Ik hoop dat je straks rustig bij me weg kan gaan

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bronsveen

Berichten: 69
Geregistreerd: 08-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 11:19

Heel veel sterkte vandaag !! Y;(

Voel zo mee je twijfels ....

Mij is hetzelfde overkomen ,mijn Sil (Border Collie ) was 13 toen nierfalen geconstateerd werd
Mijn grens was ,stoppen met eten en pijn ,dan was het einde nabij
slapeloze nachten en wikken en wegen ,twijfels ,maar ik heb mijn gevoel gevolgd en heb voor hem de keuze gemaakt hoe verschrikkelijk moeilijk dat ook was ,maar dat was wel de juiste keuze .. |(

houden van ...is ook loslaten Y;(

kimmie261

Berichten: 19245
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Ik hoop dat je straks rustig bij me weg kan gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 11:32

Heel veel sterkte vandaag, aan nierfalen kan je nog wel iets doen, maar het is alleen maar uitstel, beter maken kan niet, wel wat tijd rekken, en dat is aan jezelf of je dat wil of niet....Maar ik kan me je twijfel wel goed voorstellen, het is ook zo moeilijk... :(:)

moonsparkle
Berichten: 21863
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-23 11:42

kimmie261 schreef:
Heel veel sterkte vandaag, aan nierfalen kan je nog wel iets doen, maar het is alleen maar uitstel, beter maken kan niet, wel wat tijd rekken, en dat is aan jezelf of je dat wil of niet....Maar ik kan me je twijfel wel goed voorstellen, het is ook zo moeilijk... :(:)


De da zei eigenlijk gelijk dat hij in te ver stadium is om nog te behandelen(misschien ook in combi met z'n artrose/leeftijd of rekening houdende met wat de behandeling voor impact kan hebben). Ik wou hem eigenlijk nog het weekend houden maar hij zei dat de situatie ook opeens erg zou kunnen verslechteren en dat wou ik niet laten gebeuren.

Tinkermuts

Berichten: 9399
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 11:47

Heel veel sterkte vandaag.

Wat spreek je liefdevol over Charley.

Ik heb onverwacht vorige maand mn allerbeste vriendje moeten laten gaan, mijn god wat deed het pijn, en nog steeds, maar hij zit zo diep in mn hart.
Er zijn nu soms al dagen dat ik zn foto,s met een glimlach kan bekijken ipv door de tranen heen.

Geniet nog even van elkaar,mijn gedachten zijn bij jou

moonsparkle
Berichten: 21863
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-23 11:50

Tinkermuts schreef:
Heel veel sterkte vandaag.

Wat spreek je liefdevol over Charley.

Ik heb onverwacht vorige maand mn allerbeste vriendje moeten laten gaan, mijn god wat deed het pijn, en nog steeds, maar hij zit zo diep in mn hart.
Er zijn nu soms al dagen dat ik zn foto,s met een glimlach kan bekijken ipv door de tranen heen.

Geniet nog even van elkaar,mijn gedachten zijn bij jou



Kan me voorstellen dat het af en toe nog heel moeilijk voor je zal zijn, gelukkig kunnen de foto's je een beetje laten glimlachen.

Nog 20 minuten tot de dierenarts er zal zijn

ChristaMoor

Berichten: 2650
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Re: Ik hoop dat je straks rustig bij me weg kan gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 11:54

heel veel sterkte, nogmaals!

Eelmo

Berichten: 2969
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Ik hoop dat je straks rustig bij me weg kan gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 11:56

Hele dikke knuffel Moon :(:) Nog een kroel, nog een kus
Ik hoop dat het gevoel dat het zo goed is het overneemt van de twijfel en de pijn. Na alles wat ze ons geven is dit het laatste wat je hem terug kunt geven. Heel veel sterkte.

