Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
candalisa schreef:Hierdoor denkt Tedje waaaaaah mijn baas vind het ook eng. Maak jezelf eens GROOT borst vooruit en bulder eens heel goed naar de andere honden. Hierdoor geef je ook aan je hond aan dat jij het oplost en hij het niet hoeft te doen. Probeer de riem niet strakker te houden maar ook geen extra ruimte geven gewoon een normale verbinding zodat jij kan sturen maar dat de hond niet zelf besluit ergens heen te gaan. Blijf rechtop staan en block desnoods de honden dus idd een beetje de hond achter je houden. Als je voelt dat je in paniek schiet adem uit en ga een verhaaltje aan Ted vertellen in een zo rustig mogelijke stem. Zing over kaboutertjes maak er iets leuks van dit helpt om jezelf in het moment te houden en niet in het wat als te gaan.
Maak ook van elke wandeling een nieuw hoofdstuk. Niet naar buiten gaan van ow gister is dit gebeurt of straks kom ik die weer tegen. Als hij een beetje op voertjes gericht is probeer wat voertjes op de grond te gooien als hij begint te blaffen. Dit zorgt ervoor dat de hond een seconde uit zijn focus wordt gehaald of hij het nu wel of niet opraapt kan je in die seconde proberen zijn aandacht te krijgen en evt mee te nemen de andere kant op. Probeer het steeds weer op nieuw want een hond kan niet snuffelen en uitvallen tegelijk.
Sandra_H schreef:idylle schreef:Sandra_H kun je vertellen welke trainer jij hebt?
ja natuurlijk! Wij zitten bij het Molosser Training Center in Lelystad. Ik kan nu even geen link plaatsen omdat ik de website hier (op mijn werk, daar ligt het ook ws aan) niet kan openen, en hier ook niet op fb kan.
idylle schreef:Ik heb de site gevonden en doorgelezen. Dit is precies wat ik zoek. Dus ondanks dat m'n Tedje geen HR hondje is, toch een mail gestuurd of ze kunnen helpen. Dank je wel!
idylle schreef:BarbaLala schreef:Ik heb AW geprobeerd en mijn hond werd daar enorm bang van. Jammer dat jij het zielig vind als ik de AW manier niet doorzet. Ik vindt het zielig als mijn hond bang wordt. Het meedenken waardeer ik, maar een sneer nageven als ik aangeef dat jou manier niet mijn manier is en mij vind ik ronduit vals. Als je niet aardig kunt zijn en het niet kan accepteren dat we een andere visie hebben reageer dan gewoon niet.
idylle schreef:Ik weet niet meer van wie de tip kwam, maar ik heb reactie van Jan uit Ede, hij verwijst mij door naar iemand die huisbezoek doet. Ik heb even op haar site gekeken, maar vind daar nog niet veel informatie op de manier waarop zij traint, dus ik wacht nu even reactie af vanuit Lelystad. Als dat niks wordt dan ga ik de dame uit Ede mailen en vragen om meer informatie en qat de mogelijkheden zijn wbt het gedrag van Ted en van mij en de begeleiding daarin.