Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yv_ schreef:Nou, net afgehaald bij het DHL punt. De jongen die jn de winkel stond kwam even helpen want die doos is best groot voor een polootje.
Mevrouw is heel nieuwsgierig als-ie draait, maar heeft er nog geen stap in gezet. Ach, ik geef dr ff rust en merk het wel. De oude bak staat er nog maar die is wel verplaatst.
Geleverd met filters, zakken en een schoonmaakmiddel:
[ Afbeelding ]
Manier waarop filters erin gaan is wel een bummer… dmv een elastiekje aan de binnenkant en als het zit, draai je ‘m er weer op. Is overigens wel netjes weggewerkt.
[ Afbeelding ]
Een drol uitvde oude bak gevist en gekeken wat-ie doet. Draait erg langzaam, denk dat ie er 4-5 minuten over doet. Weet niet of dat normaal is?
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Het geluid als ie draait, maakt nieuwsgierig :’)
[ Afbeelding ]
SansaS schreef:Niet iedereen wil tig bakken in zijn huis zetten of heeft de mogelijkheden het meermaals per dag schoon te maken
FennyPower schreef:Interessant.
Dat witte in de bak is de onderste laag ? Plastic zakje?
Ben je niet bang dat als de kat erin springt en vast komt te zitten in tussen het witte mocht het sluiten?
Gewoon nieuwsgierig. Ik ben er nog druk op aan het wachten!
Yv_ schreef:Stephanie_86
De kortingscode was er alleen tijdens de productie ervan. Nu geven ze wel nog 100% korting op hun site.
Ik heb de V3 ondertussen zo'n 2,5 week in gebruik en kan niet anders zeggen dan dat ik er blij mee ben. En het belangrijkste: de kat lijkt het ook heel erg te waarderen. Ondertussen is de nieuwigheid er voor haar ook af, dus ze zit er niet meer constant bij als-ie zit te draaien. Ze lijkt de link ook te snappen met die piep die na het schoonmaakrondje komt. Ze zit soms geduldig te wachten en zodra de piep klinkt, spring ze er weer in.
Het schoonmaken doet-ie redelijk tot goed. Niet uitstekend. Af en toe wordt een klont niet meegenomen in het schoonmaakrondje. Heb ik bij Petlux neergelegd, zou aan het grit kunnen liggen. Ik gebruik nu Biokat's Natural Care. Ik heb nog een halve grote zak, dus die maak ik gewoon op, maar wil daarna toch weer eens de Almo Nature soft proberen. Die vond ik met de gewone kattenbak al heel fijn, maar erg duur en niet zo zuinig in gebruik. Deze kattenbak is duidelijk een stuk zuiniger in gebruik van het grit. Ik heb in die 2,5 pas 1x hoeven bijvullen. Normaal gesproken deed ik dat zeker 1, soms 2, keer per week.
Drizz stond de verkeerde kant op als ze na haar behoefte haar graafwerkzaamheden deed, waardoor ik echt veel grit op de vloer had liggen. Petlux bood me aan om het rooster van de V2 te gebruiken, om te testen. Deze is helaas wit en past niet helemaal lekker erop, maar met behulp van nanotape zit-ie erop en het grit buiten de bak is met zo'n 90% verminderd. Ook leek dit haar hulp te zijn om zich om te draaien. Het rooster voor de V3 is nog in ontwikkeling, dus nog geen idee wanneer die te koop zal zijn.
[ Afbeelding ]
De app is er nog niet, dus de knoppen moeten handmatig ingedrukt worden. Zoals ik hierboven zei, heb ik twee keer gehad dat een bolletje grit niet werd meegenomen met het schoonmaakrondje. Op de zijkant zitten fysieke knoppen, waaronder 'clean'. Met een druk op die knop, gaat het schoonmaakrondje nog een keer en tot nu toe hielp dat om de bol grit in de opvangbak te krijgen. De knoppen zitten aan de zijkant en daar staat bij mij een plant, dus de eerste keer drukte ik per ongeluk op de knop 'clean'. Dan wordt de hele bak in de opvangbak gedeponeerd. Toen had ik wat grit in de machine liggen, maar bleek dat ik te veel grit erin had gedaan. Er zit geen indicatorstreepje aan de binnenkant, dus ik heb 'm op gevoel gevuld. Er staan wel gewichten in de gebruiksaanwijzing, maar die gaan uit van zwaarder grit op kleibasis, dus daar had ik niet zo veel aan omdat de Natural Care ontzettend licht van gewicht is.
Al met al ben ik echt wel tevreden met het apparaat, al denk ik niet dat ik 'm ook voor de volledige prijs had gekocht. Dan was ik of blijven scheppen, of ik had iets meer geld neergeteld voor een Litter Robot. Die heeft zichzelf gewoon al bewezen, heeft meer opties en is gewoon echt wel de beste op de markt volgens mij.
Is die van jullie ondertussen verzonden of misschien al ontvangen?
lindatje schreef:Aan de eigenaren van een litter robot 4, wat is jullie ervaring met de kwaliteit van de liner? Ik kom best wat berichten tegen dat deze scheuren door het graven (soms al na een maand). Is de kwaliteit echt zo slecht?
Ze schijnen vervangen te worden onder garantie, maar als die is verlopen mag je €110 neertellen voor een nieuwe liner...
Citaat:in het begin was het leuk, na een paar weken begonnen de problemen, er staat dat er een katten sensor in zit maar mij kat zat er in en het ding begon gewoon te draaien en kon het niet stoppen, echt een pruts ding!
Stephanie_86 schreef:En welk grid gebruiken jullie?