Hondenpensions nu al vol voor 2025??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 10:43

Ik hoor het ook aan alle kanten, vol of geen nieuwe klanten inderdaad.
Veel pensions reserveren hun plek voor de vaste klanten wat ik op zich wel netjes vind.
Wij nemen onze honden altijd mee op vakantie dus hebben dat probleem gelukkig niet.
Je zou kunnen kijken naar iemand in huis als je dat niet vervelend vindt of inderdaad op FB kijken naar groepen waar in dit aangeboden wordt.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-25 11:01

thequeensmum schreef:
Maar TS, je schrijft dat je half juni vertrekt en voor de eerste 1-1,5 week een pension zoekt.
De schoolvakanties zijn dan toch nog niet begonnen? Is het dan al zo druk?
Als ik bijv kijk bij de Sierkamp in Nijkerk, wat echt goed bekend staat, op hun website staat dat de maanden juli/aug gereserveerd zijn voor bestaande klanten. Hun prijs is 20 euro.

De reisplannen zijn wat gewijzigd, in eerste instantie zou ik inderdaad echt in juli vertrekken, echter is dit vervroegd naar half juni en heb ik lieve familie die aangeboden heeft de 3 weken op Skip te passen dat zij daar zelf tijd voor hebben. Blijft over de 3e week van juni.

Het pension waar Skip afgelopen oktober is geweest heeft als het goed is nog plaats, maar vind ik met €20 per dag dus behoorlijk aan de prijs! Graag zou ik dus een pension vinden (westland of Bergen op zoom) die voor €15 per nacht nog een fijn plekje aanbied.

Particulier zie ik gewoon écht écht niet zitten, niet alleen omdat Skip niet de makkelijkste is, maar ook niet omdat ik een 1000% garantie wil, dat geboekt ook echt geboekt is en dat ik straks niet ineens last minut een berichtje krijg in de trant van "sorry, maar ivm persoonlijke omstandigheden ben ik genoodzaakt de opvang af te zeggen"

(Ooit eens een bijrijder gehad die 2 weken 3x per week mijn pony zou bijrijden, persoon wist dat pony een pittige was, alles zou goed komen. Tja, niet dus, de 1e dag dat mijn ouders op vakantie vertrokken zijn, vliegt bijrijder van pony af (niet hard) en weigert de resterende 2 weken de pony te verzorgen en te rijden. Ik zat dus behoorlijk in de problemen ineens. Heb geen zin nóg maals op deze manier in de problemen te komen.)

Dat zal je bij een officieel pension niet snel tegen komen, maar bij een Particulier ben ik bang dat bij bijvoorbeeld een overlijden in de familie of ziekte van de oppas, of komst/overlijden eigen huisdieren....toch mijn boeking wordt afgezegd en dan zit ik straks vlak voor vertrek met héél véél stress en een héél groot probleem! Dus daar wil ik gewoon het risico niet mee lopen....ook verzekerings technisch wil ik gewoon een officieel erkend bedrijf die goed verzekerd is en weet wat ze aan het doen zijn.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 16-01-25 11:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Momo94

Re: Hondenpensions nu al vol voor 2025??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 11:04

Als je pension nu plek heeft nog voor de periode, pakken! Als je die dadelijk ook kwijt bent heb je niks meer. Bijna alles zit al vol. Zoals ik zei, voor je eigen vakantie geeft je dadelijk 1000en euro's uit en voor skip wil je een 5 sterren hotel, maar het liefst met de prijs voor een hostel? Want voor je huisdier mag het niet te veel kosten.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-25 11:09

Momo94 schreef:
Als je pension nu plek heeft nog voor de periode, pakken! Als je die dadelijk ook kwijt bent heb je niks meer. Bijna alles zit al vol. Zoals ik zei, voor je eigen vakantie geeft je dadelijk 1000en euro's uit en voor skip wil je een 5 sterren hotel, maar het liefst met de prijs voor een hostel? Want voor je huisdier mag het niet te veel kosten.

