Ik ken een hond die vernoemd is naar rapper Steen, en dus Steen heet.
_Karlijn
Geplaatst: 24-01-23 11:13
Wij hadden op het werk (kinderboerderij) een Nederlands landvarken die Kliko heette. Helaas is ze vorige week gaan hemelen. Er zijn vast mensen die haar kenden. En twee Kune Kune varkens die Toet en Jelle heetten (mijn broertje heet Jelle )
Verder waren bijna alle dieren vernoemd naar medewerkers wat nogal eens hilarische situaties opleverde Naar mij is een Ouessant lam vernoemd.
We hadden ook een kater die Poes heette toen ik nog klein was. En daarna twee katten waarvan eentje Nanet heette (broertje en ik mochten namen bedenken, broertje kwam met Nanet aanzetten) en daar hebben we altijd grappige opmerkingen over gehad. Het was ook wel een echte Nanet, echt een dametje.
candalisa
Geplaatst: 24-01-23 11:24
Ik heb mijn honden altijd ergens naar vernoemd of Disney of mijn favo serie Ik heb Mila en Emma van de serie Once upon a time en raya van de film Raya en de draak. Mijn vorige hond heette voluit jump for joy dus werd het Joy. Ik zit wel soms te kijken hoe mensen in Amerika hun honden noemen macey may Leslie lilac captain Balthazar denk lekker handig als je op het honden veld snel je hond moet roepen
Vriendin van me had vroeger een kat Snol.. dat riep ook zo lekker 'Snollieeee' Het was hun huiskat, geïnspireerd op hun huisnaam huize SNOL (Staat niet op landkaart) omdat hun straat vaak onvindbaar was op kaarten.
De namen van onze honden en katten komen van het leesplankje! We hebben Gijs, Zus, Does en Kees Ik wilde onze eerste hond graag Pebbles noemen, vind ik nog steeds een hele blije naam. Kat van mijn zus heette mevrouw Jansen, vond ik ook leuk.
In het studentenhuis hadden we 2 katten, tietje en klootje, riep ook lekker
LDRD
Geplaatst: 24-01-23 12:07
Onze hond, een stabij, heette vroeger Slobber en onze eend Ploeter . Weet nog wel dat de fokker van Slobber met afschuw reageerde toen ze hoorde hoe wij haar gingen noemen .
Één van onze honden heet "Kátur" (spreek uit "Khautur"), dit betekent letterlijk "vrolijk" in het IJslands. Hij had geen betere naam kunnen hebben.
Miriam91
Geplaatst: 24-01-23 12:47
Onze kat heet officieel Mispoes, maar in de praktijk is het altijd Poes, Poezeman of Poezel Vroeger een konijn gehad dat Snuffie heette en later nog een Bugs & Bunny
Mijn honden heten Kruimeldief en Leipe Lowietje. In het roepen wordt dat vaak kruimie en lodewijk en als ie heel vervelend is Lodewijk de 15e! Maar goed, de gezichten die je soms ziet als ik Kruimeldief moet roepen, zijn wel hilarisch.
Wat nog veel erger is, is dat ik de katten van mijn zusje geërfd heb en mijn zusje heeft ze uiteraard hun namen gegeven. De ene heet Mohamed, de andere Tina. Ze komen niet buiten dat scheelt maar Mohamed rent nog wel eens naar buiten en ga jij buiten maar lopen roepen....dat vertik ik dus echt. Gelukkig rent ie nooit ver en krijg ik m met snoepjes terug.
De eerste keer dat we bij de dierenarts kwamen met Mohamed als schattig klein kitten, vroeg de dierenarts hoe hij heette en riep vervolgens verbaasd uit toen ie uit de krat kwam: En hij is niet eens zwart We hebben echt zo onwijs hard gelachen. Overigens is hij vernoemd naar 1 van de favoriete collega's van mijn zusje waar ze een crush op had.
Suzanne F.
