Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Koper schreef:SnuitjeLove schreef:ja, dan zou ik inderdaad mijn ouders kunnen vragen of zij willen doen of ze het katje adopteren
Kijk daar wel mee uit. Asiels doen vaak een nacontrole op het adres wat het adoptiegezin opgeeft.
Slmt9 schreef:Grappig om te lezen dat zoveel mensen het belachelijk/onzin vinden dat een kat naar buiten moet kunnen. Of dat het onveilig is.
Onze paarden gaan ook omheind naar buiten, onze honden los of aan de lijn en ik vind dat voor een kat net zo belangrijk om aan zoveel mogelijk aan zn natuurlijke behoeftes tegemoet te kunnen komen.
marleen_usar schreef:Ik had een pers uit het asiel die echt niet naar buiten wilde, er zijn echt wel katten die echt niet willen gaan.
marleen_usar schreef:Ik had een pers uit het asiel die echt niet naar buiten wilde, er zijn echt wel katten die echt niet willen gaan.
Avalanche schreef:Maar dat kan met een kat ook, maar dan wel op een manier die ook veilig is voor het dier zelf.
Je kan met je kat spelen, een parcours maken binnen, spelletjes voor je kat bedenken, een buitenren is een optie, maar los naar buiten moet je gewoon niet willen. Je wilt niet dat je kat thuis komt met FIV of FelV. Je kat laten overrijden is ook echt geen optie. Kat aan een tuigje is super leuk. Overigens moet je kat dat wel willen, die van mij valt om als hij een tuigje aan heeft en wilt niet meer lopen![]()
Plus je laat je paard ook idd niet los in het bos of schopt je honden naar buiten zonder jouw begeleiding.
SnuitjeLove schreef:Ik wil toch inderdaad zoveel mogelijk mijn best doen om een kat wel naar buiten te laten gaan. Echter dan wel onder begeleiding omdat ik inderdaad vind dat mijn kat niet voor overlast zou moeten zorgen en ivm het gevaar op aanrijding etc.
Slmt9 schreef:marleen_usar schreef:Ik had een pers uit het asiel die echt niet naar buiten wilde, er zijn echt wel katten die echt niet willen gaan.
Dat is ook niet mijn punt.
In de winter wil mijn kat ook weinig naar buiten, prima, hij heeft de keuze.Avalanche schreef:Maar dat kan met een kat ook, maar dan wel op een manier die ook veilig is voor het dier zelf.
Je kan met je kat spelen, een parcours maken binnen, spelletjes voor je kat bedenken, een buitenren is een optie, maar los naar buiten moet je gewoon niet willen. Je wilt niet dat je kat thuis komt met FIV of FelV. Je kat laten overrijden is ook echt geen optie. Kat aan een tuigje is super leuk. Overigens moet je kat dat wel willen, die van mij valt om als hij een tuigje aan heeft en wilt niet meer lopen![]()
Plus je laat je paard ook idd niet los in het bos of schopt je honden naar buiten zonder jouw begeleiding.
Dat is precies wat ik bedoel. Daarom noem ik ook omheind of aan de lijn
Ik verbaas me er juist over dat het (zeker hier op bokt) als de norm wordt gezien dat paarden of honden zo naar buiten gaan, ik had niet verwacht dat er best veel bokkers vinden dat het voor een kat wel acceptabel is om alleen binnen te zitten.