Ja, dit wordt een hele dure vakantie, maar geloof me, voor mezelf wordt het ook echt niet luxer dan hostels en campings....alles wordt echt low budget!

En inderdaad, ik probeer voor Skip een zo fijn mogelijk pension te vinden, maar wel nog voor een betaalbare prijs.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 11:12

Dan begrijp ik het niet helemaal, pension in de buurt heeft plek maar vind je eigenlijk 5 euro per dag te duur! ( sorry Purny ).
Het gaat om max anderhalve week, dus plm 50 euro. Dan snap ik niet dat je voor die 50 euro nu nog zoveel stress wil hebben. Dit zijn anno nu hele normale prijzen, wat zeg ik, bijna lage prijzen. Ik zou in mijn handen knijpen als ik zoiets gevonden had.

In eerste instantie zocht je pension voor 4-5 weken, dat valt dan toch sowieso alweer mee?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 11:15

Je hebt nu een fijn adres wat nog plek heeft. Waar je hond het kent.
Maar dat wil je niet want te duur. Het gaat over een verschil van €50 ?
Hoezo heb je dat niet over voor je hond? Jullie lekker op vakantie a duizende euro's en je hond moet maar zo goedkoop mogelijk zitten? Want niet jullie probleem als hij een rot tijd heeft ofwat?
Ongelooflijk. Dan ga je 1x minder uiteten en dan heb je dat bedrag er al uit.

Je kan zelf overal wel problemen creëren hè :=

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 11:18

Stuur even je bankrekeningnummer. Dan maak ik 50 euro over en kun je weer door met je leven :+

Ik zit dit echt met verbazing te lezen.

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 11:21

Sure_lee schreef:
Stuur even je bankrekeningnummer. Dan maak ik 50 euro over en kun je weer door met je leven :+

Ik ook :')

Voor een dubbeltje op de 1e rang willen zitten voor de hond, maar wel naar Canada gaan.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 11:22

karuna schreef:
Ik ben nog steeds verbaasd over de reacties die ik lees in de topic. Ik heb jaren en jaren honden gehad en eigenlijk nooit echt een probleem gehad met vakanties plannen korter dan drie maanden van tevoren zelfs. Één keer hebben we een probleem gehad, maar dat was een noodgeval toen hebben we uitgeweken naar het pensioen. Wat is niet zo'n succes was trouwens :n

En de prijzen die inmiddels per dag gevraagd worden. Ik schrik daarvan. € 20 per nacht een normale prijs dat is een verdubbeling in vier of vijfjaar tijd. -O- dat is echt fors de laatste keer was voor mij 4 1/2 jaar geleden en toen betaalde ik € 12 voor mijn grote herder en acht voor mijn kruising Russel. En nu betaal je dat bij elkaar voor een hond.

Hoe kan het dat het nu al zo lang van tevoren vol zit zijn er veel minder pensions ? Of zijn er veel en veel meer huisdieren bijgekomen?

Wat betreft de eerste 1 1/2 week ik zal kijken of je misschien iemand voor die periode in huis kan krijgen of een advertentie zetten voor een plek.

Je zou misschien in Voorthuizen kunnen bellen bij asiel/dierenpension crumselaer. Misschien dat zij nog een plekje hebben. Ze zijn in ieder geval goed in niet zo makkelijke honden.

Hoelang heb je al geen honden meer?
Denk dat dat enigszins relevant is.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-25 11:22

Nyaleti schreef:
Hoezo heb je dat niet over voor je hond? Jullie lekker op vakantie a duizende euro's en je hond moet maar zo goedkoop mogelijk zitten? Want niet jullie probleem als hij een rot tijd heeft ofwat?

Mijn vraag was juist, of er misschien nog pensions zijn die €15 of minder per dag kosten die gewoon een goede dienst leveren. Ik zeg nergens dat ik mijn hond in het allergoedkoopste pension wil stoppen ongeacht hoe de honden er dan bij zitten.....

