Zou hij gevonden zijn na bijna 6 jaar?!?!

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spaansepony
Berichten: 999
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 12:04

Koper schreef:
Ik kan die opvang en de foto niet vinden. Heeft iemand een linkje? Ben nu erg benieuwd naar de kat in kwestie.

TS, als hij een karakteristieke mauw heeft. Heb je een filmpje (met geluid) daarvan? Zodat dat eventueel kan helpen om hem te identificeren?

https://www.amivedi.nl/detail/?meldingi ... LFGm413i2Y

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 12:07

Agossie, wat een zieltje, die kat op de foto's van de link... :(:)

Hij lijkt er inderdaad wel erg op TS :=
De foto's van Amivedi zijn niet echt top....

Brainless

Berichten: 29800
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 12:08

pmarena schreef:
Nou dat moeten toch identificeerbare foto's zijn zou je zeggen +:)+

Apart ook wel, die "ketting" van een donkere streep die hij om heeft.
Geen idee hoe vaak dat voor komt maar valt mij wel op.

Ik heb overigens geen foto's van de gevonden kat gezien.

Die "ketting" en strepen op het hoofd komt heel veel voor bij rode katten.
Dat was bij onze rode kat ook een kenmerk waarvan ik dacht dat het uniek was.. totdat het opviel dat heel veel rode katten dat hebben :+

KletsKoekje
Berichten: 3310
Geregistreerd: 20-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-23 12:08

Nee helaas geen video. Heb ik wel gehad en misschien nog wel ergens in een cloud maar zou niet weten waarom volgens mij is de cloud van toen er niet meer. Het is ook heel lastig, vooral na zoveel jaar en zoveel kilos, maar inderdaad die kleur en strepen, en die blik ken ik gewoon van hem. Nemen nog steeds niet op, denk dat ik toch echt nog een uurtje moet wachten

KletsKoekje
Berichten: 3310
Geregistreerd: 20-01-06

Re: Zou hij gevonden zijn na bijna 6 jaar?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-23 12:10

Oh kan best Brainless. Tot nu heb ik het nog niet zo gezien bij de gevonden rode katten maar kan toeval zijn. Ik zou hem als ik hem zie echt wel kunnen herkennen ik voel het echt. Aan zijn staart, zijn blik, zijn miauw. Maarja ik denk dat mogen komen kijken nog wel een uitdaging wordt

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 12:11

Ik ben ook zo benieuwd, ik hoop dat je ze snel te pakken krijgt en erheen kan. Foto's zeggen niet altijd wat.

Mijn oude kat werd ook gevonden na bijna twee jaar weg te zijn geweest, overleden en vel over been, maar deze was echt te identificeren. Deze leeft nog dus dat zou je toch echt goed moeten kunnen zien in het echt?

Hij is echt mega aandoenlijk.....

Laura82
Berichten: 7468
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 12:17

Ik vind het erg lastig te zien, maar ik heb het idee dat de kat op site van amivedi een andere kleur ogen heeft dan joyw kat. Maar het is erg slecht te zien, en de kwaliteit is ook niet denderend

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Zou hij gevonden zijn na bijna 6 jaar?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 12:20

Ah gos... ik hoop echt dat het jouw kat is...

KletsKoekje
Berichten: 3310
Geregistreerd: 20-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-23 12:21

Laura82 schreef:
Ik vind het erg lastig te zien, maar ik heb het idee dat de kat op site van amivedi een andere kleur ogen heeft dan joyw kat. Maar het is erg slecht te zien, en de kwaliteit is ook niet denderend


Is ook heel lastig te zien. Ik heb ook fotos waarbij het de ene keer groen lijkt en dan weer bruin/oranje
En inderdaad, de fotos zijn niet denderend qua kwaliteit en om te zien

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 12:22

Oogkleur is ook iets dat ik al heb zien veranderen naarmate een kat ouder werd, dus tja....

edit: die ketting valt mij meer op omdat ik vooral rooien met een wit befje zie, denk ik :=

Koper

Berichten: 30565
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 12:27

KletsKoekje schreef:
Nee helaas geen video. Heb ik wel gehad en misschien nog wel ergens in een cloud maar zou niet weten waarom volgens mij is de cloud van toen er niet meer. Het is ook heel lastig, vooral na zoveel jaar en zoveel kilos, maar inderdaad die kleur en strepen, en die blik ken ik gewoon van hem. Nemen nog steeds niet op, denk dat ik toch echt nog een uurtje moet wachten

Is het een opvang waar je alleen op afspraak naartoe kan? Of zou je ook er langs kunnen gaan vanmiddag?

