Hoe van vlooienplaag afkomen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 11:33

Selina schreef:
Helpt het ook om je hond achter te laten in het bos en dan maar opnieuw te beginnen? :+

Ik ben gewoon verhuisd :+

Geen grapje _O- ik heb de honden en katten van de dierenarts bravecto gegeven en toen heb ik ze schoon meegenomen naar het nieuwe huis en daar geen vlo meer gehad :')

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 11:49

BarbaraNova schreef:
robert45 schreef:
Vlo kill dood direct de vlooien en werkt 24 uur.

De vlooienanticonceptie waar jij het over hebt van beaphar bestaat niet meer.

Je haalt 2 zaken door elkaar..

Ik heb gisteren Vlo Kill gehaald maar is dit dus zo dat je dit iedere dag zou moeten geven?

Vlo-kill werkt inderdaad maar voor korte duur en dood de vlooien die er op dat moment opzitten. Na die uren (ik durf zo niet te zeggen hoeveel uur maar volgensmij inderdaad 24uur) is het uitgewerkt en kun je weer een nieuwe geven. Dit kan elke dag maar je kan ook een paar dagen er tussen laten.
Maar het gaat er dus vooral om dat het de vlooien dood die er op dat moment op zit zodat die zich niet kunnen voortplanten en het de cyclus helpt verbreken

BarbaraNova

Re: Hoe van vlooienplaag afkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 13:05

Dank je...geloof niet dat ik dit dagelijks zou durven geven. T blijft toch zooi al dat spul. Die Bravecto, waren we bijna onze hond door kwijt vroeger.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 18:34

BarbaraNova schreef:
Dank je...geloof niet dat ik dit dagelijks zou durven geven. T blijft toch zooi al dat spul. Die Bravecto, waren we bijna onze hond door kwijt vroeger.

Bravecto en vlo-kill werkt wel anders, maar hoe precies zou ik even voor je uit moeten zoeken. Vlo-kill mag je ook gebruiken in combi met andere middelen (zoals beaphar vlooienspul, banden etc) en dat mag normaal ook niet. Maar zoals ik zeg, ik weet het er het fijne niet meer van, moet dat even uitzoeken.
Maargoed, troep is het inderdaad wel maar het helpt ook goed, dus het is zeker lastig

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 09:49

xPearl schreef:
BarbaraNova schreef:

Bravecto en vlo-kill werkt wel anders, maar hoe precies zou ik even voor je uit moeten zoeken. Vlo-kill mag je ook gebruiken in combi met andere middelen (zoals beaphar vlooienspul, banden etc) en dat mag normaal ook niet. Maar zoals ik zeg, ik weet het er het fijne niet meer van, moet dat even uitzoeken.
Maargoed, troep is het inderdaad wel maar het helpt ook goed, dus het is zeker lastig

ja heb al veel natuurlijke dingen geprobeerd maar daar ga ik het niet altijd mee redden en onze sint heeft epilepsie en een vlooien allergie dus is een grote uitdaging verstandige keuzes te maken

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 10:41

Kokosolie werkt goed,dat smeer je in de vacht.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 11:41

Anouk_H schreef:
Selina schreef:
Helpt het ook om je hond achter te laten in het bos en dan maar opnieuw te beginnen? :+

Ik ben gewoon verhuisd :+

Geen grapje _O- ik heb de honden en katten van de dierenarts bravecto gegeven en toen heb ik ze schoon meegenomen naar het nieuwe huis en daar geen vlo meer gehad :')

Hahahaha!

Indoor X werkt 1 maand lang. Niets overleefd. Kleden inspuiten, naden en kieren, manden. Hond/kat anti vlo / wormmiddel. Langharige monsters scheren en je komt er echt vanaf...

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 07:38

marleen_usar schreef:
Kokosolie werkt goed,dat smeer je in de vacht.

En dat smeer je dan helemaal in, dus heel je huisdier?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 11:55

Ik smeer het op de liezen, staart en rond om de staart, en de kont.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 13:22

Met een flinke besmetting, waarbij dus al flink veel vlooien in huis zit, gaat kokosolie echt weinig meer uithalen ben ik bang.
Vlooien zijn giga hardnekkig.

zoef123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 13:27

- hond wassen met dreft (alle teken gelijk dood)
- hond behandelen met beaphar vlo kill
- hond bravecto pil
- katten heb ik geen ervaring mee

Bij mij hielp het bovenstaande.

Sodeletuut

Re: Hoe van vlooienplaag afkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 13:48

Ik zou echt alle dieren behandelen met Nexgard, de kat met Nexgard Combo en de hond met Spectra. Omgeving sprayen met X van HG, die werkt echt het beste.