Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
daantjuhhh schreef:Nog wel een vraagje, er werd in het begin gesproken over Merle x Merle een gevaarlijke keuze is? Waarom is dat?.
candalisa schreef:Ik heb mijn camera al in de aanslag liggen!
Hoe gaat het nu met d’r?daantjuhhh schreef:Nog wel een vraagje, er werd in het begin gesproken over Merle x Merle een gevaarlijke keuze is? Waarom is dat?.
Merle is eigenlijk een soort van verdunnings gen als je het simpel uitdrukt. Het haalt de pigment uit de basis kleur dus zwart wordt grijs gevlekt. Als je 2 Merle genen kruist kan je een dominate gen veroorzaken deze honden hebben vaak gehoor of gezichtsverlies. Je ziet vaak dat deze honden een wit hoofd hebben door gebrek aan pigment.
Leo schreef:Nu doe ik dat ook niet hoorHij gaat wel 4 a 5 keer per week mee naar stal waar hij heerlijk fanatiek bezig is (scharrelen, spelen met de andere honden). Verder wandelen we nog niet gek ver, max 2 uur denk ik. We kamperen graag en dan gaan we wel langere wandelingen maken. En wil ik recreatief sporten, zoals hardlopen, gaan oppakken (hij is nu 13 maanden). Maar dat is ook niet dagelijks. Regelmatig een funcursus. En we gaan starten met een opleiding tot contacthond. Ik heb een hartstikke contente hond die ook geniet van zijn rustdagen en dan buiten een hersenwerkje, een trekspelletje en zijn 4 loopjes non stop ligt te tukken.
Maar, hij is niet werklijn gefokt.
Nimmy schreef:Als je ze mentaal e.e.a. kan bieden, kom je ook een heel eind. Zoekspelletjes met Voer of speeltjes, wandelingen waarbij ze voldoende kunnen snuffelen, beetje trainen. Je hoeft echt geen 24/7 met ze bezig te zijn, maar ze vragen wel iets meer dan de gemiddelde labrador.
@welmoed, spannend zo de laatste loodjes!