In dubio met hond.

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 16011
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 20:59

Benzz schreef:
Fly_high schreef:
Ooit in het buitenland geweest...? >;)

Roemenië en andere Oostblok waar meeste zielige importhondjes vandaan komen wordt er niet bewust gefokt om te verkopen, het zijn doodgewone zwerfhonden. En daar zijn er duizenden van die prima zonder bijzondere betrokkenheid van mensen blijven voortplanten. Wat belachelijk om überhaupt te denken dat beleid in meerdere landen op dat gebied bepaald wordt door wat handjevol Nederlanders wel en niet doen :')

Zeker!

En helaas is het beleid daar wel zo dat er doorgefokt wordt, zwerfhonden niet gecastreerd en gestereliseerd worden of gewoon ingeslapen.
Dit is een hele harde mening, maar zo sta ik er wel in. Die dieren hebben nul besef dat ze worden ingeslapen.

In Ankara vangen ze alle honden en castreren ze. Daarna krijgen ze een tag in hun oor en gaan de straat weer op. Op die manier kom je ook van je hondenprobleem af.
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 25-02-23 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Benzz
Berichten: 3116
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 21:06

janderegelaa schreef:
[
In Ankara vangen ze alle honden en castreren ze. Daarna krijgen ze een tag in hun oor en gaan de straat weer op. Op die manier kom je ook van je hondenprobleen af.

Absoluut! Zouden meer landen moeten doen.

pinto_1

Berichten: 2584
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 21:25

Gini schreef:
IHN schreef:
Patries, en nu zeg je dus exact hetzelfde als ts in haar beginpost. Het werkt hier niet. ik kan het niet.

En een trainer kan handvaten geven, maar als het niet lukt om dat consequent na te leven werkt het sowieso niet.En dat is precies wat ts zegt. Daar is ze eerlijk over in haar beginpost (later ontstaat ruis doordat ze het bij haar kinderen legt, maar ze word ook wel erg in d3 dader hoek gedreven dus ik snap dat ze dan in het verweer gaat).


Maar waarom neem je een hond als je geen tijd hebt en niet consequent kan zijn? Zelfs als Saba wel de hond geweest zou zijn waar TS voor getekend had, kon er altijd iets naar boven komen. Misschien was ze dan wel bang voor vuurwerk geweest of had ze het niet zo op autoritjes.

En uiteraard kunnen we niet terug in de tijd, en ik denk dat dat juist voor die frustratie zorgt bij velen. Dit gebeurt zo vaak en mensen zoeken pas hulp achteraf wanneer je eigenlijk niets meer kan doen, wanneer de beslissing al driekwart genomen is. TS en haar gezin kunnen resetten en kunnen terug naar de situatie hoe die was. Saba ... tja, dat valt maar af te wachten wat voor leven zij nu gaat krijgen.

TS hoeft niet aan de schandpaal. Maar als dit dan bv. een dappere keuze wordt genoemd, dan flitst de (negatieve) emotie bij mij ook wel even door mijn lijf. Dat geef ik toe.


Ik ben het vaker met je eens, Gini, en hier ook weer.

Ik heb in een eerder topic van TS een foto van de hond gezien, en ik zie een heel onzeker hondje. En nu met de verhalen erbij vind ik het heel sneu voor de hond.
Ongezien uit ver weg te halen, geen tijd hebben voor de hond, en met kinderen die niet consequent kunnen zijn. Ik vind het echt heel triest...

Wpaard

Berichten: 482
Geregistreerd: 08-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-23 21:38

Jammer dat er zoveel negatief wordt gereageerd. Toch heb ik hier wel enkele tips uit kunnen halen dus bedankt voor diegene die wel mee gedacht hebben. Ik ga hiermee aan de slag en heb genoeg meningen gehoord.

Tieneke

Berichten: 21721
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: In dubio met hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 21:39

In welke zin had je op positieve reacties gehoopt?

Schuur_

Berichten: 4938
Geregistreerd: 09-08-05

Re: In dubio met hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 21:46

Wat bedoel je met negatieve reacties? Dat mensen het er inderdaad mee eens zijn dat het beter is om de hond te herplaatsen en dit best onder begeleiding kan gebeuren?

De hond heeft 3x op de bank geplast en blaft op andere honden. Dit zie ik niet als onoverkomelijk gedrag maar jij wel. Dus ben je allicht niet de juiste persoon voor een hond in het algemeen en hou je het best bij je shets. katten en kinderen. Ik hoop dat je er van hebt geleerd en dat je toch de tijd neemt om een goed huis te zoeken voor je hond.
In de OP vraag je waar je de hond 'Te koop' kan zetten. Ik ben het ermee eens dat je haar zeker niet gratis moet weggeven maar ik zou contact opnemen met een herplaatsgroep op Facebook of via de trainer/hondenschool. Vaak hebben die ook wel contacten.

