Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sidney1833 schreef:@kiwitje: uitbundig belonen vind ze idd niet fijn, ik doe dit meestal met mn stem: braaf, goedzo. Dat vind ze prettig. Op advies van de dierenarts krijgt ze magnesium bij om te leren ontspannen. De dierenarts vertelde als ze gestresst zijn, meer magnesium gebruiken namelijk.
@marleen: de eigenaren hier in de buurt vinden dat niet prettig helaas.
@pillow: ik doe mijn best hoor om op iedereen te reageren!! De vorige eigenaar had geen tijd door reizen voor werk, waardoor ze onder was gebracht bij een gastgezin. Meer weet ik ook niet, de vorige eigenaar reageert slecht op vragen die ik nu stel. De tuin zou kunnen, deze methode die we nu doen lijkt na 1 dag al te werken dus hier gaan we mee naar veder. Naar de mogelijkheden in de tuin kijken we nog. Hier regent het namelijk erg veel en dan moeten we alles verbouwen (en toestemming vragen aan de buren) wil ze droog kunnen verblijven in de tuin…
MarliesV schreef:Pillow, alles onder de rivieren heeft bakken met water gehad de laatste dagen hoor. Waarom trek je dat van de TS in twijfel? Te nat is te nat, of het nu wel of niet geregend heeft in jouw achtertuin.
Percy schreef:Wat fijn dat er al zoveel vooruitgang is, dat geeft hoop voor de toekomst.
Goed, ik had de link tussen camionette en mannen nooit gelegd bij het dodingsstation. Mijn Spanjaard wilde daar ook absoluut niet langs.
Verder had hij wel degelijk een trauma opgelopen in Spanje. Als hij ergens onder lag kon je hem niet aaien of pakken. Lag hij aan mijn voeten onder het bureau moest ik niet proberen om hem opzij te krijgen of een aai te geven.
Als hij zich bedreigd voelt door klem gezet te worden gaat het nog mis. Helaas 2 jaar geleden bij de dierenarts gebeurd.
Hij was nog een pup toen hij in België kwam en 9 maanden toen hij bij ons kwam. Nu is hij 12.
Trauma´s kunnen echt heel diep geworteld zitten.
Sidney1833 schreef:Even een update! Inmiddels heeft ze vanmiddag weer alles buiten gedaan, tussen de buien door. Hier lijkt de oplossing juist minder naar buiten. Vandaag maar 3 keer ivm de keiharde regen, maar ze lijkt dat juist heerlijk te vinden. Ze kwispelt zelfs buiten! Soms gaan we 4x, maar dat hangt af van de dag, als ik denk dat ze aandrang heeft. We gaan altijd naar hetzelfde stuk, heen en terug. Dat is voldoende.
Dit lijkt voor ons de oplossing te zijn! Later breiden we dit natuurlijk uit naar minimaal 4x per dag echt wandelen. Maar voor nu lijkt dit echt de oplossing. Iedereen bedankt voor het meedenken!
Sidney1833 schreef:Even een update! Inmiddels heeft ze vanmiddag weer alles buiten gedaan, tussen de buien door. Hier lijkt de oplossing juist minder naar buiten. Vandaag maar 3 keer ivm de keiharde regen, maar ze lijkt dat juist heerlijk te vinden. Ze kwispelt zelfs buiten! Soms gaan we 4x, maar dat hangt af van de dag, als ik denk dat ze aandrang heeft. We gaan altijd naar hetzelfde stuk, heen en terug. Dat is voldoende.
Dit lijkt voor ons de oplossing te zijn! Later breiden we dit natuurlijk uit naar minimaal 4x per dag echt wandelen. Maar voor nu lijkt dit echt de oplossing. Iedereen bedankt voor het meedenken!