Koppelen van 2 poezen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SnuitjeLove

Re: Koppelen van 2 poezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-24 23:40

Ja ik denk het wel, want kitten zit nu ook wild op mijn bed heen en weer te springen. Wel zag het er weer heftig uit want kitten werd tegen de grond geslagen en jammerde erg. Poes is nu net wezen poepen, kan ook zijn dat ze daardoor extra druk was, meestal is ze dat voordat ze moet poepen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 23:56

Katten jagen in de schemering. Het is helemaal niet raar als ze in deze tijd van het jaar rond een uurtje of elf in jachtmodus gaan.

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-24 00:12

Ja ik dacht al dat dat het zou zijn. Het is nu weer rustig in huis dus ik ga lekker slapen en laat ze gewoon bij elkaar. Mocht het uit de hand lopen word ik vanzelf wel wakker, maar ik verwacht dat het wel goed zal komen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 00:23

Als ze het in de ochtendschemering ook doet ben je rond vier uur wel weer wakker :P Het tijdstip van kattenactiviteitenpiek en meikevers zijn eigenlijk de enige grote nadelen van de zomer.

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-24 07:49

Tis goed gegaan vernacht, paar keer wakker geworden van een springende kitten op bed maar verder geen grote problemen. Net snuffelden ze even met de neusjes tegen elkaar zonder te blazen!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 07:54

Keigoed !

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 08:18

Dat tegen de grond aan slaan kan zijn dat de volwassen kat even vergat dat ze een kitten tegenover zich had.

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-24 08:35

Er word nu ook weer wat wild gejaagd. Lijkt vooral door de poes te worden gedaan als kitten te wild speelt of te dicht in de buurt speelt. Kitten wordt dan een paar keer gemept en rolt de kamer door. Maar hersteld snel daarna en gaat weer door met spelen. Als ik zie wat voor kapriolen dat beestje uit haarzel al uithaalt dan maak ik mij niet zo zorgen meer over wat tikkem van de poes. Vandaag moeten we ze voor het eerst wat uurtjes alleen laten omdat we allebei moeten werken. Dat vind ik wel wat spannend.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 08:43

Daarom is de schuilplaats waar ze zich eventueel in terug kan trekken belangrijk.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 08:45

SnuitjeLove schreef:
Er word nu ook weer wat wild gejaagd. Lijkt vooral door de poes te worden gedaan als kitten te wild speelt of te dicht in de buurt speelt. Kitten wordt dan een paar keer gemept en rolt de kamer door. Maar hersteld snel daarna en gaat weer door met spelen. Als ik zie wat voor kapriolen dat beestje uit haarzel al uithaalt dan maak ik mij niet zo zorgen meer over wat tikkem van de poes. Vandaag moeten we ze voor het eerst wat uurtjes alleen laten omdat we allebei moeten werken. Dat vind ik wel wat spannend.

De kat geeft haar grenzen aan wanneer de kitten te wild doet. Héééél gezond :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 09:33

En als kitten erna gewoon verder gaat met spelen kom het ook wel goed.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 10:32

Ik heb er nu ook 2 weer lopen, eentje van nu 15 weken, Tony en een flinke jongen van 6.5kg, Bob.
Ik heb ze ook gewoon meteen bij elkaar gezet.

Eerste dag liep Bob zich te verstoppen in de keuken voor de Tony. Was gewoon bang :+ .
Dag 2 vond hij het ineens heel interessant, en dacht hee, een speelmaatje.
Dus sindsdien spelen ze (vrij ruw). Grote jongen gaat dan met zijn lijf op Tony zitten. Dan schreeuwt Tony moord en brand, waarop ik dacht dat hij vermoord werd. Bob gaat er dan ook vanaf, waarop Tony hem weer van achter aanvalt..

Achja.. hij is een beetje een aansteller :+
Komt echt wel goed, na 1 week lagen ze bij elkaar en gaat Tony dagelijks door de Bob Catwash _O-

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 12:17

Misschien nog handig voor als je de volgende keer weg gaat: speel voordat je vertrekt (en ook voordat je gaat slapen) een kwartier met de kitten. Een beetje uitputten zeg maar zodat de andere kat minder werk heeft aan het in toom houden van de kitten.

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-24 12:31

Goeie! Patroon van de afgelopen dagen was dat ze beide sliepen van begin vd middag tot einde. Dus hoop/verwacht dat dat vandaag ook zo zal zijn.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 13:17

Ik heb gemerkt dat nieuwe katten vrij snel het ritme van de rest op pikken, dus dan zal het vanmiddag ook gewoon rust tijd zijn hoor :)

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-24 10:54

Nou inmiddels 2 weken verder en het gaat heel goed. Ze liggen nog niet verstrengeld in elkaar, maar ze zoeken elkaar wel op en gaan af en toe bij elkaar in de buurt liggen. Ze beginnen elkaar ook steeds meer te likken, af en toe eindigt dit nog in een bijt partij.
Als ze beide de zoomies krijgen jagen ze flink achter elkaar aan, dit is zo'n 3 keer per dag. Vaak uitgelokt door de kitten, maar omdat ze nog zo klein is wordt ze nog wel eens in het nauw gedreven en komen er wat noodkreetjes uit. Echter vervolgt ze haar weg gelijk weer door achter de poes aan te jagen en haar te bespringen.
De poes begint ook haar eigen gewoontes weer op te pakken en kruipt gelukkig snachts weer bij ons in bed sinds een paar dagen. We waren eerst bang dat de kitten haar plek had ingepikt en dat ze dat niet oke vond.
Hoewel er 2 kattenbakken staan geeft gaan ze beide het meest op die van de poes, de bak die wel al hadden.

De dames:
Afbeelding
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 11:28

De onderste kop/staart. :+

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 11:34

Leuk om horen dat het goed gaat !!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 11:56

Hihi, wat heeft je kitten een enorme oren :D <3 En wat fijn dat 't zo goed gaat samen :)

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 12:01

Zo, ze zijn wel prachtig allebei zeg <3

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-24 13:38

Koper schreef:
Hihi, wat heeft je kitten een enorme oren :D <3 En wat fijn dat 't zo goed gaat samen :)

Dankjewel! We vermoeden dat de kitten uiteindelijk ook groter gaat zijn dan onze poes.

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-24 13:40

Danielleeee_ schreef:
Zo, ze zijn wel prachtig allebei zeg <3

Ja zeker, vooral de poes zit erg goed in haar vacht. De kitten is nog lekker sprieterig, een uilskuiken. Vond het een leuk idee om 2 lapjespoezen te hebben en toen kwamen we de kitten tegen. Het had haast moeder en dochter kunnen zijn.