Wintu

Berichten: 3467
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 22:00

Benzz schreef:
Fly_high schreef:
Ooit in het buitenland geweest...? >;)

Roemenië en andere Oostblok waar meeste zielige importhondjes vandaan komen wordt er niet bewust gefokt om te verkopen, het zijn doodgewone zwerfhonden. En daar zijn er duizenden van die prima zonder bijzondere betrokkenheid van mensen blijven voortplanten. Wat belachelijk om überhaupt te denken dat beleid in meerdere landen op dat gebied bepaald wordt door wat handjevol Nederlanders wel en niet doen :')

Zeker!

En helaas is het beleid daar wel zo dat er doorgefokt wordt, zwerfhonden niet gecastreerd en gestereliseerd worden of gewoon ingeslapen.
Dit is een hele harde mening, maar zo sta ik er wel in. Die dieren hebben nul besef dat ze worden ingeslapen.


Ingeslapen? Denk jij dat de honden worden ingeslapen in bijvoorbeeld Roemenie?

Wintu

Berichten: 3467
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 22:01

janderegelaa schreef:
Punz schreef:
Neem anders contact op met Stichting Dierencentrum Friesland. Misschien willen zij haar voor je herplaatsen.
En je hebt er nu niets aan, maar voor anderen:
Laat het een les zijn, en adopteer geen buitenlandse honden als er geen stichting bij betrokken is, die als het onverhoopt niet klikt, bereid is om de hond terug te nemen.

Sowieso geen buitenlandse hond adopteren. Het is gewoon een verdienmodel.


En dat is wel erg generaliseren, tuurlijk zijn dat soort praktijken er ook, maar er zijn ook veel mensen die goed doen en honden uit de ellende trekken.

Wintu

Berichten: 3467
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 22:09

pinto_1 schreef:
Gini schreef:

Maar waarom neem je een hond als je geen tijd hebt en niet consequent kan zijn? Zelfs als Saba wel de hond geweest zou zijn waar TS voor getekend had, kon er altijd iets naar boven komen. Misschien was ze dan wel bang voor vuurwerk geweest of had ze het niet zo op autoritjes.

En uiteraard kunnen we niet terug in de tijd, en ik denk dat dat juist voor die frustratie zorgt bij velen. Dit gebeurt zo vaak en mensen zoeken pas hulp achteraf wanneer je eigenlijk niets meer kan doen, wanneer de beslissing al driekwart genomen is. TS en haar gezin kunnen resetten en kunnen terug naar de situatie hoe die was. Saba ... tja, dat valt maar af te wachten wat voor leven zij nu gaat krijgen.

TS hoeft niet aan de schandpaal. Maar als dit dan bv. een dappere keuze wordt genoemd, dan flitst de (negatieve) emotie bij mij ook wel even door mijn lijf. Dat geef ik toe.


Ik ben het vaker met je eens, Gini, en hier ook weer.

Ik heb in een eerder topic van TS een foto van de hond gezien, en ik zie een heel onzeker hondje. En nu met de verhalen erbij vind ik het heel sneu voor de hond.
Ongezien uit ver weg te halen, geen tijd hebben voor de hond, en met kinderen die niet consequent kunnen zijn. Ik vind het echt heel triest...


Even gekeken naar aanleiding van je post, maar ze ziet er inderdaad nogal onzeker en bangig uit op de foto.

Zoek een goede plek voor dat diertje en niet zomaar verkopen op marktplaats, zo een hondje verdiend een stuk beter dan waar ze was en schijnbaar voelt ze zich ook niet fijn bij jou.
Adopteer aub geen hond meer...

Wpaard

Berichten: 482
Geregistreerd: 08-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-23 22:25

Ik heb geen enkele foto neer gezet..?
Ik heb enkele tips mee gekregen en ik ga hiermee aan de slag. Het topic mag gesloten worden

Wintu

Berichten: 3467
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 22:27

Wpaard schreef:
Ik heb geen enkele foto neer gezet..?
Ik heb enkele tips mee gekregen en ik ga hiermee aan de slag. Het topic mag gesloten worden


Topic over een fietsbeugel was het geloof ik.

_Mir
Berichten: 1376
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 22:53

Misschien heb je hier wat aan.