Pension in Roosendaal kost €13 per nacht, maar is uitsluitend kennels en weinig buiten enz en ondanks dat die misschien goedkoper is, wil ik mijn hond dáár niet heen brengen.

Ik zoek juist een fijne plek voor Skip en als dat enkele €€ goedkoper kan, dan is dat mooi meegenomen.

Edit:

Bokt is een groot forum met veel kennis. Het zou dan kunnen zijn dat iemand z'n plekje weet, die via Google niet te vinden is! (Google en gevonden worden als kleine ondernemer is gewoon heel lastig heb ik uit ervaring mogen ontdekken.)
Laatst bijgewerkt door mvdende op 16-01-25 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 11:24

Sure_lee schreef:

_O-
Ik ook hoor, iets met een dubbeltje en een rang...
Skip is heel bijzonder en moet 100% gecaterd worden, maar het mag niks kosten. Dat vind ik best een beetje sneu. :n

Boek gewoon dat pension van €20 per nacht en eet een weekje cup noodles deze week. Opgelost.
Voor zo'n droomvakantie moet je het maar over hebben.
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 16-01-25 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 11:25

Konstantine schreef:
Sure_lee schreef:

_O-
Ik ook hoor, iets met een dubbeltje en een rang...
Skip is heel bijzonder en moet 100% gecaterd worden, maar het mag niks kosten. Dat vind ik best een beetje sneu. :n

Sure_lee schreef:

Das snel 100 euro verdiend :+

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 11:28

Als je na bijna een jaar nog geen plek hebt gevonden voor die 15 euro dan is het toch duidelijk en moet je toch blij zijn met een plek die je kent en waar nog plek is voor 20 euro?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 11:38

Tinkermuts schreef:
Nou ik hoop dat ooit de tijd komt dat ik goud om ga zetten, de kosten zijn overal zo hoog voor dat ik bij een baas hetzelfde zou verdienen, alleen doe ik nu waar ik echt van houd.
Daarnaast mogen op heel veel gebieden met niet meer dan drie honden gelopen worden, dus ook daarom de prijzen omhoog gegaan omdat je anders echt niet uit de kosten komt en de vergunningen zijn niet misselijk.
Of je moet een eigen terrein hebben zoals ik, maar ook daar hangt een prijskaart aan.
Dus nee, ik zie mezelf en collega,s nog steeds niet in ferrari,s rond rijden

Ik ken een aantal pensionhouders persoonlijk en die hebben toch een aantal mooie jaren achter de rug, ik denk dat menig werknemer droomt van zo'n maandelijks inkomen. De winst aan het einde van het jaar was geen ferrari maar wel een luxe camper. :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 11:40

Momo94 schreef:

Ik zit ook met verbazing te lezen, neem dat pension als het nu nog plek heeft!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 11:45

mvdende schreef:
Mijn vraag was juist, of er misschien nog pensions zijn die €15 of minder per dag kosten die gewoon een goede dienst leveren. Ik zeg nergens dat ik mijn hond in het allergoedkoopste pension wil stoppen ongeacht hoe de honden er dan bij zitten.....

Pension in Roosendaal kost €13 per nacht, maar is uitsluitend kennels en weinig buiten enz en ondanks dat die misschien goedkoper is, wil ik mijn hond dáár niet heen brengen.

Denk dat je hier het prijsverschil zelf al aangeeft, in kennels is nu eenmaal makkelijker en vaak ook veiliger dan in een roedel, dat vraagt meer en dus kost dat ook meer. Plus niet iedereen heeft de buitenruimte om meerdere roedels buiten te houden overdag. De prijzen zijn erg omhoog gegaan in vergelijk met een aantal jaar geleden.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 11:46

KimD schreef:
Tinkermuts schreef:
Nou ik hoop dat ooit de tijd komt dat ik goud om ga zetten, de kosten zijn overal zo hoog voor dat ik bij een baas hetzelfde zou verdienen, alleen doe ik nu waar ik echt van houd.
Daarnaast mogen op heel veel gebieden met niet meer dan drie honden gelopen worden, dus ook daarom de prijzen omhoog gegaan omdat je anders echt niet uit de kosten komt en de vergunningen zijn niet misselijk.
Of je moet een eigen terrein hebben zoals ik, maar ook daar hangt een prijskaart aan.

