Hoeveel dierenoppas betalen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 16:55

Ik krijg ongeveer €5,- per dag voor de verzorging van mijn oppaskat (kattenbak scheppen, voer afwegen, medicatie toedienen en water verversen), planten water geven en post verzamelen, ze woont op ong 5 minuten fietsen afstand als het verkeer tegen zit.
Ik ben dagelijks mss 10 minuten bezig met de gevraagde werkzaamheden, verder ben ik vaak nog 1,5-2 uurtjes aanwezig zodat de kat wat aandacht kan vragen en de tuin in kan.
1-3 dagen op de gehele oppasperiode ga ik een half uurtje of korter ivm afspraken of simpelweg te weinig energie, de eigenaar weet dat, net als dat ik de dagen eromheen wat langer blijf.
Het is een zeer laag bedrag wat ik krijg maar ik doe het niet om er wat aan te verdienen zegmaar, ik help een kennis ermee uit de brand. :)

Zou ik oppassen voor onbekenden dan zou ik het dubbele rekenen denk ik.
Ik moet erheen en ik moet rekening houden met mijn planning, kan mijn vaste rustdagen niet pakken etc en daar mag ondanks dat ik het met liefde doe best wat tegenover staan.

De genoemde €5,- vind ik dan ook een zeer net bedrag voor de werkzaamheden die het buurmeisje moet doen

Needje

Re: Hoeveel dierenoppas betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 17:02

Zeg je dat tegen je baas ook? Dat je het dubbele moet verdienen omdat je niet kan bepalen wanneer je je rust pakt en je er rekening mee moet houden in je planning. :D Mijne ziet me aankomen. hahaha

Nogmaals het gaat hier om een kind van 12 wat een paar centjes wil verdienen met klusjes en een klus krijgt aangeboden van zo'n 10 minuten per dag.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 17:04

Needje schreef:
Zeg je dat tegen je baas ook? Dat je het dubbele moet verdienen omdat je niet kan bepalen wanneer je je rust pakt en je er rekening mee moet houden in je planning. :D Mijne ziet me aankomen. hahaha

Nogmaals het gaat hier om een kind van 12 wat een paar centjes wil verdienen met klusjes en een klus krijgt aangeboden van zo'n 10 minuten per dag.

Ik heb geen baas. :+
Ik maak puur het onderscheid tussen oppassen voor vreemden of oppassen voor bekenden in mijn berekening.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 17:06

5euro vind ik best netjes. Het gaat niet om haar leeftijd denk ik. Als zij het goed doet en verantwoordelijk is. Het minimumloon ligt veel lager, maar ik vind dat beloning vergoed moet worden naar de arbeid en niet naar de leeftijd.
Het is haar taak te kijken of de dieren gezond zijn etc, dat is wel wat anders dan vakken vullen vind ik. 5 euro is ook gewoon een makkelijk bedrag.
En als je nu prima betaald wil ze het in het vervolg misschien wel vaker doen. Heb je een mooi oppas adresje

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 17:14

Geef dat meisje toch gewoon lekker die €5,- per dag. Misschien wat veel, maar je gaat op vakantie, kost genoeg geld en dan "bezuinigen" op een meisje wat in de zomervakantie voor je dieren zorgt. Maar... je moet er wel zeker van zijn dat ze het dan ook echt doet. En het minimumloon ligt lager, klopt allemaal. Maar moet dat de maatstaf zijn?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 17:19

Die 50 euro vind ik heel ruim. Al is het fijn als het werkt dat het meisje het misschien nog eens kan doen. Ik denk dat een meisje van 12 goed kan zorgen voor de konijnen. Zeker als je duidelijke afspraken maakt.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 17:32

Needje schreef:

Ik reken inderdaad dan wel niet minder dan een uur bij op komen draven, dan wel een hoger uurloon (wat uiteindelijk op ongeveer hetzelfde neerkomt). Dat doe ik als zelfstandige. En ja, 14 dagen achter elkaar werken wordt alleen gedaan als daar extra inkomen tegenover staat. Uitzonderingen bij een lange klus nagelaten.

Mijn werkgever (ik ben ook gedeeltelijk in dienst) hoeft me inderdaad niet meerdere dagen achter elkaar voor een kwartiertje in te zetten (een gebouw openen of sluiten bijvoorbeeld) en dan te verwachten dat ik ook maar voor enkel dat kwartier betaald word voor mijn standaard uurtarief.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 17:37

Dat is dan ook je werk en niet een klusje wat geen werk mag zijn. :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 17:40

Maar hé. Als TS haar 25 euro per keer dag geven is het mij ook prima he. Als TS dat wil. Maar ze vroeg naar wat normaal was voor een 12 jarige.

Zakgeld voor een 12 jarige ligt op zo'n 17-20 euro per maand.
Die gaat met 25 euro voor 2 weken al uit r dak joh!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 17:56

Je geeft aan "zeg je dat tegen je baas ook" daar reageer ik op. Ik zou 5 euro per dag redelijk vinden, maar een hoop vinden dat hier anders.

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 18:43

Ik kreeg vroeger €10 voor een week oppassen.

