Kat braakt veel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 13:15

Oscar schreef:
Wat Koper zegt klopt wel: ik ken ook geen katten die de liquids niet lekker vinden!

Wel een kleine 'maar': wij hadden onlangs een bestelling geplaatst voor liquids (en nu ben ik dus het merk kwijt......) en onze kat moest er van kotsen. Kan gebeuren, dus aan de buurtjes en hun katten gegeven. En die moesten er ook allemaal van kotsen. Er zijn blijkbaar ook soorten die niet goed vallen.

Ik heb die van Vitakraft. Kip is hier favoriet.

Sodera

Re: Kat braakt veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 13:43

Lokii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-24 13:59

Helaas houd ze vandaag helemaal niks binnen. Afspraak bij de dierenarts om 16:00 voor een echo van haar maag. Bedankt voor alle goede tips!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 14:01

Lokii schreef:
Helaas houd ze vandaag helemaal niks binnen. Afspraak bij de dierenarts om 16:00 voor een echo van haar maag. Bedankt voor alle goede tips!

Ach gos.... succes en sterkte!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 14:02

Lokii schreef:

Succes bij de dierenarts. Zou ook de rest van de buik laten bekijken. Laat je ook bloedonderzoek doen?

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 14:41

Heel veel sterkte!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 15:00

Sterkte bij de dierenarts.
Mijn kat lust geen natvoer. Maar drinkt erg goed sinds we een elektrische drinkbak hebben.
Stromend water vindt ze fantastisch.
Ik zet hem 's nachts uit.
Ik heb dus een kat die zeurt om de bak aan te zetten ipv snoep of eten.
Ze heeft uiteraard altijd beschikking over vers water.

Lokii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-24 19:34

Terug van de dierenarts. Echo gemaakt van haar buik en bloedonderzoek laten uitvoeren. Niks bijzonders te zien en alles zag er prima uit. Heel vreemd...

Hebben wel voer meegekregen van de dierenarts. Natvoer en brok van het merk Hills. Ook tabletten om de eetlust wat groter te krijgen. Maar dit eet ze helaas ook nog niet. Afwachten maar denk ik? Iemand nog tips? We hebben zoveel al geprobeerd

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 19:38

Heeft ze ook een injectie gehad om de eetlust op te wekken?

Lokii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-24 19:51

Goof schreef:
Heeft ze ook een injectie gehad om de eetlust op te wekken?

Nee geen injectie, daar hebben we dus tabletten voor gekregen

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 19:56

Ja tabletten zijn niet super handig als ze niet eet :=

Belangrijkste is dat er iets ingaat.
De soep van Felix en de Liquid snacks van VitaKraft vinden ze vaak lekker. Of een stukje kip, tonijn op water of wat vlees broodbeleg.
Bv een klein beetje in haar mondhoek doen of een beetje op haar pootje.
beetje warm water erbij zodat het sterker ruikt.
En TLC; erbij gaan zitten (als ze daarvan houdt) en wat aaien, tegen praten of gewoon er bij zijn.

Lokii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-24 20:21

Is dat ook een oplossing als ze zo gevoelige maag heeft? Vanochtend at ze een paar brokjes en die kwamen na een half uur dezelfde gang er weer uit. Ze heeft nu net ook wat brokjes gegeten van de dierenarts. Natvoer wil ze niet. Hopend at ze het binnenhoud :(

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 20:29

Ideaal is het niet.
Maar het is nu vooral belangrijk dat ze iéts eet.
Als ze nu enkele brokjes op heeft, zou ik daar tevreden mee zijn en niet teveel gekke dingen voeren vanavond. Je kan het proberen aan te bieden in hele kleine hoeveelheden maar geen volledige maaltijd zegmaar.

Eigenlijk jammer dat er niks uit de echo komt.. fijn dat ze niks geks heeft maar nu weet je nog niks..
Is ze gesteriliseerd trouwens?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 20:56

Nutribound.

Eetlust opwekken wordt ook gebruikt bij zieke en verzwakte katten.

Lokii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-24 21:11

Ja ze is gesteriliseerd. We laten het idd voor wat het is nu. Kleine beetjes brokken voeren we en dan kijken of ze het vannacht binnen houd. Bedankt voor de tips!

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 21:12

Ik zie dat er wel naar gevraagd word maar niet meer gereageerd word op je antwoord; je kan prima na een week of 2 weer ontwormen. Het werkt alleen voor de wormen die aanwezig zijn in het lichaam. Als ze zich wat fitter voelt is een keer ontwormen wellicht een verstandig idee. Normaal moet je het natuurlijk niet te vaak geven, maar dat is meer met het oog op resistentie.

