heel veel hoog gras/dichte begroeiing overal bv, daar zitten ze gewoon echt massaal. Hier thuis en in de regio kom ik ze echt nauwelijks meer tegen met de band om.

Wij hebben de band in principe wel altijd om. Alleen als ik weet dat Arya echt uitgebreid zou gaan zwemmen in open water, dan haal ik hem even af - dat kan dankzij Kim’s biothane halsband systeem gelukkig heel fijn.

edit:
Bij ons zit hij bij dit langharige mormel om. Dat kan ik oprecht wel langhaar ‘genoeg’ noemen denk ik, met flinke ondervacht :')

[ [url=m/RvY72x.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb je misschien een foto van dat systeem ? Ben wel heel nieuwschierig nu

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 21:21

troetjoek schreef:
cursebreaker schreef:

edit:

[ [url=m/RvY72x.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb je misschien een foto van dat systeem ? Ben wel heel nieuwschierig nu

Deze zijn zonder de drukknopen omdat ik voor deze hond(en) ieder jaar nieuwe maak sowieso, maar bij die van ons zitten dus drukknopen.

Afbeelding

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 21:52

Lukasje schreef:
Manadeluca schreef:
Heb de Seresto band gebruikt op Grote Münsterlander en Engelese setter en kat, de band doet goed zijn werk, na een aantal jaar hadden ze wel hier en daar eens een teek. Nu gebruik ik advantix, ook doeltreffend bij onze dieren.

Ben je dan op Advantix overgestapt omdat je vond dat de Seresto minder werkte?

Neen, we hadden er een pup bij gehaald die veel speelt (speels bijten) heb ik op aanraden van de dierenarts op Advantix overgegaan. Eigenlijk altijd tevreden over de Seresto band.

Lukasje

Re: Ervaringen Seresto band bij niet-kortharige hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-24 22:18

Ah, oke !

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-24 23:47

Zo, inmiddels heeft mijn hond een 2-tal weken de seresto om. We zijn net terug van een wandelvakantie in Duitsland en ik heb geen enkele teek gezien. In het voorjaar waren we in het Zwarte Woud en daar zat ze na een wandeling soms onder 20 teken. Ik ben dus superblij met de Seresto !