Het showen is echt lang geleden met de Ierse setter van mijn ouders destijds
Hier onze Chiara v.d Vreehoeve. Wij noemen haar Faiza

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kiwiwitje schreef:nine1987 schreef:wat zei de arts die de foto’s maakte, verwacht hij ook een D? En is die gebaseerd op 1 heup of beide heupen? Want de slechtste heup maakt bijv de uitkomst.Mag ik jullie advies?
Ik had dus het voornemen om met mijn hond te gaan fokken, vandaar dat ik (afgezonderd van 't feit dat ik 't ook leuk vond) shows met hem liep..
Ik gebruik de verleden tijd, omdat ik afgelopen vrijdag de officiële HD/ED foto's heb laten maken en gisteren de verpletterende uitslag kreeg.. Ed vrij, maar HD-D..
Zouden jullie, ondanks dat je niks meer aan titels ed hebt, toch nog showen? Elke show is natuurlijk best een klap geld, zonder dat 't eigenlijk nog wat gaat brengen..
Wat zouden jullie doen?
Wat je daar dan verder mee doet is de vraag. Maar evt is t nog een optie om evt nieuwe foto’s in te sturen of een herbeoordeling aan te vragen in mijn ras hebben we al een C gehad die maar een B bleek. En ED 2 die ED vrij was.
Ik loop eerlijk vooral shows omdat ik t leuk vind en als de hond t leuk vind maar ik ben voor t financiele wel gegaan naar enkel met de honden waar t een meerwaarde voor is, dus voor de fok. En waar ook wel wat mee te behalen is.
Een van mijn meiden vind t echt geweldig. Maar is zelfs met haar 3 jaar nog erg jeugdig(zit ook in de lijn) dus die in de openklasse uitbrengen is meestal zonde van mn geld. Want ik kom ook niet een beetje leuk uit.
Zoe_97 schreef:Ik vind het heel raar dat die arts niet al iets gezegd heeft over dat de heup er niet best uit zag. Een D is echt een flink slechte heup.
Ik als fokker zou die hond niet meer showen en in een rustig gezin plaatsen eerlijk gezegd. D heupen hebben toch meer aandacht nodig Qua spieren sterk houden om er geen last van te krijgen, extra ondersteuning. Zo een hond leeft beter in een gezin waar er alle tijd voor hem Is ipv in een roedel. Want die extra aandacht voor 1 hond zou minder aandacht voor de rest betekenen.
D heupen is niet niets.
Zoe_97 schreef:Met maar 1 hond zou ik dat ook doen inderdaad. Dan heb je alle tijd en ruimte de nodige aanpassingen te kunnen doen.
Zou eventueel eens kijken om hydrotherapie op te starten om de spieren rond de heupen sterk te houden zodat diende slechte heupen compenseren.
Wil je de foto’s misschien delen?
idylle schreef:Ik wil wellicht in de toekomst ook gaan showen met een nog aan te schaffen hond. Hierdoor ben ik benieuwd naar alle afkortingen en wat het beste is enzo, iemand die dit uit kan leggen?
Fem schreef:Gefeliciteerd voor iedereen die gisteren mooie resultaten heeft gehaald.
Idylle wat leuk dat je het voornemen hebt om ook in de toekomst te gaan showen.
Je huidige hondjes zouden daarvoor niet geschikt zijn? Of hebben ze geen stamboom?
Ik kan je helaas niet helpen met de rassen die je zoekt. Maar net als wat kim zegt, vraag hier gerust wat je wil weten. Want we kunnen elkaar prima helpen toch?
Ik ben vorige week zondag met Ginger gaan kijken op de show van de Golden Retriever Vereniging. Was leuk om te zien hoe ze zich daar vrij rond bewoog.
Ook zijn we 'spelenderwijs' afgelopen woensdag begonnen met Ringtraining. Helaas is onze eigen training (bij de KC) stilgelegd, dus ik ben bij een nieuwe KC aangesloten en het is overal toch net wat anders. Dus wennen voor ons beide.
Maar we gaan woensdag gewoon weer.
We hebben het voornemen om waarschijnlijk (als Ginger het leuk blijft vinden allemaal) begin Augustus ons eerste showtje te doen in de Minor Puppy bij de show van de Golden Retriever Club België.
Gewoon voor de ervaring en om te zien hoe het gaat.
Woensdag gaat er iemand mee naar ringtraining, dus misschien kan zij een fotootje maken van Ginger als ik haar in stand zet.
\
P.s. Kim, ook hier succes wensen.
Drico schreef:idylle schreef:Ik wil wellicht in de toekomst ook gaan showen met een nog aan te schaffen hond. Hierdoor ben ik benieuwd naar alle afkortingen en wat het beste is enzo, iemand die dit uit kan leggen?
Hier staat eigenlijk best al wel veel informatie over showen wbt afkortingen, klassen, etc:
https://www.houdenvanhonden.nl/actief-m ... t-je-hond/
@Kim
Succes voor zo direct!
@StonedRomy
Gefeliciteerd
Esplendido schreef:Wat leuk, dan heb ik jullie woensdag gezien tijdens de ringtraining! En dat kleine puppy deed het, ondanks de hitte, echt al heel knap allemaal!
Fem schreef:Esplendido schreef:Wat leuk, dan heb ik jullie woensdag gezien tijdens de ringtraining! En dat kleine puppy deed het, ondanks de hitte, echt al heel knap allemaal!
Ohhh... Wat leuk!
Je komt ook werkelijk overal Bokkers tegen.![]()
Heb alleen geen idee wie jij was.
Mocht je er woensdag zijn, zeg gerust even gedag.![]()
Idylle:
Maar van wie heeft je man die teckel gekregen dan? En wilde hij heel graag een teckel?
En je zegt het goed hoor (titels en beoordelingen).