Mr. Frank Visser: Kat moet weg. Meningen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 13:57

Ik vond het ook wel dubbel.

Katteneigenares wilde inderdaad nergens aan meewerken, dus ja, dan houdt het wel een keer op. En ik zou ook geen (buiten)kat nemen als ik zelf geen ruimte rondom het huis heb.

Maar het verhaal van de kip is ook niet te bewijzen.

Had hier een keer een grote rode kater boven een dood, aangevreten konijntje. Onze eerste gedachte was uiteraard dat de kat het konijntje had gedood. Het bleek echter een marterachtige te zijn geweest, die door de kat was weggejaagd/gevlucht.
Vind dat je kwetsbare dieren veilig moet plaatsen. Waar een kat naar binnen kan, kan een marter/wezel of vos dat ook.

Verder vond ik ze allebei niet bepaald sympathiek en diervriendelijk.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 14:03

Cayenne schreef:
Ik vond die kleurige kraag wel bijzonder trouwens! Had er echt nog nooit eerder van gehoord dat zoiets voor minder dode vogels zorgt! :+

Daar had ik ook nog nooit van gehoord. Wij woonden ooit in de stad en de buuf 2 deuren verderop had 4 katjes. Die waren vaak in onze tuin. In de herfst , winter en zomer vonden wij dat geen enkel probleem. Leven en laten leven. Alleen in mei hadden wij enorm veel nestelende vogeltjes. Ook dan vonden wij het geen probleem.
HEt was een hele fijne vrouw en ook vogelliefhebber. Dus als we wisten dat er weer een nestje uit ging vliegen, gaven we volgens afspraak een seintje en dan hield ze de katten paar dagen binnen of in eigen tuin (dat weet ik niet).
Dat ging altijd goed en zij kwam ook vaak bij ons binnen om te genieten van die kleine uitvliegende vogeltjes op het gras. Dat is gewoon geen partij voor een kat.

Dus als die buuf met katten er niets aan wil doen, dan vind ik de uitspraak volkomen terecht. Sneu voor die poes die uiteindelijk de pineut is met dat soort baasjes. Maar het kan natuurlijk niet zo zijn, dat wij onze hobby, namelijk vogeltjes kijken in het wild, niet meer kunnen hebben daar die jagers er altijd zijn. Volwassen vogels kunnen er wel mee uit de voeten. En na een week als de vlieglessen aangeslagen zijn, die jonkies ook.