Judith_H schreef:Oh wauw, echt heel blij met alle reacties.
ik heb alles gelezen en ga het eerst even allemaal laten bezinken, er zitten hele goede tips en gedachtes tussen.
En ook veel eerlijkheid, daar hou ik van. Wil het een wel overwogen keuze maken, dat is niet met een dag besloten.
We zijn het hier thuis wel eens over dat de vacht van de hond wel van groot belang is. Een trim-sessie eens in de zoveel weken is prima, maar elke dag borstelen en/of speciale behandelingen is niet heel praktisch voor ons.
De hond moet niet te actief zijn en/of een werkhond, zoeken dan meer een gezelschapshond die met een blokje om/kleine wandeling ook tevreden is.
Een herplaatser hebben we dus al een keer gehad, dat ging heel goed. Dus dat is ook zeker nog wel een optie.
Wel waren wij natuurlijk toen een stuk ouder als dat mijn jongens nu zijn. Ligt natuurlijk wel aan ras/karakter/moeilijkheden enz enz..
maar als dat een match is, is dat ook helemaal prima.
Een dwerg/middenslag poedel! Lekker lui in huis, kan lekker speels zijn. Geen echte werkhonden en wel allemansvriendjes, haren niet uit dus scheelt mega veel schoonmaakwerk, eens in de 6-10 week naar de trimsalon is een must! Als je meer wilt weten kan je me altijd berichten!!