Pup houdt de rug erg vast

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-22 15:02

Luxatie test is tussen de 0 en 1. Zeer minimaal. Ze zegt eerst lekker fysio, bespiering erop krijgen, daarna controle nogmaals voelen en testen. Evt vervolgstappen ondernemen

De foto's zijn opgestuurd naar een orthopeed voor een second opinion

Heb inmiddels de fysio gemaild ( karin baas)

kiwiwitje

Re: Pup houdt de rug erg vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 15:30

Fijn dat er op de foto’s niks bijzonders te zien is. Ben benieuwd wat de fysio zegt

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 16:03

Een jonge hond die mank loopt, loopt dat niet zomaar.
Er wordt bovendien niks mee gedaan dus een sportblessure is uitgesloten.
Het moet dus iets in de ontwikkeling zijn.
Röntgenfoto's zeggen ook enkel iets over de botten, er zit nog veel meer in een hondenlijf van botten.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 16:16

Karin Baas is een toppertje dus als je daar terecht kunt op korte termijn dan zit je pup sowieso gescheten en kunnen alle bokkers gerust zijn. Fijn!

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 16:25

Little_Gift schreef:
Een jonge hond die mank loopt, loopt dat niet zomaar.
Er wordt bovendien niks mee gedaan dus een sportblessure is uitgesloten.
Het moet dus iets in de ontwikkeling zijn.
Röntgenfoto's zeggen ook enkel iets over de botten, er zit nog veel meer in een hondenlijf van botten.

Ik snap niet zo goed waarom Kabayo niet bij jou op consult is geweest. Jij weet het blijkbaar allemaal zoveel beter. Echt joh, je moet nu even kappen, meedenken is prima, maar Kabayo zo onderuit halen ( in je eerdere posts ) is echt een no go. Kabayo komt op mij over als iemand die het beste met haar dieren voorheeft en er alles voor over heeft. Dat haar keuzes niet de jouwe zijn lijkt mij prima, snap niet waarom jij de pik op haar hebt. Ook de opmerking over het steriliseren slaat kant noch wal. Dierenarts denkt alleen maar aan eigen portemonnee? Wat een snertkul, of Kabayo nu komt of over een jaar maakt voor de portemonnee niets uit.
Een beetje meer respect voor andermans mening en een beetje minder overtuigd zijn van je eigen gelijk zou je sieren

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 16:33

truus1957 schreef:
Ik snap niet zo goed waarom Kabayo niet bij jou op consult is geweest. Jij weet het blijkbaar allemaal zoveel beter. Echt joh, je moet nu even kappen, meedenken is prima, maar Kabayo zo onderuit halen ( in je eerdere posts ) is echt een no go. Kabayo komt op mij over als iemand die het beste met haar dieren voorheeft en er alles voor over heeft. Dat haar keuzes niet de jouwe zijn lijkt mij prima, snap niet waarom jij de pik op haar hebt. Ook de opmerking over het steriliseren slaat kant noch wal. Dierenarts denkt alleen maar aan eigen portemonnee? Wat een snertkul, of Kabayo nu komt of over een jaar maakt voor de portemonnee niets uit.
Een beetje meer respect voor andermans mening en een beetje minder overtuigd zijn van je eigen gelijk zou je sieren

Het is niet omdat jij het niet snapt, dat dat verschil maakt hé.
Ik hoef mezelf helemaal niet te sieren, ik zeg wat ik denk en kabayo heeft wel eerder foute beslissingen gemaakt met haar honden, misschien wordt het eindelijk eens tijd dat niet te doen en door te pakken.
Want net als toen, wacht ze weer eerst af ondanks er door meerderen ook nu weer aangemaand wordt door te pakken.

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 16:34

Ze heeft toch foto’s laten maken en nu doorgestuurd voor een second opinion?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 16:36

Maar op de foto's is niks te zien wat de symptomen kan verklaren dus moet men verder kijken naar hetgeen niet bot/skelet is via echo/scan etc....doet men met een paard ook...

