Inslapen, herplaatsen, help?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Re: Inslapen, herplaatsen, help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 15:27

Fijn!!

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 15:29

Ben blij dat we konden helpen, vriendlief is momenteel druk bezig om een leuke plek te maken voor poes <3

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 15:32

:D Helemaal leuk !
Post je af en toe nog wat hoe het Poes vergaat bij jullie ?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 15:34

Oooh super geweldig!!!

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 15:35

Stille meelezen hier! Super fijn dat Poes een plekje krijgt! Hopelijk nog heel wat mooie jaren voor dr in het verschiet.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 15:58

Top! Nu nog afwachten of de buuf de kat wel afgeeft...

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 16:30

K_nolan schreef:
Ben blij dat we konden helpen, vriendlief is momenteel druk bezig om een leuke plek te maken voor poes <3

Wat fijn dat ze naar jullie mag!!! <3 <3 <3

Ik was ook al aan het denken en zoeken en zag deze post en gelukkig hoeft het niet meer.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 16:55

Bokt op zijn sterkst +:)+
Fijn voor Poes!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 16:57

Tigress schreef:
POES GAAT VERHUIZEN *\o/*

Ik ga haar later vandaag inladen, en dan zorg ik ervoor dat ze vanavond nog op haar nieuwe plek terecht komt <3
Duimen draaien dat ze eenmaal uit de huidige stresssituatie een nieuw leven kan opbouwen waar ze volop geniet <3

Oh ik zie dit topic nu pas, maar wat geweldig!!

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 17:30

ben wel heel benieuwd wat de buurvrouw hiervan vind, ga dit even volgen.. lig bijna dat er een gouden mandje te wachten staat voor der

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-22 19:40

Afbeelding
Ze is er <3

Buurvrouw had zich gelukkig nog niet bedacht, en had zelfs al wat spulletjes klaargezet voor ons. Ik ben een uurtje eerder op pad gegaan dan gepland, just in case. Ingeladen en samen met mijn andere buurtjes op pad. Zo kon ik me richten op rijden, terwijl Poes rustig gehouden werd met wat aanspraak.

Poes was wat gestressed in de auto, en icm de warmte zat ze te hijgen. Eenmaal aangekomen en in haar kamer, kwam ze erachter dat de vloer toch best koel was :)) die kroop voorzichtig het bakje uit en daar bleef ze uitpuffen. Ook daar liet ze zich aaien, dus ik ben heel benieuwd wat een nieuwe omgeving voor haar zal betekenen.
K_nolan, ontzettend bedankt voor het warme onthaal en warme mandje die je haar hebt willen bieden <3

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 20:00

Waar is de vind ik leuk knop.
Wat een mooie wending

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 20:37

Ik lees nu net het hele topic en ben heel blij verrast met de mooie wending! Hopelijk vindt Poes het fijn op haar nieuwe plek! <3

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 20:39

Wat fijn dat Poes een nieuw plekje heeft!

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 20:41

Super dat poes een mooi plekje heeft gevonden :D <3

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 21:06

De kracht van bokt! *\%/*
Super fijn dat ze daar weg is!!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 21:52

Wat fijn dat Poes een nieuw huisje heeft met nieuwe butlers :D

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 21:55

Aaah wat prachtig <3

SabriJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 22:35

Wat fijn dat poes een nieuw huisje heeft! Alleen zou poes wel even als gevonden op Amivedi zetten en ook even op chip laten checken.

Om wat misverstanden uit de weg te ruimen; voor dit kun je gewoon voortaan ook de dierenambulance inschakelen. Daar zijn zij voor, van de gemeente krijgen ze geld om dit soort zwervende dieren op te halen.
Zo ook om een praatje met de buurvrouw te houden, want wat als de buurvrouw weer opknapt en er weer een andere kat door het raampje binnenkomt? Krijgt deze dan ook weer brokjes zodat hij mogelijk niet terug naar het oude huis gaat? En is mevrouw ziek en ligt in bed en mevrouw wordt het weer zat wordt het mogelijk vergiftigd?? Het was verstandiger geweest om 144 ook even in te seinen. Het klinkt ook niet alsof je buurvrouw nu erg helder kan nadenken. Bovendien is het strafbaar om een gezond dier zelf te vergiftigen.

