Likmatten en voerpuzzels

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Benzz

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 23:11

Ik ben echt een saaie hondenbaas! Hier staan er altijd brokjes van Mcadams. En af en toe wat lekkers of wat fruit.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 08:11

Wat een interessant topic! Ik lees het straks even aandachtig door. Ik zie hier wortelsoep voorbij komen en dat het zo goed is bij bepaalde klachten. Mag ik vragen waarvoor jullie dat gebruiken en hoe je het maakt?
Al jaren akita's, over het algemeen moeilijke eters, maar sinds mijn reu prednison krijgt is hij nooit verzadigd en schrokt hij als een gek. Ik was dus wat aan het zoeken naar oplossingen en hier kan ik wel wat ideetjes opdoen zodat hij misschien wat langer bezig is.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 08:21

Wat een leuk topic! Ik zou echt super graag een aantal voorbeelden willen van dingen uit de supermarkt die ik kan geven. Uit de potjes babyvoeding kom ik wel, maar qua yoghurt durf ik niet iets mee te nemen omdat ik dan niet weet of het de goede is.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 08:33

akishino schreef:
Wat een interessant topic! Ik lees het straks even aandachtig door. Ik zie hier wortelsoep voorbij komen en dat het zo goed is bij bepaalde klachten. Mag ik vragen waarvoor jullie dat gebruiken en hoe je het maakt?
Al jaren akita's, over het algemeen moeilijke eters, maar sinds mijn reu prednison krijgt is hij nooit verzadigd en schrokt hij als een gek. Ik was dus wat aan het zoeken naar oplossingen en hier kan ik wel wat ideetjes opdoen zodat hij misschien wat langer bezig is.

https://digidog.nl/honden-kennisbank/ge ... nd-recept/

Deze soep. Bij darmklachten een goeie. Ik maakte er ook veel gebruik van toen mijn pup een terugkerende blaasontsteking had.

Vanwaar de prednison? Mogelijk kun je ook nog op andere manieren ondersteuning bieden.

Mavantos. Ik geef meestal gewoon huismerk Griekse yoghurt

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 08:42

Ik kom even binnenvallen, heb nog niet alles gelezen. Gisteren is mijn bestelling van Pure Instinct binnen gekomen waaronder rauwe geitenmelk. Ik had niet bedacht dat deze ook diepbevroren was. Ik heb de melk in de koelkast laten ontdooien. Ik wilde nml de melk verdelen in een ijsblokjes houder zodat portie heb. Ik vrees dat ik de melk niet nogmaals kan invriezen hè? Iemand ervaring hiermee?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 09:30

Uit de supermarkt haal ik behalve groente bijvoorbeeld ook de geitenyoghurt en biologische kefir.
Je kunt ook prima fruit zoals blauwe bessen uit de diepvries gebruiken, zeker buiten het seizoen. Gister heb ik nog sardientjes uit blik (naturel) meegenomen voor de hond bij de supermarkt.

@Lucifertje hmm zelf geen ervaring mee, maar ik weet wel dat mensen het in vormpjes invriezen dus die zouden het dan ook opnieuw invriezen denk ik..?

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 09:44

Hettieheks schreef:
akishino schreef:

https://digidog.nl/honden-kennisbank/ge ... nd-recept/

Deze soep. Bij darmklachten een goeie. Ik maakte er ook veel gebruik van toen mijn pup een terugkerende blaasontsteking had.

Vanwaar de prednison? Mogelijk kun je ook nog op andere manieren ondersteuning bieden.

Mavantos. Ik geef meestal gewoon huismerk Griekse yoghurt

Dank je wel!
Hij krijgt prednison omdat hij SA (sebaceous adenitis) en cornea dystrofie heeft. Door de SA krijgt hij telkens huidinfecties met flinke ontstekingen en soms oogontstekingen. We hebben vanalles geprobeerd, maar komen toch telkens terug op prednison. Soms bouw ik het af, maar moet bijna altijd terug naar een onderhoudsdosis (10mg om de dag, hij weegt 27 kg).

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 11:01

mavantos schreef:
Wat een leuk topic! Ik zou echt super graag een aantal voorbeelden willen van dingen uit de supermarkt die ik kan geven. Uit de potjes babyvoeding kom ik wel, maar qua yoghurt durf ik niet iets mee te nemen omdat ik dan niet weet of het de goede is.

Van de supermarkt kan je kefir meenemen, of geiten yoghurt/melk.
Zelf neem ik daar ook verschillende kruiden van mee, appelazijn, kokosolie, psylliumvezels etc.
Heel veel dingen zijn veel duurder als er een ‘honden’ labeltje op zit, terwijl het precies hetzelfde product is in de supermarkt.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 12:01

En geven jullie de geitenyoghurt/-melk dan puur, of verdund, of gemengd ergens doorheen?

Mijn vorige hond at alles, die kon je erg blij maken met een wortel of een appel, dat was zo handig. Mijn huidige dame is daarin veel kieskeuriger. Bovendien moet ik bij haar opletten dat ze niet te veel dierlijke eiwitten krijgt, wat de keuze nog wat moeilijker maakt.

Wat ik wel doe, is groenten bijgeven. Pompoen en zoete aardappel vindt ze lekker. De rest zus en zo.