Lugea

Berichten: 1671
Geregistreerd: 25-10-17

Re: Zou hij gevonden zijn na bijna 6 jaar?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 12:28

Ik heb twee konijnen geadopteerd bij Dierentehuis Arnhem e.o. en vond ze daar allemaal erg vriendelijk, dus hopelijk is dat in jou geval ook zo. Ik ga voor je duimen dat het hem is.

jetwii
Berichten: 1287
Geregistreerd: 23-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 12:36

Ik duim mee voor je dat het garfield is

KletsKoekje
Berichten: 3310
Geregistreerd: 20-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-23 12:39

Koper schreef:
KletsKoekje schreef:
Nee helaas geen video. Heb ik wel gehad en misschien nog wel ergens in een cloud maar zou niet weten waarom volgens mij is de cloud van toen er niet meer. Het is ook heel lastig, vooral na zoveel jaar en zoveel kilos, maar inderdaad die kleur en strepen, en die blik ken ik gewoon van hem. Nemen nog steeds niet op, denk dat ik toch echt nog een uurtje moet wachten

Is het een opvang waar je alleen op afspraak naartoe kan? Of zou je ook er langs kunnen gaan vanmiddag?

Ik heb geen idee, ik zie op de site dat ze open zijn tussen 13.00-16.30 maar kan verder geen info vinden of je er zo naar toe kan op de bonnefooi. In de Amivedi meldings bericht staat dat je met een 088nr moet bellen maar die nemen dus al de hele ochtend niet op. Weet ook niet of dat dan het nr is van Dierenthuis

KletsKoekje
Berichten: 3310
Geregistreerd: 20-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-23 12:40

Lugea schreef:
Ik heb twee konijnen geadopteerd bij Dierentehuis Arnhem e.o. en vond ze daar allemaal erg vriendelijk, dus hopelijk is dat in jou geval ook zo. Ik ga voor je duimen dat het hem is.

Fijn om te horen! Heb jij enig idee of je daar tijdens openingsuren zo aan kan komen waaien? Ik denk zelf dat ze daar niet op zitten te wachten maar zou wel mijn voorkeur zijn natuurlijk

Ibbel

Berichten: 49312
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 12:40

088-nummers zijn niet gebonden aan een woonplaats, best kans dat dit dus een centraal nummer is en niet dat van het dierentehuis. Kan je niet googlen of er een specifieker nummer te vinden is?

Biebz

Berichten: 5549
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: Zou hij gevonden zijn na bijna 6 jaar?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 12:46


Melzazu
Berichten: 1867
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 12:50

Nog 10 minuten *\o/*

De spanning stijgt

Lugea

Berichten: 1671
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 12:56

KletsKoekje schreef:
Lugea schreef:
Ik heb twee konijnen geadopteerd bij Dierentehuis Arnhem e.o. en vond ze daar allemaal erg vriendelijk, dus hopelijk is dat in jou geval ook zo. Ik ga voor je duimen dat het hem is.

Fijn om te horen! Heb jij enig idee of je daar tijdens openingsuren zo aan kan komen waaien? Ik denk zelf dat ze daar niet op zitten te wachten maar zou wel mijn voorkeur zijn natuurlijk

Voor zover ik me kan herinneren kon ik tussen de openingstijden gewoon komen, maar dat is al vijf jaar geleden. Volgens mij is de dierenambulance /-opvang wel een ander deel dan het asiel, dus ik zou voor de zekerheid even bellen om 13:00 uur.

Kookaburra

Berichten: 5453
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Zou hij gevonden zijn na bijna 6 jaar?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 12:56

Wat spannend!

justdiesel
Berichten: 4960
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 12:56

Wat spannend!
Ik ga voor je duimen

Ania

Berichten: 6111
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: Zou hij gevonden zijn na bijna 6 jaar?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 13:00

Ik volg ook even mee! Wat zou dit fijn zijn!

Thioro

Berichten: 4011
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 13:06

Ik hoop echt voor je dat het jouw kat is.
Die rode strepen rond de ogen en de rode 'ketting' hebben heel veel rode (of gestreepte) katten zonder wit.

Ik heb ook 2 rooien zonder wit en die hebben ook zo'n strepen.

Maar als je echt z'n gezichtsuitdrukking herkent en straks ook mss z'n miauwtje, dan hoop ik dat je dadelijk herenigd bent met je kat.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Zou hij gevonden zijn na bijna 6 jaar?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 13:18

Zou een kat je na 6 jaar eigenlijk ook nog herkennen?

KletsKoekje
Berichten: 3310
Geregistreerd: 20-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-23 13:21

Cayenne schreef:
Zou een kat je na 6 jaar eigenlijk ook nog herkennen?

Daar lees ik wisselende verhalen over. Zal per situatie afhankelijk zijn? Vraag me ook af, als het hem echt is, of de andere drie hem nog herkennen