Geplaatst: 24-01-23 12:58
Wat een grappige namen komen voorbij! Unox Snorkel Ik ken iemand die zijn hondjes namen gaf van game characters: Mario, Kirby en Sonic. Zo kan je er nog wel een paar verzinnen. Zelda is ook grappig. Of Bowser.
Mijn katten heten Coach en Swaffel. Swaffel was eens ontsnapt naar buiten en was best lastig om hem te gaan roepen.
Mijn honden heten Obi en Raya maar die namen hadden ze al vanuit Spanje.
Een vroegere vriendin van mij had haar honden Pinda & vleermuis genoemd.
Fortitude
Geplaatst: 24-01-23 13:15
Mijn moeder heeft een buurman met een hond die Harrie heet. Een Rottweiler die in een vorig leven een Golden Retriever was. Ik moet er altijd om lachen
Ik denk dat het soms ook de naam in combinatie met het dier zelf is, en niet zozeer alleen de naam
Mloez
Geplaatst: 24-01-23 13:17
Mijn mopsen heten Macho en Nugget en mijn vorige hond heette Ozzie.
Macho is echt de grootste sul ooit, dus toepasselijke naam Nugget is een stuk kleiner dan Macho en echt een klein propje dus vonden we wel passen.
kiki1976
Geplaatst: 24-01-23 13:22
Onze hond (Franse Bull) heet Stitch Katten heten Oscar (noemen hem vaak Ozzy) en Nala (noemen haar vaak Naaltje Donderstraaltje).
Onze vroeger poes heette Misty maar nadat ze kittens had gehad werd het moeders en is altijd zo gebleven.
billy3105
Ik hou van poffertjes!
Geplaatst: 24-01-23 13:28
Logan werd afgekort naar logie (lo kie) of loolie (ja dubbel o) of zijn eerste naam loiyd blijven prachtige namen
En we hebben max, dat word taxi hier in huis
(L) Logan (r) max
soesita
Geplaatst: 24-01-23 13:56
Onze cavia's heten Booh en Bieh (uiteraard engels uitgesproken en om de éen of andere bizarre reden ook altijd in deze volgorde genoemd. ) Maar de dierenarts kijkt er al niet meer zo van op.
Vorige cavia's heetten al Kartoffel en Frau Winterfeld. De katten heten Pumps, Ganymedes en Hyperion en de kanarie luistert naar de naam Chicoree. Vroeger hadden we ook een kat die Pooh heette, maar dat ging dan vooral om de geur die dat beestje produceerde.
Maar de naam waar we de meeste reacties op hebben gehad blijft toch wel onze chinchilla: Woestijnvis.
Onze kippen heten Zwarte, Witte en Bruine. Blij dat ik ze nog nooit kwijt ben geweest, zie mezelf al lopen over straat "hé witte/bruine/zwarte"
Hond van m'n oma heette Meis, en die daarna heette Bep. Onze eigen hond heette Wodka. Onze volgende hond wordt Biertje haha
purny
Geplaatst: 24-01-23 14:26
_Karlijn schreef:
Oja, mijn neef had een cavia die Stoffeltje heette.
Mijn heette Ren en stimpy en ik had een kwibus. Hamster heette Purny
Sadira
Geplaatst: 24-01-23 18:58
Onze kater heeft als roepnaam Pinda (eigenlijke naam is Flynn, dat werd Flynnepin, dus via die weg werd het Pinda).
Ik heb ook een hond gekend die Google heette (want het was een zoekhond), en de poes van mijn ouders heette Poes.
Kanzi
Geplaatst: 24-01-23 19:11
Vroeger was er een draver die heette Youpi Sunshine. Dat vond ik zo’n vrolijke naam.
Voor een hond vind ik Chipper een blije naam. Ik heb eens een shetlander als veulen gered van de slacht, die heb ik Kebab genoemd.
Rose123
Geplaatst: 24-01-23 19:14
Onze hond heet Manta, het liefst snel een x of 2 herhaald dus dan MantaManta incl. hoog stemgeluid. Ik denk dat het meer een herinneringsblijheid is dan echt een happy naam want deze hond heeft mij meer dan 1x uit de goot getrokken.