Wij hebben in het verleden een vondeling in huis genomen. Wisten en weten niets over zijn verleden. Hij werd door onze dierenarts geschat op een maand of 8. Hij heeft de eerste tijd echt veel gesloopt, van schoenen tot de bank. De bank is echt compleet verscheurd (gelukkig een oude). Hij was nooit alleen, wij hadden al een hondje. Uiteindelijk naarmate hij ouder werd is hij daar heel snel uit zichzelf mee gestopt. Achteraf gezien heeft hij moeite met alleen zijn (onder de mens) en het zal verveling geweest zijn. Hij is nu absoluut de heerlijkste hond ooit. :)

Hoe gaat het nu?
Weet je al hoe je het aan gaat pakken?
Succes

Punz

Berichten: 8601
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 23:00

janderegelaa schreef:
Punz schreef:
Neem anders contact op met Stichting Dierencentrum Friesland. Misschien willen zij haar voor je herplaatsen.
En je hebt er nu niets aan, maar voor anderen:
Laat het een les zijn, en adopteer geen buitenlandse honden als er geen stichting bij betrokken is, die als het onverhoopt niet klikt, bereid is om de hond terug te nemen.

Sowieso geen buitenlandse hond adopteren. Het is gewoon een verdienmodel.


Hier moet ik even op reageren, want hoewel er inderdaad stichtingen zijn die de ellende gebruiken als verdien model, zijn er ook serieus nog mensen die gewoon domweg iets goeds willen doen. Screenen op gezondheid/ eerlijk zijn over gedrag of eventuele aandoeningen, investeren in grootscheepse sterilisatie en castratie campagnes ( want uiteindelijk gaat het ook daarom: proberen de aanwas van zwerfdieren in te dammen) en vooral dus op locatie ook investeren.. En: die niet een dier rechtstreeks vanuit het buitenland ter adoptie aanbieden, maar een dier eerst enige tijd zelf opvangen zodat ze weten wat het voor dier is, er tijd is voor nog eens een veterinaire check etc etc , EN die dus bereid zijn een hond weer terug te nemen als het ondanks een zorgvuldige matching toch niet werkt.

En ja: als koper moet je dan wel kritisch kunnen/durven zijn en het kaf van het koren weten te onderscheiden en de juiste stichting weten te vinden.
Maar betrokken mensen... betrokken/ zorgvuldig stichtingen: Ze bestaan...

Fly_high

Berichten: 3351
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 23:21

Wintu schreef:
Benzz schreef:

En helaas is het beleid daar wel zo dat er doorgefokt wordt, zwerfhonden niet gecastreerd en gestereliseerd worden of gewoon ingeslapen.
Dit is een hele harde mening, maar zo sta ik er wel in. Die dieren hebben nul besef dat ze worden ingeslapen.


Ingeslapen? Denk jij dat de honden worden ingeslapen in bijvoorbeeld Roemenie?


Er wordt in Oostbloklanden niets bewust doorgefokt voor stichtingen en export :') zwerfhondenprobleem dat in die landen al heel lang bestaat is voor sommigen een manier om geld te verdienen maar invloed van die export op beleid is echt verwaarloosbaar als je naar de getallen kijkt. Je hebt er duidelijk weinig besef van als je denkt dat iemand in Roemenië iets met opzet doorfokt en bewust niet steriliseert om die paar honderd of duizend dieren per jaar naar Nederland te verschepen voor €100 per stuk. Niet steriliseren is meestal gewoon gebrek aan geld, beleid is wel vangen en steriliseren.

Niet inslapen vanwege taboe/ gewetensbezwaren is weer een ding in meerdere landen en veelal wettelijk verboden geweest al in de tijd dat we nog het ijzeren gordijn hadden :)
Komt beetje minachtend over, denken dat het allemaal om West Europa draait.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 23:33

Benzz slapen kun je prima in dezelfde ruimte als een hond. Is nog goed voor je gezondheid ook, dus ik zie het probleem niet?
Ts heeft twee kinderen, volgens mij konden die als baby ook niet even alleen gelaten worden. Dat heeft ze toch ook opgelost?
Een hond die geen veilige basis heeft kun je trainers op los gaan laten, maar zonder veiligheid kun je niet leren. Dan ben je aan het overleven.
Dus begin bij het begin.

Als je een hond koopt, waar dan ook vandaan, moet je goed onderzoek doen naar van wie je die hond koopt. Alsof Nederland geen malafide fokkers kent. Die figuur in Brabant gaat al jaren ongestraft zijn gang, en blijkbaar kopen er nog steeds mensen zijn honden.