Fleuribelle
Berichten: 786
Geregistreerd: 01-02-09

Re: Ik hoop dat je straks rustig bij me weg kan gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 12:00

Heel veel sterkte. Wat een geluk heeft Charley met een baasje, die zijn geluk en welzijn boven alles laat zijn.

Levita

Berichten: 1422
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: Ik hoop dat je straks rustig bij me weg kan gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 12:15

Heel veel sterkte!

Bootsiebob

Berichten: 5569
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Ik hoop dat je straks rustig bij me weg kan gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 12:19

:knuffel:

jojoleinee

Berichten: 2717
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Ik hoop dat je straks rustig bij me weg kan gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 12:26

Ronduit triest dit Moon, ik denk aan je, heel veel sterkte Y;( :knuffel:

cursebreaker

Berichten: 11635
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 12:32

Hier wordt ook aan je gedacht, veel sterkte Y;(

Lucia88

Berichten: 563
Geregistreerd: 06-06-15

Re: Ik hoop dat je straks rustig bij me weg kan gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 12:43

Ik denk aan je!

Jessix

Berichten: 16523
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 13:03

Denk aan jullie Y;(

Apple

Berichten: 76249
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Ik hoop dat je straks rustig bij me weg kan gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 13:20

Heel veel sterkte vandaag :(:)

Anna79

Berichten: 3396
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 13:38

Heel veel sterkte :knuffel: , ik heb zelf ook een krullenkind ze zijn zo speciaal <3

chanicha

Berichten: 12232
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 15:10

Heel veel sterkte met dit verlies :(:)

meggiemeg

Berichten: 12269
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 18:11

moonsparkle schreef:
kimmie261 schreef:
Ik wou hem eigenlijk nog het weekend houden maar hij zei dat de situatie ook opeens erg zou kunnen verslechteren en dat wou ik niet laten gebeuren.

Fijn dat je dierenarts eerlijk is en duidelijk. Een weekend langer zou het alleen maar lastiger maken en vooruitschuiven. Maar wel heel begrijpelijk want eigenlijk zou je hem nog jaren en jaren bij je willen hebben. Het moment van laten gaan is altijd te vroeg voor je gevoel.

moonsparkle
Berichten: 21863
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-23 18:14

Nog een laatste wandeling, je snuffelt, loopt los mee, het gaat niet snel maar het gaat, althans je staart hangt weer naar beneden en mijn tranen stromen maar het gaat...

Thuis neemt mijn man nog geluid van je op, je pootjes over de vloer, je ademhaling, je eet nog wat lekkers, drinkt en wat ben ik blij dat we nog een diepe zucht van je konden vastleggen. De zucht zoals jij dat deed als we het over je hadden, zo zucht van:' ik hoor jullie wel' .

Nog even lig je op de bank tussen ons in, nog even knuffelen en heel snel lig je te snurken zoals je dat de afgelopen tijd elke ochtend deed. Nietsvermoedend, niet bedenkend dat je straks in slaap zal worden gebracht.

Je wordt weer even wakker, we tilde je nog een keer op. Je hangt tussen mij en mijn man in terwijl we staan, zo hing je vaker om geknuffeld te worden door ons allebei tegelijk.

De tijd verstrijkt, wat gaat het snel. Normaal tel ik alleen zo af met oudjaar, maar dit heeft een totaal andere lading. Ik zou willen dat deze ochtend een eeuwigheid zou duren maar dat zou je situatie niet verbeteren.

Je mandje zet ik midden in de woonkamer met je favoriete knuffel er in. Toen je een pup was kreeg je een knuffelschaap en hoewel die ook niet oneindig mee ging kreeg je wel een nieuwe.

De dierenarts komt en ik voel gelijk weer tranen, dit is het moment. Hij neemt de tijd om eerst nog te overleggen maar het besef komt nu wel echt weer dat dit echt de beste keuze is. Dat we dankbaar mogen zijn dat we nu nog alle tijd hebben gehad om afscheid te nemen, hem zijn favoriete dingen hebben laten doen, anderen van hem in tranen afscheid hebben kunnen nemen, lekkere hapjes hebben gegeven en dat hij nog goede momenten had. Ik zei altijd als er meer ongelukkige momenten zijn dan gelukkig dan is er het geluk dat wij hem niet hoeven te laten lijden.