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door Lukasje op 25-02-24 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 12:05

Puur maar ik maak ook wel eens smoothies met geitenyoghurt of kefir als basis, bijv met bessen en aardbeien, half banaantje enz.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 12:07

Leo schreef:
Puur maar ik maak ook wel eens smoothies met geitenyoghurt of kefir als basis, bijv met bessen en aardbeien, half banaantje enz.

Wat een verwennerij! Tof idee!!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 12:08

Kun je zelf ook van mee genieten :)) smoothie voor jezelf, smoothie voor de hond haha.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 12:21

akishino schreef:
Dank je wel!
Hij krijgt prednison omdat hij SA (sebaceous adenitis) en cornea dystrofie heeft. Door de SA krijgt hij telkens huidinfecties met flinke ontstekingen en soms oogontstekingen. We hebben vanalles geprobeerd, maar komen toch telkens terug op prednison. Soms bouw ik het af, maar moet bijna altijd terug naar een onderhoudsdosis (10mg om de dag, hij weegt 27 kg).

Ach jeetje ja dan snap ik dat heel erg goed! Daar heb ik zelf niet genoeg kennis van. Ik weet dat er een hoop winst behaald kan worden. Maar immuunsysteem en ziektes is erg moeilijk!

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 22:20

Lukasje schreef:
Century schreef:
Ik ben een beetje aan het meelezen. Meeko (half jaar oude Finse Lappenhond) krijgt gestoomd vlees, wat ie erg lekker vindt maar toch wel een beetje snel op heeft. En daarna vaak op strooptocht gaat omdat ie denkt dat ie nog trek heeft (dat stopt vanzelf). Wat raden jullie aan om hem wat langer over zijn voer te laten doen?

Het aanbieden in een slowfeeder! Bv (enkel om wat modellen te tonen, niet per se om op die website te kopen hoor):

https://www.onyx-dog-enrichment.nl/prod ... up-mandala

https://www.onyx-dog-enrichment.nl/prod ... doors-bowl

https://www.onyx-dog-enrichment.nl/prod ... -turquoise

Ik heb twee besteld, ik ben benieuwd :D

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 14:33

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 16:06

Wat super leuk! Ze krijgen hier wel vaker groenten en fruit, want ze gaan niet zo lekker op eiwitten afkomstig van ongeveer alles helaas.
Nu likmatten gekocht, vonden ze erg leuk!!
En 2 bakken die ze ook echt leuk vinden! De 1 iets meer dan de ander maar dat ligt dus aan de inhoud, meneer Kody is niet zo van mandarijn of wortel. Wat de boer niet kent, eet hij niet. Dat type..
Meestal krijgt hij de tijd ook niet te wennen want dan heeft zijn zus t al op :')

Ze zijn nu lekker moe en voldaan in ieder geval!
Afbeelding

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 18:49

Het was weer een feestje vandaag!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 19:13

Ziet er goed uit! Ik krijg het een en ander morgen binnen, kan niet wachten haha :D voor nu moet hij het nog even doen met kvv in een kong.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 19:31

Leuk hè die voorpret **\O/**

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 20:03

Mooie bakken allemaal! :D
Dit was ons feestje vandaag:

Afbeelding

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 00:09

Prachtige bakken weer! :D Ik heb mijn Instagram account ook weer aangeslingerd, zoveel inspiratie op te doen daar. Wellicht ook een tip voor anderen :)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-24 00:29

Die van jou zijn ook tof Wendy!
Leuk dat dit topic wat mensen heeft gemotiveerd om weer eens wat te maken of om aan te schaffen :D

Wat ligt er boven op Leo? Dat witte?

Ik zie door de bomen het bos niet meer :') heb een tijdje 1/3 vers gegeven maar ik vind het gewoon heel onhandig met uithalen, opslaan in de koelkast etc en heel vies :o (het bloed vocht maar ik ben zelf ook al eeuwen vegetariër haha)
Maar nu wil ik het zo graag weer proberen omdat jullie van die mooie creaties maken!

Eerst maar eens een keuze maken welke bowl ik ga halen (en dan genoeg erbij bestellen wantja, verzendkosten O:) )

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 08:33

Nyaleti schreef:
Die van jou zijn ook tof Wendy!
Leuk dat dit topic wat mensen heeft gemotiveerd om weer eens wat te maken of om aan te schaffen :D

Wat ligt er boven op Leo? Dat witte?

Ik zie door de bomen het bos niet meer :') heb een tijdje 1/3 vers gegeven maar ik vind het gewoon heel onhandig met uithalen, opslaan in de koelkast etc en heel vies :o (het bloed vocht maar ik ben zelf ook al eeuwen vegetariër haha)
Maar nu wil ik het zo graag weer proberen omdat jullie van die mooie creaties maken!

Eerst maar eens een keuze maken welke bowl ik ga halen (en dan genoeg erbij bestellen wantja, verzendkosten O:) )

Je kan je brokken weken, of af en toe een brok maaltijd vervangen voor ander natvoer. Ik heb altijd die gestoomde maaltijden van Renske in de kast liggen voor als ik wat vergeten ben eruit te halen _O-

Het hoeft echt niet perse vers vlees te zijn.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 12:01

Ik geef die van ons dus van die bakjes, maar dan met groenten erin. Die hoeven niet koel te staan, ideaal, geen vlees verder en wel uit te smeren in de likmatten :))

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 12:04

Ik heb mijn eerste pakketje binnen :D alleen nog wachten op het pakket van onyx.
Afbeelding
Afbeelding

De voerbak op zijn kop uiteraard :+