Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nynkster schreef:Check it out: #zooplus https://zooplus.page.link/SQJo
Je kan ook Briantos nog proberen, is ook niet duur
cursebreaker schreef:Zoals ook al vaker is aangehaald, dan kom je vaak toch in bepaalde prijsklasse uit als je die eisen hebt en het kan dan zijn dat je toch je eisen moet gaan bijstellen want je kunt immers niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten als het om goed voer gaat; En dat het heel hoog in vlees is en laag in koolhydraten En ook goedkoop. Dat gaat gewoon niet (meer).
Heb je ondertussen ook al gekeken of het haalbaar is voor je om naar Degomeat kvv te kijken waar je op de vorige pagina nog voor openstond en dit zou nakijken? Aangezien je dicht bij de BE grens zit en het daar verkocht word. Er is ook een NL verkoper waar het met diepvriestransport kan komen in NL, tegen redelijke transport prijzen < https://www.vleesje.eu/webshop
tinkergirl89 schreef:mag het ook vis zijn ipv vlees?
https://www.riverwoodpetfood.com/honden ... met-haring
Ik ben heel tevreden over de Riverwood brok https://www.riverwoodpetfood.com/honden ... denbrokken
De vlees varianten zijn wel wat duurder dan de vis
Maar volgens mij komt ie verder redelijk in de buurt van je wensen
StellaMay schreef:Toen ik een hond kreeg die slecht at ben ik al snel van het "hij mag geen graan hebben" afgestapt.
Alles wat hij lust is mooi meegenomen, en als zijn vacht er dan ook nog mooi van glimt en er mooie ontlasting bij zit, ook super.
Dus na veel merken te hebben geprobeerd, en trust me dat waren er nog al wat, zit hij nu op de meest voor de hand liggende; Royal Canin.
En vindt hij dat na 3,5 jaar nog steeds zó lekker. 's ochtends krijgt hij vlees van Kivo, de lekkerste vindt hij tot nu toe die nieuwe, met hert en geit volgens mij.
Hij doet het ook goed op Raw4dogs, dat koop ik bij de jumper. Ook een aanrader.
Na 6 jaar gekloot kan ik je zeggen, het is maar zo moeilijk als je het zelf maakt.
mvdende schreef:Nynkster schreef:Check it out: #zooplus https://zooplus.page.link/SQJo
Je kan ook Briantos nog proberen, is ook niet duur
Véél te veel granen/ koolhydraten. En Véél te weinig % vlees.
Ik zoek echt minimaal 60% vlees, liefst 70+%. Koolhydraten gaat mijn hond niet goed op.
tinkergirl89 schreef:wat ontzettend vervelend mvdende dat ca €1,33 per dag niet haalbaar is...
Ik kan je helaas verder niet adviseren, ik denk dat zo'n beetje alle andere mogelijkheden al eerder in je topic genoemd zijn, en ik ben ook bang dat hondenvoer alleen maar duurder blijft worden (net als de rest in deze verdoemde wereld... iets met "You will own nothing and be happy")
Mag ik hopen dat je hond gezond blijft
mvdende schreef:tinkergirl89 schreef:wat ontzettend vervelend mvdende dat ca €1,33 per dag niet haalbaar is...
Ik kan je helaas verder niet adviseren, ik denk dat zo'n beetje alle andere mogelijkheden al eerder in je topic genoemd zijn, en ik ben ook bang dat hondenvoer alleen maar duurder blijft worden (net als de rest in deze verdoemde wereld... iets met "You will own nothing and be happy")
Mag ik hopen dat je hond gezond blijft
Extra bedoel je.... €79:12=€6,58÷4=€1,65 per dag, niet €1,33 zoals jij schetst.
Voor €1,33 per dag heb je een zak brokken van 12kg voor €63,85. Dàt is inderdaad nog prima te betalen.
En je zegt het zelf: ALLES wordt steeds duurder en ja, grote kans dat dit mijn 1e en laatste hond is, omdat de kosten gewoon te hoog worden.
Nu is Skip pas 6, dus ik hoop hem nog minimaal eenzelfde aantal jaren bij me te hebben, maar mocht hij overlijden, dan weet ik niet of er een nieuwe hond komt....
