Alternatief pijnstilling kat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 23:05

Wij hebben onze kat aangeleerd dat wanneer hij plast er soms een ijslepel onder wordt geschoven :+ wacht dan wel echt tot ze aan het plassen zijn, dan kunnen ze niet meer stoppen. Als je te vroeg bent hebben ze het zo door en kan je lang wachten.
Onze kat deed ook echt niets als je opsloot of andere grit. Gewoon op eigen bak, met eigen grit en dan een ijslepel eronder.

Onze poes met zware artrose kon niet tegen novacam. Wij hebben haar dankzij (goeie) cbd olie en de glucopro van pharmahorse weer een 2e jeugd kunnen geven. Bizar hoe ze daar van opknapte.
Nu heeft zij de overige klachten natuurlijk niet, maar wellicht is het nog een optie.

Sterkte!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-22 23:28

Ik hou het zeker in mijn achterhoofd! Mocht de uitslag toch niet best zijn, dan wordt er een andere beslissing genomen, maar als er verbetering is dan is het zeker de moeite waard om dat erbij te gaan geven.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 18:49

Shenavallie schreef:
@ Hannanas: Sorry, vergeten dat ze voor deze kuur ook nog een AB-kuur heeft gehad, maar uit de echo die volgde was er geen verbetering. De DA heeft na de uitslag van de eigen test en die van het lab (opgestuurd) uiteindelijk nog met een collega van een andere vestiging overlegd en die adviseerde Oxy-enzovoorts, plus om te proberen nog een keer ander voer. Inmiddels zijn we ruim een jaar verder met pijnstilling, voeraanpassing en nu dus dit. Mijn schoondochter wil er alles aan blijven doen, maar kan het zelf niet betalen, dus schiet ik het steeds voor. Ik ben bang dat het eigenlijk al chronisch is geworden...

Hoe lang duurde die kuur? Bleef op de echo het nierbekken verwijd?

Anoniem

Re: Alternatief pijnstilling kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 19:58

Heel eerlijk, dit is toch geen leven voor dit dier?
Ik snap dat het niet je eigen kat is, maar als ik nu alle symptomen lees, zou ik toch echt aan je schoondochter vragen wat ze nou belangrijker vind, de kat laten lijden of zelf verdriet hebben?
In je eerste bericht dacht ik al, wow al een jaar aan de pijnstilling, dat is voor mij al een alarmbel.

Hoe naar het ook is maar ik zou echt deze kat uit zijn leiden verlossen, dit en het gesleep en alle onderzoeken is niet fair naar hem.
Ontzettend mooi en lief gebaar m, maar je moet wel realistisch blijven.

Sterkte met deze beslissing

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 23:16

Je schrijft ergens ik wordt er zelf verdrietig van, houden van is ook los laten.