Ik ken een aantal pensionhouders persoonlijk en die hebben toch een aantal mooie jaren achter de rug, ik denk dat menig werknemer droomt van zo'n maandelijks inkomen. De winst aan het einde van het jaar was geen ferrari maar wel een luxe camper. :+

Daar heeft hij hard voor gewerkt en een hoop risico voorgelopen. :D Hopelijk heeft hij veel plezier van de camper! Als ondernemer loop je ook heel veel risico, want als je bedrijf failliet gaat als eenmanszaak, dan ben je privé ook nat met alle gevolgen van dien. Maar goed ook dat er mensen zijn die risico nemen, anders had niemand werk. :D

Voor alle kosten die een bedrijf heeft en ook personeel. Vervolgens ook nog goed voor je dier zorgt is €20,- een hele goedkope prijs. Ik zou het wel weten en vooral ook omdat skip er al is geweest. :o

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 11:48

De pensions hebben mooie jaren maar daar staat echt veel uren werken tegenover, ik denk dat als je zoveel uur in een baan zou werken het schip ook stuk harder binnen komt.
Hussen ken ik er werkelijk geen 1 van waar het goud binnen stroomt als je nog een klein beetje vrije tijd over wilt houden, je kan en mag niet meer honden meenemen dan verantwoord is of wettelijk is.
Krijg zo vaak de opmerking, zo jij verdient ze lekker, 15 euro per hond, maar zo werkt het natuurlijk niet.
Zou deze mensen geaag eens kijkje in mn administratie geven.

Maar goed, word een welles nietes spelletje en ik denk altijd maar, agree to disagree.

Maar een goed pension voor 15 euro gaat heel lastig worden, ik hoop het voor je maar ik vind het beetje verkeerde zuinigheid want straks sta je voor je vakantie en heb je niets gevonden.
Ik zou al blij zijn met een plekje bij een vertrouwd pension.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 11:59

mvdende schreef:
Nyaleti schreef:

Ik zoek juist een fijne plek voor Skip en als dat enkele €€ goedkoper kan, dan is dat mooi meegenomen.

Edit:

Bokt is een groot forum met veel kennis. Het zou dan kunnen zijn dat iemand z'n plekje weet, die via Google niet te vinden is! (Google en gevonden worden als kleine ondernemer is gewoon heel lastig heb ik uit ervaring mogen ontdekken.)

Moet eigenlijk wel een beetje lachen om deze situatie. Doe net als wij : ipv 2x 15 dagen naar de zon gaan we 2x 12 dagen naar de zon, hierdoor voldoende geld beschikbaar om ons hondje naar haar dierenhotel te kunnen laten gaan. Zij blij en wij blij.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 12:10

Denk dat veel mensen onderschatten wat het is om pension te houden. Je moet meerdere momenten op een dag er zijn om voor de honden te zorgen. Dat is iets heel anders als zelf 2 honden hebben en die een keer uitlaten. Je bent met dieren van een ander bezig.

Vriendin van mij is nu gestopt omdat zij dus geen privetijd meer had. Een keer naar de jumbo en dat was het. En dan nog niet te spreken over al die mensen op je erf die komen halen en brengen. Zelfs als je vaste uren afspreekr ben je er een hele tijd mee bezig.

Persoonlijk vind ik in deze situatie dat je niet moet vallen over die 50 euro. Je gaat zelf een maand naar Canada! Zelf met hostels en camping is dat een dure onderneming maar 50 euro zodat je hond in een bekend omgeving op een goede plek zit is teveel gevraagd? Dan ga je risico lopen dat je dadelijk bij een goedkoper pension zit dat niet goed is?