Als ze echt niks wil eten, dan wel proberen er lekkere dingen in te krijgen en anders toch dwangvoeren. Katten die niet eten, worden misselijk. Misselijke katten eten niet.

Gekookte kip of gekookte witvis valt vaak wel goed op de gevoelige maag die van slag is. Wellicht houd ze dat binnen.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 21:20

marleen_usar schreef:
Geef geen Edgar Cooper is echt niet goed, mijn dieren reageren er echt niet goed op.

Dat jouw dieren er niet goed op reageren betekent niet dat het slecht is.

T.S , wie weet kun je straks na het boer van de dierenarts gaan kijken naar een voer speciaal voor katten met gevoelige magen, veel betere merken hebben zulk voer wel in het assortiment. En wie weet als je wat vind kun je kijken of je proefpakketjes kan krijgen. Probeer wel te mengen met het oude voer straks ivm eventueel de overstap naar ander voer. Heel veel sterkte voor jullie.

Je doet het top, zou willen dat iedereen zo met hun huisdier omgaat.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 21:31

https://poezenparadijs.nl/ heeft proefzakjes van verschillende merken, dus wanneer je kat zich weer wat beter voelt en je wilt kijken naar ander voer, kun je hier misschien eens kijken. Ik voer mijn katten power of nature, dat is een goede brok met veel vlees.

Ik hoop dat je kat er snel weer bovenop is! En inderdaad het is wel belangrijk dat je kat iets gaat eten, het maakt dan niet zo veel uit wat het is. Toen mijn kat ziek was en niet wilde eten, was het enige wat hij mondjesmaat binnen kreeg katten pudding, niet zo goed, maar beter als helemaal niets. Katten krijgen snel last van misselijkheid en dan is het een circkel waar je in blijft. Want wanneer ze misselijk zijn gaan ze zeker niet eten.

Lokii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-24 21:45

Bedankt voor alle tips!

@prugelpiet Dank voor de uitleg. Ik ga het meteen doen als ze zich ietsje beter voelt.

@Boheme De dierenarts eheft het voer van het merk Hills mee gegeven. Dit lijkt tot nu toe te werken. De brokjes in ieder geval. Als dit goed gaat ga ik hier liever mee verder.

@love_mandy Thanks voor de website! Altijd goed om zoiets achter de hand te hebben voor als het nu niet goed gaat met Hills.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 21:52

Oh wat vervelend! Heeft de dierenarts ook de alvleesklier getest met het bloedonderzoek? Dat is een losse test erbij.

Mijn kat heeft de diagnose chronische alvleesklierontsteking en had een periode dezelfde klachten als jouw kat. Bloed was verder ook goed.

Lokii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-24 07:01

Dat is een goede om te onthouden! Denk niet dat die getest is. Ze heeft vannacht wel haar brokjes binnen gehouden *\o/*

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 07:04

Ik heb hier 3 katten. Een van die 3 kan alleen maar vlees(vers vlees, kvv) eten. Bij al t andere komt t er uit. De andere 2 zijn net wandelende kliko’s

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 07:33

Ik geef mijn oudere kat met gevoelige maag alleen maar sheba en gewoon echte kipfilet in kleine stukjes, rest trekt hij ook niet. Kipfilet krijgt hij iig zijn eiwitten binnen. Andere merken natvoer gaat hij ook van spugen. Sheba gaat goed en ook de blikjes met echte kip die ze hier bij het tuincentrum verkopen voor katten trekt hij goed maar vindt hij niet heel lekker. Dus gewone kipfilet (niet beleg plakjes) is dan ook nog goedkoper. Sterkte...

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 08:16

Lokii schreef:
Dat is een goede om te onthouden! Denk niet dat die getest is. Ze heeft vannacht wel haar brokjes binnen gehouden *\o/*

Elke stap de goede richting in is een klein feestje waard *\o/*

Hopelijk heeft de dierenarts je nu even op weg geholpen met voer.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 09:10

Lokii schreef:
Terug van de dierenarts. Echo gemaakt van haar buik en bloedonderzoek laten uitvoeren. Niks bijzonders te zien en alles zag er prima uit. Heel vreemd...

Hebben wel voer meegekregen van de dierenarts. Natvoer en brok van het merk Hills. Ook tabletten om de eetlust wat groter te krijgen. Maar dit eet ze helaas ook nog niet. Afwachten maar denk ik? Iemand nog tips? We hebben zoveel al geprobeerd

Wat vreemd dat er niks uit is gekomen, dat had ik niet verwacht.

Zijn de eetlustopwekkers Mirtazapine? Daar heb je ook oorzalf van (wel flink duurder dan de tabletten) eventueel.

Heb je ook iets gekregen tegen de misselijkheid? Cerenia?