Zeker in dit soort situaties wordt aangeraden het niet 'zelf' op te willen lossen. Het is immers jouw kat niet.
Dan zit jij niet met eventuele kosten, wordt kat gecheckt op chip, en naar een opvanglokatie gebracht waar ook altijd een dierenartscheck is.
Dan moet poes 2 weken in quarantaine waarin poes ook op Amivedi gezet wordt. Zodat mocht poes meerdere adressen hebben, of mogelijk een eigenaar wat ik in dit geval niet vreemd zou vinden, dan heeft de eigenaar nog 2 weken de tijd om poes op te halen.
Pas dan mag er een nieuw baasje worden gezocht voor zwerfkatten.

En het is een taak van een dierenambulance om zwervende dieren of dieren die niet meer kunnen worden verzorgd op te halen en onder te brengen. Zo ook chipcontrole want 9 van de 10 katten waarvan mensen dachten dat het een zwerver was blijkt gewoon om de hoek te wonen. Of zoals gezegd meerdere voerders te hebben.

Dus fijn dat poes nu een huisje heeft maar zou poes wel even checken op een chip en op Amivedi als gevonden neerzetten!
Ook Amivedi even checken op kleur kat en vermist, mogelijk is iemand al een lange tijd deze poes kwijt?
Laatst bijgewerkt door Sabri op 17-06-22 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 22:45

Wat fijn dat Poes een plekje gevonden heeft! Jullie zijn toppers

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 22:54

Tigress schreef:
[ [url=m/GQdq9W.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze is er <3

Ah wat een fijn bericht, dat het zo mooi afloopt. Hopelijk gaat ze zich snel thuisvoelen op haar nieuwe plek!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 23:23

Wat goed dat deze oplossing gevonden is!! Super!!

Helaas krijgen wij ook wel eens dergelijke telefoontjes in de praktijk. Ik schrik er wel een beetje van dat er mensen zijn die het toch okay vinden om van een dierenarts te vragen om een (zo goed als) gezond dier in te laten slapen omdat een eigenaar geen andere oplossing wil zoeken of de vergoeding voor het asiel niet wil betalen. Heel simpel, euthanasie is sowieso duurder.
Het is niet zo dat dierenartsen er lol aan beleven om gezonde dieren in te laten slapen. In de meeste gevallen werk ik er dan ook niet aan mee en zoek ik een andere oplossing. Er zijn altijd uitzonderingen, als herplaatsing voor het dier mentaal niet haalbaar is bijvoorbeeld.
Maar het zou mooi zijn als mensen zich realiseren dat een kat zomaar 20 kan worden, en dat er verantwoordelijkheid komt kijken bij het houden van een dier. Ook als het bij jou niet meer gaat.
Ik heb eens een hond afgewezen, die in huis plaste. Of ik haar in wilde laten slapen. Dier was kerngezond, alleen iets incontinent (gecastreerde teef, gebeurd vaker en is vaak goed op te lossen). Ik heb geweigerd zonder even urine onderzoek te doen naar de mogelijke oorzaak van het urine lekken in de mand. Eigenaar is boos vertrokken en een paar uur later wordt ik gebeld door een collega uit een andere praktijk. Dat iemand een hond in wil slapen, en altijd klant bij ons is, en hoe de vork in de steel zat. Zij hebben ook geweigerd. De volgende dag belt dierenarts nummer 3. Of wij het dossier door willen sturen. Mevrouw heeft daar de praktijk verlaten met tabletjes tegen de incontinentie en was ineens heel tevreden met de hond. Zij realiseerde zich op dat moment dat de dierenartsen niet gingen buigen, en dat er twee opties waren. De hond incontinent meenemen, of een potje pillen en nog een tijd een fijne hond in huis hebben… eind goed al goed gelukkig. Maar het is wel een heftig verzoek. En helaas zijn er ook mensen die in zo’n situatie gewoon niet behandelen en net zo lang wachten tot het dier zo slecht is dat we hem wel in moeten laten slapen…. Zo frustrerend…

Datzelfde geldt voor de poes in dit verhaal. Ja, er is een katten overschot, maar dan nog vind ik het heftig dat sommige mensen dieren zien als een oude televisie die je op een gegeven moment weg wil gooien als je er geen zin meer in hebt.

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 08:21

Wat een mooie uitkomst zeg heerlijk <3

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 09:03

Wat ontzettend fijn dat ze een huis heeft gevonden en een dikke pluim voor jou dat je je er zo voor hebt ingezet!

Ik denk dat jouw buurvrouw geestelijke problemen heeft. Ik hoop dat ze er niet op gaat terugkomen en jou het leven zuur gaat maken. Maar jij hebt in elk geval het goede gedaan! Chapeau!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 09:28

Wat een fijne wending in dit topic :j hopelijk heeft Poes nog een paar mooie jaren voor zich (of misschien nog wel meer :D).