Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Juut schreef:Jullie liepen in aanlijn-gebied en de jack russel liep los... Wens mevrouw veel plezier met haar advocaat en jouw rekening.
Verder zou ik een go-pro ernstig overwegen. Kan je nog altijd met videobeelden bewijslast overleggen.
Juut schreef:Jullie liepen in aanlijn-gebied en de jack russel liep los... Wens mevrouw veel plezier met haar advocaat en jouw rekening.
Verder zou ik een go-pro ernstig overwegen. Kan je nog altijd met videobeelden bewijslast overleggen.
tita schreef:Waarom moet zij haar hond muilkorven…. Dan kan de Russel flink bijten en de herder moet het ondergaan.
Volgende keer alleen wegschoppen en ik zeg laat maar bijten dan ….maar nu krijg ik bokt over me heen
Sansevieria schreef:Juut schreef:Jullie liepen in aanlijn-gebied en de jack russel liep los... Wens mevrouw veel plezier met haar advocaat en jouw rekening.
Die go-pro vind ik in dit topic tot nog toe de beste tip!
Popstra schreef:Ik zou niet betalen. Jij had immers je hond aan de lijn en de losloprnde Jack begon.
Ik heb zelf 4 jackies en weet wat voor assholes dat kunnen zijn!![]()
Die kun je ook beter aan de lijn houden.
Nyaleti schreef:Nee wat kak zeg! Jouw hond heeft nu toch niks gedaan, begrijp ik dat goed? Dus opmerkingen als "geef je hond een muilkorf" lijken me niet direct op z'n plek hier en een los staande discussie.
Vind het een erg oneerlijke situatie. Die andere hond bijt, jouw hond gedraagt zich netjes door niet terug te bijten, dat ie wild wordt vind ik logisch, beestje probeert zichzelf ook maar te verdedigen![]()
Ik ben het zó moe he, al die kleine fikkies zijn lekker aggressief en dat is prima want een ruk aan de riem en ze vliegen omhoog. Maar zodra mijn hond (Berner dus ook lekker groot) ook maar iéts doet om zich te beschermen, is het meteen een valse rotzak.
Ik zou m'n poot stijf houden tbh. Geen idee hoe het zit met Verzekeringen maar wilde wel even delen dat ik jouw frustratie volledig begrijp.
Waar was de eigenaar? Hoe kan het zo lang duren voordat zij bij jullie was? En belangrijk, was het een losloopgebied?
KimD schreef:IHN schreef:Kim D, mss heb ik eroverheen gelezen en heb je het wel genoemd, maar hoe had een muilkorf bij mijn hond dit incident voorkomen?
Dan had je je geen zorgen hoeven maken dat jouw hond schade zou maken of de hond zou doodbijten en had jij de kleine hond niet van de grond hoeven tillen. Dan was je minder druk geweest met het omhoog hijsen van je eigen hond en de paniek minder groot.
Ayasha schreef:KimD schreef:Voor alle mensen die vragen waarom een muilkorf wordt geopperd:
[BB] Hond heeft andere hond gebeten. En nu?
Ik zat mee in dat topic maar haar hond heeft gaten nu. Dus hoezo moet hij nu een muilkorf op basis van dít incident.
Celebi schreef:Als ik hem heel globaal lees.. De andere eigenaar is aansprakelijk voor het gedrag van haar hond en dus de schade aan jouw hond en jou (oké het is maar een schaafwondje maar hij wijze van spreken zou de zorgverzekering de mogelijke tetanusprik bijvoorbeeld al kunnen verhalen op haar verzekering). Andersom heb jij schade gemaakt bij haar hond doordat deze opgetild is geweest en is gevallen. Natuurlijk uit bescherming voor jouw hond, maar het is wel letsel. Dus in theorie zou dat weer op jouw aansprakheidsverzekering vallen.
Is het in dit geval dus niet 'gewoon' een kwestie van allebei indienen en eventueel alleen eigen risico betalen als dat van toepassing is?
tita schreef:Waarom moet zij haar hond muilkorven…. Dan kan de Russel flink bijten en de herder moet het ondergaan.
Volgende keer alleen wegschoppen en ik zeg laat maar bijten dan ….maar nu krijg ik bokt over me heen