Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yootha schreef:Nou de stijging van 35% zal er best zijn. Graan is duur. Voer is heel duur en flink gestegen. Als consument merk je dat in de winkel, maar wij als bedrijf in de veehouderij/akkerbouw ook. Als zij diezelfde grondstoffen deels gebruiken dan snap ik best dat de prijzen hoger worden. Diesel, energie allemaal extra kosten he die doorberekend moeten worden En zoals Mirim zegt als jij normaal 20 euro betaald voor 5 kilo van een ander merk en die stijgen met 1 euro, maar dan heb je wel maar 4,5 kilo dan zit je alsnog met een stijging, maar voor je gevoel is dat minder.
Onze Jack Russel krijgt Mini Adult 8+ en sinds een tijdje Dental Care mini erdoor heen, maar als ik zie dat ze nog elke keer blij is als ik haar bakje bijvul, ze goed eruit ziet, ze vrolijk en gezond is dan ga ik niet zitten wisselen met voer voor een paar euro minder.
Oshaa schreef:Avalanche schreef:Is gewoon prijs gouging. Royal Canin is onderdeel van Mars, een Amerikaans bedrijf, en Amerikaanse bedrijven hebben nog weleens de neiging hun prijzen flink te verhogen als er toch al een stevige inflatie zijn en ze denken dat ze geen concurrenten hebben.
Acana, ook onderdeel van Mars, heeft vorige week hier (Canada) ook de prijzen omhoog gegooid. 8 dollar per zak van 12kg omhoog..
Mizora schreef:Renske is ook een mooier voer dan acana, dus dat vind ik op zich niet raar.
Jennyj01 schreef:Dan heb je het over de brok zeker. Hun gestoomde vlees is heel fijn voer. Mijn honden zijn er stapel op en zien er super uit als ze het krijgen.
mvdende schreef:Mizora schreef:Renske is ook een mooier voer dan acana, dus dat vind ik op zich niet raar.
Serieus?
De laatste keer dat ik keek was het vlees aandeel om te huilen bij Renske, dik onder de 50% en vol met aardappel, rijst, en andere vulmiddel.
Terwijl altijd beweert wordt dat Acana één van de beste voeders is, kwa vlees aandeel.
mysa schreef:Ik voer al heel lang Royal Canin, denk al wel veertig jaar. Altijd gewoon de standaard brok. Maar ook dat wordt nu erg duur. Iemand suggesties? Heb Kenner geprobeerd maar daar krijgt hond veel ontlasting van.
viola schreef:Hier ook een van de honden op de RC urinary S/O. Ik heb al even zitten zoeken naar een alternatief, maar ik voer de mini brokjes en heb nog geen andere gevonden die ook mini brokjes heeft. Dus mocht iemand een idee hebben hou ik me aanbevolen.
kwinney schreef:viola schreef:Hier ook een van de honden op de RC urinary S/O. Ik heb al even zitten zoeken naar een alternatief, maar ik voer de mini brokjes en heb nog geen andere gevonden die ook mini brokjes heeft. Dus mocht iemand een idee hebben hou ik me aanbevolen.
Ik heb van de dierenarts een proefzakje gekregen, zijn hele kleine brokjes. Sanimed
Ik fa nu op dit voer over