En ja, Cesar Milan heeft geen bal verstand van het wezen hond. Bespaar je hond asjeblieft zijn "kijk, nou is ie heel ontspannen" terwijl hij de hond tegen de grond drukt en de hond verstijfd is van angst. Wat een onkunde die zeg :roll:

En wat bedoel je met je rare opmerking dat dieren nul besef hebben dat ze worden ingeslapen? Is dat jouw manier van met dieren omgaan? Laten inslapen omdat het je even niet past?

Wintu

Berichten: 3467
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 23:37

Fly_high schreef:
Wintu schreef:

Ingeslapen? Denk jij dat de honden worden ingeslapen in bijvoorbeeld Roemenie?


Er wordt in Oostbloklanden niets bewust doorgefokt voor stichtingen en export :') zwerfhondenprobleem dat in die landen al heel lang bestaat is voor sommigen een manier om geld te verdienen maar invloed van die export op beleid is echt verwaarloosbaar als je naar de getallen kijkt. Je hebt er duidelijk weinig besef van als je denkt dat iemand in Roemenië iets met opzet doorfokt en bewust niet steriliseert om die paar honderd of duizend dieren per jaar naar Nederland te verschepen voor €100 per stuk. Niet steriliseren is meestal gewoon gebrek aan geld, beleid is wel vangen en steriliseren.

Niet inslapen vanwege taboe/ gewetensbezwaren is weer een ding in meerdere landen en veelal wettelijk verboden geweest al in de tijd dat we nog het ijzeren gordijn hadden :)
Komt beetje minachtend over, denken dat het allemaal om West Europa draait.


Ik denk dat je mijn post een beetje begrepen hebt.
Ik bedoel dat inslapen amper wordt gedaan, daar gaan dieren gewoon in gemeenteasielen dood van de honger, door gevechten en in dodingsstations gooien ze alle dieren bij elkaar, beetje benzine er over en de fik er in, veel goedkoper ;) of je moet mijn post niet bedoelen maar die van Benzz, dat kan ook nog.

Als je op Benzz haar post doelt, dan ben ik het met je eens, dan is er idd weinig besef.

Wpaard

Berichten: 482
Geregistreerd: 08-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-23 23:44

Ja ik weet hoe ik het nu aan ga pakken.

Schuur_

Berichten: 4938
Geregistreerd: 09-08-05

Re: In dubio met hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 23:51

Hoe dan?

Nikass, ik begrijp wat je zegt maar dat is voor TS een passeerd station. Ze wil het niet dus kan de hond best verhuizen. Een (weeral) nieuwe kans op een veilige basis

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 00:26

Er kunnen hier 100 tips gegeven worden maar ze zullen allemaal tijd en energie kosten. Als je die niet wil ( of kan ) investeren is herplaatsen de enige oplossing. Ik vind het ontzettend zielig voor het hondje. En eerlijk gezegd denk ik dat als je dit gedrag niet kan handelen dat je niet geschikt bent voor een hond.

Ik had 3 honden ( oudste is nu overleden) en allemaal hebben ze ooit wel iets gehad wat onhandig was of waar ik tegenaan liep.
Met een beetje wil en doorzettingsvermogen, en vooral realisatie dat de oplossing bij het baasje zit kom je een heel eind. Maar dàt moet je dan wel willen.

Room_Soesje
Berichten: 65
Geregistreerd: 05-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 00:36

Wintu schreef:
Ik denk dat je mijn post een beetje begrepen hebt.
Ik bedoel dat inslapen amper wordt gedaan, daar gaan dieren gewoon in gemeenteasielen dood van de honger, door gevechten en in dodingsstations gooien ze alle dieren bij elkaar, beetje benzine er over en de fik er in, veel goedkoper ;) of je moet mijn post niet bedoelen maar die van Benzz, dat kan ook nog.

Als je op Benzz haar post doelt, dan ben ik het met je eens, dan is er idd weinig besef.


Een beetje minder mag wel hoor :j Het is niet alsof we hier in het "Oostblok" (alles ten oosten van Duitsland waarschijnlijk) als een stelletje neanderthalers met onze dieren omgaan. Het gaat heus niet altijd goed, net als in nederlandse asiels, maar de dieren verhongeren hier niet standaard (en over in de fik steken bij dodingsstations zullen we het maar gewoon helemaal niet hebben)

Wpaard ik hoop dat je een goede oplossing voor Saba kunt vinden!

