Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Suusjepluus schreef:Wij voeren nu 8 jaar Orijen en Acana en zijn hier heel tevreden over. De ene hond krijgt Acana pacifica, want allergie voor kip kalkoen lam. De andere krijgt Orijen original omdat ze dat al kreeg en het er toch beter op doet dan op Acana. Met Orijen hadden wij ook eerst zachtere ontlasting. Sinds we ietsje minder gram voeren per dag gaat het perfect.
Renske pakjes zijn inderdaad kostbaar. Hier krijgen ze het wel eens voor de lekker erbij.
veneri schreef:De discussie over graan ga ik hier niet aan,die keuze moet ieder voor zich en voor zijn/haar hond maken.maar het is wel goed om je daar goed op in te lezen voordat je een keuze maakt.
De hond van mijn zus heeft na jaren acana eten, nierproblemen ontwikkeld wat door de da door het hoge eiwitgehalte zou komen. Deze zit nu levenslang aan speciaalvoer van de dierenarts.
ik merk dat het per hond erg verschilt. Voer ik mijn teckel graanvrij dan wordt ie binnen een week graatmager,zelfs met onbeperkt voeren. Ook zijn er discussies te vinden over DCM een hartaandoening bij honden die oa kan ontstaan door de ingredienten van graanvrije brokken. Er is een facebook groep van en op internet vind je beel vnl engelstalige info hierover.
Ik heb er daarom voor gekozen om eem brok te voeren waar veel onderzoek naar is gedaan, zoals royal canin of purina plo plan.mijn kieskeurige eter eet beiden graag, en heeft 2x per dag stevige en minimale ontlasting erop, blijft goed op gewicht en glimt als een spiegel.
Themba schreef:Geperste brok lam en rijst van biofood. Met 3x in de week smuldier.
Onze lab doetbhet er goed op. Op krokante brok was gedoe met veel en dunne ontlasting en nu is het altijd mooi stevig. Hij eet het graag en ziet er super uit volgens de dierenarts dus dan ben ik blij
Kn8rretje schreef:Ik voer nu Eukanuba brokken graanvrij speciaal voor large en extra large honden (wij hebben Leonbergers) hiervoor had ik altijd Wolf of Wilderness, maar het wordt door maar weinig leveranciers aangeboden in Nederland waardoor ik nu een probleem had met de levering en ik toch echt honden had die graag eten willen.
Ik ga even kijken of ik net zo tevreden blijf over Eukanuba als de Wolf of Wilderness, ik ben daar nog maar net mee begonnen. Maar ik krijg iig altijd complimenten dat onze honden er goed uitzien.