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 19:34

OutOfTheWood schreef:
5 euro per dag is netjes. Wil je iemand laten komen betaal je er veel meer voor, dus waarom is die 5 euro naar iemand anders 'te veel' vanwege haar leeftijd? Het minimumloon is gewoon belachelijk laag voor <18 terwijl ze hetzelfde werk doen.

Hier zorgen er meerdere mensen weleens voor een hondje in de vakantie. Is alleen even laten plassen en eventueel mee spelen als ze willen. Daar krijgen ze ook netjes 5 euro per keer voor en zijn ze vaak heel blij mee. :)

Precies
Helemaal mee eens

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 19:47

Jeetje wat een discussie en wat een bedragen in dit topic. Is het niet reminder om met haar ouders te overleggen wat zij redelijk vinden?

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 20:02

Ik zou ook met de ouders even overleggen wat hun denken.
Ik verbaas me over de bedragen hier en zal vast gierig zijn, maar ik kan me meer vinden in de opmerking dat het kind later als 15-16 jarige legaal kan gaan werken voor 3-4,- per uur. Ze moet de waarde van geld nog leren dus nu 5,- voor een kwartier werk geven zal later niet echt motiveren om hard te gaan werken.
Ik zou zelf eerder rond de 25,- geven voor 2 weken.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 20:15

boeflover schreef:
Ik verbaas me over de bedragen hier en zal vast gierig zijn, maar ik kan me meer vinden in de opmerking dat het kind later als 15-16 jarige legaal kan gaan werken voor 3-4,- per uur. Ze moet de waarde van geld nog leren dus nu 5,- voor een kwartier werk geven zal later niet echt motiveren om hard te gaan werken.

Of we leren onze kinderen ondernemen en dat je best meer kan verdienen dan het minimumloon als je jezelf goed in de markt zet en het spel slim speelt. Ik heb altijd meer gekregen dan het minimum. Zij hebben mensen nodig, ik zeur nooit en kan altijd. Dat vond iedereen wel handig, maar daar hangt een prijskaartje aan. En als je dan gemotiveerd bent en hard werkt ;-)
Maar goed, dat is weer een heel andere discussie. Maar het is eigenlijk bizar voor wat voor bedragen de jeugd tegenwoordig staat te werken. Niet alleen de jeugd trouwens…

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 20:29

Jeetje wat een bedragen worden hier genoemd voor weinig werk.
Hier ook een buurmeisje die de konijnen doet. Is alleen voer en water geven.

Wij geven bij een weekend weg 5 euro en bij een week weg 10 euro en dan doen we er altijd iets lekkers bij

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 21:49

eilleen333 schreef:
boeflover schreef:

Of we leren onze kinderen ondernemen en dat je best meer kan verdienen dan het minimumloon als je jezelf goed in de markt zet en het spel slim speelt. Ik heb altijd meer gekregen dan het minimum. Zij hebben mensen nodig, ik zeur nooit en kan altijd. Dat vond iedereen wel handig, maar daar hangt een prijskaartje aan. En als je dan gemotiveerd bent en hard werkt ;-)
Maar goed, dat is weer een heel andere discussie. Maar het is eigenlijk bizar voor wat voor bedragen de jeugd tegenwoordig staat te werken. Niet alleen de jeugd trouwens…

Maar dit meisje vraagt geen bedrag, dus dat ondernemen is vooralsnog niet aan de orde.

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 10:41

Mijn dochter heeft een aantal jaar geleden op de konijnen van een vriendin gepast. Ook twee weken, twee konijnen in grote buitenruimte.
Dochter was toen 11.
Ik ging vrijwel elke dag zelf even mee kijken of alles in orde was met de dieren
Mijn vriendin was blij want normaal bracht ze de konijnen naar een opvang, kleinere hokken, stress qua reizen en best duur , 15 euro per dag voor de twee.
Mijn dochter kreeg 50 euro voor de twee weken en had ook maar 15-20 minuten werk per dag. Die periode was het ook erg warm dus we hebben de hokken en buitenruimte goed schoon gehouden.
Ze was dolgelukkig met de vergoeding en mijn vriendin was super blij dat de konijnen thuis konden blijven.
Het is een win win dus ik vind zelf 50 een net bedrag.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 23:18

chevax schreef:
Geef dat meisje toch gewoon lekker die €5,- per dag. Misschien wat veel, maar je gaat op vakantie, kost genoeg geld en dan "bezuinigen" op een meisje wat in de zomervakantie voor je dieren zorgt. Maar... je moet er wel zeker van zijn dat ze het dan ook echt doet. En het minimumloon ligt lager, klopt allemaal. Maar moet dat de maatstaf zijn?

5 euro voor 10 minuten is 30 euro per uur. Ja het minimum loon lager 2,50 per uur.

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 01:27

Snippergroen schreef:
Misschien als tip voor je konijnenoppas.. ik zeg degene die op mijn konijnen past altijd 'als ze niet eten, wil ik het meteen weten'. Op basis daarvan kan ik dan contact opnemen en bespreken hoe of wat een vervolgstap is. Hoewel je daarmee niet de volledige (kennis) lading dekt, is dit wel een makkelijke instructie voor elke konijnenleek.

Jep dit is de beste tip.

Als ik weekend weg ben komt er 2 tot 3 x per dag iemand naar ze kijken vraag altijd iets van het klaargelegde groenvoer te geven reageerd er een niet gelijk bellen.