Een fysio kan ook nog steeds meer kwaad doen dan goed als er echt iets stuk is en zij weet dat niet.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 16:37

Karin is niet zomaar een fysio, als de hond van Kabayo ergens last van heeft dan gaat dat gevonden worden.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 16:46

Dan ben ik benieuwd... Hopelijk voor de jonge hond wordt het snel gevonden.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 16:48

Lees alleen wel op haar website dat Karin haar bovenarm gebroken heeft.

Een goede second opinion zou je bij Paul Groenestein in Sneek kunnen doen. Mocht je dat in de toekomst willen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 17:08

Fijn ts dat het goed lijkt!

Nu fijn verder trainen en hopelijk groeit ze er overheen!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 17:13

Little_Gift schreef:
Maar op de foto's is niks te zien wat de symptomen kan verklaren dus moet men verder kijken naar hetgeen niet bot/skelet is via echo/scan etc....doet men met een paard ook...

Een fysio kan ook nog steeds meer kwaad doen dan goed als er echt iets stuk is en zij weet dat niet.

Een fysio zal als het goed is eerst een intake gesprek aangaan en de foto's bekijken, in combinatie met de verstrekte info zal ze dan naar de hond gaan kijken, een fysio gaat echt niet los de eerste keer met een behandeling, die zal dat ook per keer bekijken hoe het gaat.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 17:13

Wij gaan zelf altijd naar Nanda (https://www.nanda-dierfysiotherapie.nl/ ).Tot nu toe geen grote dingen gehad. Maar ook met de revalidatie na een operatie na een ongeluk. En eerlijk, als mn honden kreupelen of “raar” bewegen dan gaat er altijd een filmpje gelijk naar haar ipv dat ik naar de DA ren.
Gelukkig ook heel duidelijk. Wanneer ze denkt dat er foto’s nodig zijn is ze de eerste die zegt dat ze niet behandelt voordat er foto’s gemaakt zijn.
Zit wel een heel eind uit de richting voor je denk ik.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 17:21

Wat fijn dat er niks ernstigs uit de RX naar boven komt! Dat moet toch al een geruststelling geven. En een goede fysio kan veel doen. Bovendien kunnen goed ontwikkelde spieren veel opvangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 17:51

Ik las alleen even mee, heb er totaal geen verstand van dus kan niet helpen maar was benieuwd naar de uitkomst van het bezoekje aan de dierenarts. Blij dat het mee valt! Heb het zo te doen met je Kabayo na al die verdrietige situaties met de andere honden dus heb voor je geduimd.

Het enige wat ik even wil zeggen is Little Gift, wat heeft Kabayo jou precies misdaan? Ik vind haar ontzettend vriendelijk blijven maar ik word gewoon echt boos als ik jou reacties lees. Hoe haal je het in je hoofd om haar de schuld aan te praten dat door haar fout de andere honden zijn overleden? Heb je enig idee hoeveel verdriet het iemand doet als er zulke dingen gebeuren met je dieren? En niet 1 keer hè.. Blijkbaar vind jij dat je heel veel verstand hebt van dieren, hoe zou jij het vinden als jou honden zouden overlijden door iets wat volledig buiten jou macht ligt? En hoe zou jij het vinden als iemand dan tegen jou zou zeggen het is jou schuld dat je hond dood is? Ik weet dat je dat niet letterlijk zegt hier, maar het komt wel op het zelfde neer. Ik gun het m'n ergste vijand nog niet om zo je geliefde dieren te verliezen zonder dat je er iets aan kunt doen, en jij knalt het hier maar neer, lekker van achter een schermpje. Sorry maar dit gaat véél te ver hoe jij hier doet. Als je zo'n probleem hebt met Kabayo vecht dat lekker uit, maar ga niet zulke achterlijke dingen zeggen en kijk jezelf eens goed aan in de spiegel...
Ik zal nu wel een modje op mijn dak krijgen maar dat is helemaal prima, ik wil het topic voor Kabayo niet verpesten of een negatieve sfeer er aan geven maar ik heb alle topics gelezen over de inmiddels overleden honden en er mag best iemand voor haar opkomen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 18:02