We hebben goed de ruimte om bij charley te zitten. Ik zeg hem dat ik van hem hou, geef hem nog een kus op zijn krullenpet, stop mijn neus nog in zijn vacht en neem een diepe teug op van zijn geur. Je krijgt het slaapmiddel en ik hou je poot vast, je was altijd bang om alleen te zijn maar ik blijf bij je tot het laatste moment net zoals je er altijd voor mij was. Hij valt in slaap maar ik merk dat dit ook niet echt slapen is zoals je normaal deed, voor mij is het duidelijk dat je eigenlijk nu al een soort van ergens anders bent. Nog een prikje en daar ga je, geen ademhaling meer. Ik weet niks over de dood en ben ook eigenlijk niet gelovig, maar waar je ook naartoe mag gaan of hoe het ook mag zijn, ik hoop dat je je niet eenzaam hebt gevoeld of hoeft te voelen.

Het is goed zo, hij ging rustig, dit is wat we voor hem komen doen, voorkomen dat hij slechter werd, dat leven nog meer lijden zou worden. Hij kon nog gaan op het moment dat hij af en toe nog kon kwispelen, dat we hem wat konden oppeppen met zijn favoriete plekjes en speelgoed.

Gelukkig heb ik heel veel steun aan mijn man, we huilen in elkaars armen en gaan daarna naar het strand. Niet de plek waar we met charley kwamen dat is te confronterend. Met wat frisse wind denk ik:'het gaat nu wel een beetje'. Tot we terug naar huis gingen, we rijden dan langs wandelplekken waar ik met hem kwam, ik zie hem voor me, ik huil.

Ook binnen op de bank huil ik weer, het besef dat als ik verdrietig was Charley mij kwam troosten. Nu heb ik enorm verdriet om hem die niet meer komen zou.

-Ik had zo graag dat je wel hier was
Maar waar je dan ook bent
Ik hoop dat ik daar ooit mag komen
Dat ik je daar vindt en dat je mij nog kent(acda en de munnik)


Afbeelding

Afbeelding

Deze laatste twee zijn van vandaag

Afbeelding

Afbeelding

turtlelito

Berichten: 1701
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Re: Ik hoop dat je straks rustig bij me weg kan gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 18:21

Heel veel sterkte. Fijn dat je uitgebreid afscheid hebt kunnen nemen en Charley zo goed hebt kunnen begeleiden op zijn laatste reis. Er spreekt ongelofelijk veel liefde uit je berichten, wat moet hij een ontzettend leuk leven hebben gehad.
Gecondoleerd en nogmaals sterkte voor de komende tijd.

Rinkex

Berichten: 1509
Geregistreerd: 03-09-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 18:21

: :knuffel:

Bootsiebob

Berichten: 5569
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Ik hoop dat je straks rustig bij me weg kan gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 18:41

Slaap zacht lieve Charley. En ga maar veel ravotten, zonder pijn, zonder ouderdom.
Heel veel sterkte met dit grote gemis Moon.

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 18:58

Tranen in mijn ogen..
Heel veel sterkte :knuffel:
Hij is dan gegaan, maar hij zit voor altijd in jullie hart Y;(

N4N4
Berichten: 1118
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Ik hoop dat je straks rustig bij me weg kan gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 19:15

Heel veel sterkte lieve TS Y;(

othelloster

Berichten: 2323
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Re: Ik hoop dat je straks rustig bij me weg kan gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 20:06

Wat komt dit binnen... Wat spreek je in liefdevolle woorden over hem! Intens veel sterkte gewenst en een hele dikke knuffel!