Wintu

Berichten: 3467
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 00:43

Room_Soesje schreef:
Wintu schreef:
Ik denk dat je mijn post een beetje begrepen hebt.
Ik bedoel dat inslapen amper wordt gedaan, daar gaan dieren gewoon in gemeenteasielen dood van de honger, door gevechten en in dodingsstations gooien ze alle dieren bij elkaar, beetje benzine er over en de fik er in, veel goedkoper ;) of je moet mijn post niet bedoelen maar die van Benzz, dat kan ook nog.

Als je op Benzz haar post doelt, dan ben ik het met je eens, dan is er idd weinig besef.


Een beetje minder mag wel hoor :j Het is niet alsof we hier in het "Oostblok" (alles ten oosten van Duitsland waarschijnlijk) als een stelletje neanderthalers met onze dieren omgaan. Het gaat heus niet altijd goed, net als in nederlandse asiels, maar de dieren verhongeren hier niet standaard (en over in de fik steken bij dodingsstations zullen we het maar gewoon helemaal niet hebben)

Wpaard ik hoop dat je een goede oplossing voor Saba kunt vinden!


Ik heb toch echt anders gezien hoor, de gemeenteasielen in Roemenie zijn verschrikkelijk. Geld voor eten voor al die honden is er niet eens. Mooi voorbeeld is het Resita pf Botosani asiel, standaard gemeenteasiel en het is verschrikkelijk en zo zijn er vele. De prive asielen zijn iets beter, maar ook dat is schrijnend. Dode honden moeten ze er tussen uit vissen, dieren die uitgemergeld zijn.
En ja, in dodingsstations gaat de fik er in, kun je zeggen van niet, maar het is toch echt zo, het gegil wil je niet horen, vergeet je nooit weer. De angst voor mannen bij al die honden, waar komt dat vandaan denk je. Kleine honden die verscheurd worden door de grotere bij gebrek aan eten. Ik heb te veel gezien daar, ik kan hier de ellende wel posten hoor, tis niet voor gevoelige kijkers.
Maar doen alsof men daar zo fijn met zwerfhonden omgaat, is toch echt struisvogelpolitiek.

Punz

Berichten: 8601
Geregistreerd: 04-03-10

Re: In dubio met hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 08:12

Helaas moet ik me bij Wintu aansluiten.
Dat wat ze zegt over het zwerfhonden beleid / gemeentelijke asiels in Roemenië klopt helaas.
Ik zal jullie de foto’s besparen, maar het is echt dikke ellende

marleen_usar

Berichten: 24708
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 08:21

Ik heb een roemeen die zat 9 jaar in de hel, het is een schat. En met heel veel geduld, tijd en energie kom je er uiteindelijk wel.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 09:40

Schuur_ schreef:
Hoe dan?

Nikass, ik begrijp wat je zegt maar dat is voor TS een passeerd station. Ze wil het niet dus kan de hond best verhuizen. Een (weeral) nieuwe kans op een veilige basis


Dat schrijf ik ook ;)
En daarnaast schrijf ik:
"Als je dit kunt bieden zolang je nog geen nieuwe plek gevonden hebt"
Want in de tussentijd kun je dan misschien dit minimale nog opbrengen.

Room_Soesje
Berichten: 65
Geregistreerd: 05-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 10:12

Wintu schreef:
Ik heb toch echt anders gezien hoor, de gemeenteasielen in Roemenie zijn verschrikkelijk. Geld voor eten voor al die honden is er niet eens. Mooi voorbeeld is het Resita pf Botosani asiel, standaard gemeenteasiel en het is verschrikkelijk en zo zijn er vele. De prive asielen zijn iets beter, maar ook dat is schrijnend. Dode honden moeten ze er tussen uit vissen, dieren die uitgemergeld zijn.
En ja, in dodingsstations gaat de fik er in, kun je zeggen van niet, maar het is toch echt zo, het gegil wil je niet horen, vergeet je nooit weer. De angst voor mannen bij al die honden, waar komt dat vandaan denk je. Kleine honden die verscheurd worden door de grotere bij gebrek aan eten. Ik heb te veel gezien daar, ik kan hier de ellende wel posten hoor, tis niet voor gevoelige kijkers.
Maar doen alsof men daar zo fijn met zwerfhonden omgaat, is toch echt struisvogelpolitiek.


Alleen ging het niet specifiek over de asiels in Roemenie, het ging over het Oostblok (wat ook vrij generaliserend is want ook dat zijn heel veel verschillende landen). Ja, er gebeuren zeker dingen die absoluut niet kunnen maar gelukkig is dat niet overal zo.

Maar, laten we weer terug on-topic gaan want we dwalen zo wel heel ver af ;)