Ik denk dat je beter geen hond had kunnen kopen in jouw situatie als ik je topics zo lees. Bij een dier hoort verantwoordelijkheid.
Laatst bijgewerkt door Schuur_ op 16-01-25 12:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 12:10

mvdende schreef:
Nyaleti schreef:

Edit:

Je zegt hetzelf al. Degene die goedkoop zijn, zijn goedkoop met een reden. Dat is toch algemene kennis? Je wilt voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en dat is er niet. Klaaaar.

Stop met moeilijk doen en boek die plek die eerder al goed bevallen is.
Vanaf het begin werd je hier al duidelijk gemaakt dat je budget met eisen onrealistisch is.
Straks is deze plek ook bezet en dan? Zit je hond lekker goedkoop in een kennel weg te kwijnen omdat jij geen knoop kon doorhakken.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 12:15

KimD schreef:
Tinkermuts schreef:

Dat zou best kunnen en waarom zou dat niet mogen? Ik hoop dat ze genieten van die camper, als ze in ruil daarvoor ook de kwaliteit bieden waarvoor ik betaal dan zal het mij een rotzorg zijn wat ze verdienen, wat ze ermee kopen of kunnen kopen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 12:36

mvdende schreef:

Edit:

Je zoekt nu nog voor 10 dagen pension. Dat is 300-350 euro voor een kwalitatief goed pension.
Je gaat 4,5 / 5 weken naar Canada. Een paar keer minder uit eten eten en je hebt dat bedrag al bespaard.

Anders gezegd, inclusief anderhalve week pension voor een normale prijs, is je hond alle 4,5 / 5 weken onder de pannen voor omgerekend 11 euro per dag - aangenomen dat je familie geen geld vraagt.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 12:56

Goed dat ik dit topic zie, ik heb direct gebeld voor opvang voor onze katten :)) Normaal past er iemand thuis op, maar aangezien we dit jaar in het hoogseizoen (ivm de puber) gaan wil ik niet het risico lopen dat ze een week in een smoorheet appartement zitten..

Een week opvang kost ons een kleine € 300 voor twee katten. Veel geld, maar ik wil ze niet in een klein hokje of juist met nog andere katten samen hebben. Deze opvang bestaat uit allemaal eigen kamers, waarbij ze mooi alleen met hun tweetjes zitten. Kost misschien wat, maar ik heb echt geen leuke vakantie als ik geen absolute zekerheid heb dat de mannen het goed hebben.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-25 13:08

Ibbel schreef:
mvdende schreef:

Edit:

Je zoekt nu nog voor 10 dagen pension. Dat is 300-350 euro voor een kwalitatief goed pension.
Je gaat 4,5 / 5 weken naar Canada. Een paar keer minder uit eten eten en je hebt dat bedrag al bespaard.

Anders gezegd, inclusief anderhalve week pension voor een normale prijs, is je hond alle 4,5 / 5 weken onder de pannen voor omgerekend 11 euro per dag - aangenomen dat je familie geen geld vraagt.

Wie zegt dat ik ga uit eten?

Ja, als je een snelle snack bij de MC Donalds of KFC mee rekend, zal ik inderdaad regelmatig gaan "uit eten". Maar echt in een restaurant eten ga ik misschien één keer doen, als afsluiter van de vakantie, mocht ik een beetje betaalbaar lekker restaurant vinden (max €30) voor de rest zal mijn menu bestaan uit cheap backpack voer zoals noedels, pasta, keertje aardappelpuree als ik dat vinden kan. Gewoon het goedkoopste van het goedkoopste wat op één klein camping brandertje klaar te maken is. En af en toe een AVG'tje als ik in een hostel 2 of meer pitten tot m'n beschikking heb.

En ja, ik weet hoe dit is, heb al een half jaar op deze manier geleefd in Australië/Nieuw Zeeland 10 jaar geleden. En at verassend vaak gezonder dan de gemiddelde backpacker die echt uitsluitend op pasta met tomatensaus of noodels leefde :+

Dus er zal weinig te besparen zijn op "uit eten"