Little_Gift schreef:
truus1957 schreef:

Het is niet omdat jij het niet snapt, dat dat verschil maakt hé.
Ik hoef mezelf helemaal niet te sieren, ik zeg wat ik denk en kabayo heeft wel eerder foute beslissingen gemaakt met haar honden, misschien wordt het eindelijk eens tijd dat niet te doen en door te pakken.
Want net als toen, wacht ze weer eerst af ondanks er door meerderen ook nu weer aangemaand wordt door te pakken.

Ik snap wat je bedoeld hoor, ben het ook met je eens. Tenenkrommend was het..

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 18:09

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald ivm tegen de Boktregels

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 18:12

Moderatoropmerking:
Het is niet de bedoeling om zaken uit het verleden erbij te halen. Dit soort berichten zullen dus ook na deze moderatoropmerking verwijderd worden. Verder is kritisch zijn prima, maar het is ook niet de bedoeling om daar mee door te blijven gaan als TS al heeft aangegeven een dierenarts bezocht te hebben

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 18:15

Oh dan had ik niet hoeven temmen, Dieuwke.

Kabayo, ik heb van dit alles geen verstand. Ik weet wel dat ik je heel erg heb zien groeien hier op bokt.
En ik ben vast de enige niet.

Ik wens je hond veel beterschap en jou wat meer geluk met je dieren na al die ellende. Ik zie duidelijk dat je je best voor ze doet :)

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 18:16

Fijn dat er een mod ingrijpt. Ondanks dat TS misschien dingen verkeerd heeft aangepakt in het verleden (wie niet?) vind ik dat ze het nu wel heeft doorgepakt met haar huidige hond. Het is vervelend als er constant terug gewezen wordt naar het verleden.

TS, fijn dat de rontgen foto’s goed waren, toch een opluchting! Ik ben erg benieuwd wat de fysio ervan vindt en duim voor je dat je hond over enige tijd met behandelingen een stuk beter gaat lopen!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 21:50

We maken allemaal wel eens een fout, we zijn tenslotte niet allemaal dierenarts of beschikken over röntgenogen. Het belangrijkste is dat we er van leren. Niet iemand er op af blijven rekenen.

Ik ben ook benieuwd wat de fysio er van gaat zeggen.

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 08:25

Wat vervelend dat je jonge hond kreupel is. En ook omdat je al zo veel hebt geprobeerd. Ik hoop voor jou en je hondje dat jullie bij de fysio goede resultaten gaan boeken.
Mocht je dan nog behoefte hebben aan een second opinion of toch niet tevreden zijn, dan kan ik je de orthomanueel dierenartsen van Aharon nog aanraden https://www.kreupeldier.nl/index.php. Onze jonge hond had destijds last van lage rugpijn en dat is met behulp van dr. Aharon verholpen.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 10:14

Pippa13 schreef:
Wat vervelend dat je jonge hond kreupel is. En ook omdat je al zo veel hebt geprobeerd. Ik hoop voor jou en je hondje dat jullie bij de fysio goede resultaten gaan boeken.
Mocht je dan nog behoefte hebben aan een second opinion of toch niet tevreden zijn, dan kan ik je de orthomanueel dierenartsen van Aharon nog aanraden https://www.kreupeldier.nl/index.php. Onze jonge hond had destijds last van lage rugpijn en dat is met behulp van dr. Aharon verholpen.

Ik zou heel ver uit de buurt van dr. Aharon blijven, iets te veel slechte dingen over gelezen en gehoord.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 10:28

herr_balou schreef:
Pippa13 schreef:

Ik zou heel ver uit de buurt van dr. Aharon blijven, iets te veel slechte dingen over gelezen en gehoord.

Ik lees juist veel goede verhalen en zelf ook goede ervaring mee. Nu waren we met 600 euro klaar ipv operatie van 2000 euro en slechte overlevingskans.