En maak je maar geen zorgen over zijn gezondheid, Skip is verzekerd, dus de meeste kosten zijn gedekt. En ja, gebeurt er iets wat buiten de verzekering alsnog €1000den gaat kosten, dan gaat er héél goed over nagedacht worden of deze ingreep wel of niet uitgevoerd gaat worden, waarin het karakter van Skip óók zeer serieus mee weegt. Waarschijnlijk alleen in de situatie dat herstel 100% is en dat er geen blijvende beperkingen over blijven, zal ik z'n ingreep laten doen.
In alle andere gevallen Waarschijnlijk niet. En dan niet om het geld, maar omdat Skip een enorme rouwdowende stuiterbal is, die ABSOLUUT niet voorzichtig is met zichzelf en echt doodongelukkig zou worden als hij niet meer zou mogen rennen, vliegen en slootjes springen (want hij is niet tegen te houden...) niet meer alles 100% mogen belasten, zou 100% lijnrust betekenen en nooit meer los en dat ga ik mijn hond niet aan doen want daar wordt hij dood ongelukkig van...(ja, hij loopt nu óók al grootste gedeelte van de week aangelijnd en maar een paar keer per week zoeken we een losloopgebied op om alle energie eruit te rennen)
tinkergirl89 schreef:mvdende schreef:[
Extra bedoel je.... €79:12=€6,58÷4=€1,65 per dag, niet €1,33 zoals jij schetst.
Voor €1,33 per dag heb je een zak brokken van 12kg voor €63,85. Dàt is inderdaad nog prima te betalen.
En je zegt het zelf: ALLES wordt steeds duurder en ja, grote kans dat dit mijn 1e en laatste hond is, omdat de kosten gewoon te hoog worden.
Nu is Skip pas 6, dus ik hoop hem nog minimaal eenzelfde aantal jaren bij me te hebben, maar mocht hij overlijden, dan weet ik niet of er een nieuwe hond komt....
En maak je maar geen zorgen over zijn gezondheid, Skip is verzekerd, dus de meeste kosten zijn gedekt. En ja, gebeurt er iets wat buiten de verzekering alsnog €1000den gaat kosten, dan gaat er héél goed over nagedacht worden of deze ingreep wel of niet uitgevoerd gaat worden, waarin het karakter van Skip óók zeer serieus mee weegt. Waarschijnlijk alleen in de situatie dat herstel 100% is en dat er geen blijvende beperkingen over blijven, zal ik z'n ingreep laten doen.
In alle andere gevallen Waarschijnlijk niet. En dan niet om het geld, maar omdat Skip een enorme rouwdowende stuiterbal is, die ABSOLUUT niet voorzichtig is met zichzelf en echt doodongelukkig zou worden als hij niet meer zou mogen rennen, vliegen en slootjes springen (want hij is niet tegen te houden...) niet meer alles 100% mogen belasten, zou 100% lijnrust betekenen en nooit meer los en dat ga ik mijn hond niet aan doen want daar wordt hij dood ongelukkig van...(ja, hij loopt nu óók al grootste gedeelte van de week aangelijnd en maar een paar keer per week zoeken we een losloopgebied op om alle energie eruit te rennen)
Ik begrijp denk ik jou berekening niet
Ik doe gewicht van de zak brokken gedeeld door hoeveelheid brokken = hoelang doe je met een zak (12 kg aan 200 gram per dag = 60 dagen)
En dan bedrag van de zak brokken gedeeld door aantal dagen (79,95 / 60 = €1,3325 = €1,33)
Maar wat fijn dat Skip verzekerd is en dat daar het grootste gedeelte mee gedekt kan worden aan zorgkosten
Het is inderdaad diep triest dat de kosten zo hoog opgedreven worden dat het in sommige (steeds meer) gevallen een overwegingspunt wordt om wel of geen ingreep te laten doen… lijkt me vreselijk om in die situatie te staan
Maar zo ver is t bij jou gelukkig nog niet, t gaat nu over de lastige kwestie hondenbrokken (en dat is sowieso idd al een oerwoud aan mogelijkheden, de een nog duurder dan de ander)
Ik kan je verder alleen heel veel succes wensen