Opvang hondje Saar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 21:08

Een volgtopic over Saar zou ik best leuk vinden :o

kally

Re: Opvang hondje Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 21:16

Geweldig die foto….wat mooi dat ze nu bij jou is en je hele gezin inclusief alle andere dieren…heel veel plezier met haar…

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 21:20

Zo fijn dat er weer een bokt huisdier match is. <3

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 21:38

Wat een prachtig topic ,met een bijzondere Saar…
Ik ben er zo blij van geworden :j
Heel veel plezier met elkaar *\%/*

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 21:42

maras schreef:
Een volgtopic over Saar zou ik best leuk vinden :o

Ik ook :D

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 09:03

Geweldig, ze is nu al mooi, maar wordt nog knapper denk ik <3

Dandelion2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 09:26

De eerste nacht is eigenlijk voorbeeldig verlopen. Rond 23 uur was ze behoorlijk wakker na het laatste rondje uit maar ik ben toch maar naar boven gegaan en heb alle lichten uitgedaan. Ze was nog niet de trap op gegaan overdag en eigenlijk vond ik dat wel prima. Trap geblokkeerd voor de veiligheid en het noodplan was beneden slapen of hond in bed, allebei ook geen probleem. Maar na een klein beetje piepen is ze op haar eigen bedje geploft waar ik haar vanmorgen (vroeg) lekker aantrof. Na het uitlaten zelfs nog heel even terug naar bed gegaan en ook toen maar paar piepjes. Heel knap! Het is hier wel het sprookje net de 3 beren want elk bed wordt uitgeprobeerd Afbeelding
Afbeelding

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-22 09:52

Haha, lekker ding.
Fijn dat de eerste nacht zo goed is gegaan <3

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 09:52

Wat een lekker ding die Saar en fijn dat ze toch wel zo relaxt is…

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 22:15

Hoe vinden jouw honden haar, gaat dat al goed qua spelen en zo?

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 22:20

Dandelion2 schreef:
De eerste nacht is eigenlijk voorbeeldig verlopen. Rond 23 uur was ze behoorlijk wakker na het laatste rondje uit maar ik ben toch maar naar boven gegaan en heb alle lichten uitgedaan. Ze was nog niet de trap op gegaan overdag en eigenlijk vond ik dat wel prima. Trap geblokkeerd voor de veiligheid en het noodplan was beneden slapen of hond in bed, allebei ook geen probleem. Maar na een klein beetje piepen is ze op haar eigen bedje geploft waar ik haar vanmorgen (vroeg) lekker aantrof. Na het uitlaten zelfs nog heel even terug naar bed gegaan en ook toen maar paar piepjes. Heel knap! Het is hier wel het sprookje net de 3 beren want elk bed wordt uitgeprobeerd [ [url=m/ms2rQq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FfWZfo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een mega knappe pup! Die laatste foto <3. Mij lijkt een volg topic ook leuk!

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 11:08

Dandelion2 schreef:
De eerste nacht is eigenlijk voorbeeldig verlopen. Rond 23 uur was ze behoorlijk wakker na het laatste rondje uit maar ik ben toch maar naar boven gegaan en heb alle lichten uitgedaan. Ze was nog niet de trap op gegaan overdag en eigenlijk vond ik dat wel prima. Trap geblokkeerd voor de veiligheid en het noodplan was beneden slapen of hond in bed, allebei ook geen probleem. Maar na een klein beetje piepen is ze op haar eigen bedje geploft waar ik haar vanmorgen (vroeg) lekker aantrof. Na het uitlaten zelfs nog heel even terug naar bed gegaan en ook toen maar paar piepjes. Heel knap! Het is hier wel het sprookje net de 3 beren want elk bed wordt uitgeprobeerd [ [url=m/ms2rQq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FfWZfo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze krijgt dus vast een andere naam :D

Leuke hond om te zien . Zo lief. Ben benieuwd hoe het nu gaat

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 12:33

Wat een knapperd is het.
Gaat slapen nog steeds goed?
Zijn de katten iets minder eng?

Dandelion2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 17:41

Hallo! Sorry druk geweest met Saar… oh nee, Lorelei. Ze heet nu Lore (-lei) ook al hebben onze honden tot nog toe namen met een B maar soms gaat het zoals het gaat. Het gaat ontzettend goed! Vanaf dag 1 slaapt ze beneden, gewoon in haar mand (geen bench) net als de andere honden. Inmiddels blokkeer ik de trap ook niet meer. Met de honden gaat heel goed, soms corrigeren ze haar even, heel fijn want hun timing is natuurlijk veel beter dan de mijne ☺️. De katten is nog steeds wat lastig omdat die zelf ook moeten wennen aan een kleine stuiterbal maar dat vindt z’n weg wel. Leuk detail voor de trouwe lezers: Lore is gek op autorijden . Ze is ook al lekker meegeweest naar het hondenbos (omheind) waar ze fijn los kon lopen en nieuwe vrienden ontmoeten. Het is echt een schatje en ik ben heel benieuwd hoe ze uitgroeit. En natuurlijk nog wat plaatjes :
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dandelion2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 17:47

Oh en dit is Bokt , de plek waar je alles kunt vragen en iedereen een gokje kan wagen…. Ik kreeg van TS een foto van toen ze nog niet in Nederland was, nu vraag ik me toch echt af hoe ze er later uit zal gaan zien… de foto lijkt niets op wat ze nu is. Is ze geschoren? Was het puppyvacht op de foto ? Hoe oud zal ze nu zijn? Vragen vragen. Ik dacht zelf eerst
dat ze een soort kortharige collie zou worden qua model maar het kan alle kanten nog op!
Afbeelding

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 17:52

Wat een super afloop en erg leuk om de foto's te zien dat ze goed op haar plekje is gekomen.

Ik ben zelf jaren opvang gezin geweest voor buitenlandse honden en ik kan boekwerken schrijven waarom mensen een pup/hond terug brengen.

Ik heb ook wel eens mensen geweigerd omdat ze beter voor een intertoys exemplaar konden gaan.

Ze hebben vaak in het buitenland stress, slecht/ander voedsel etc etc dus daar kan een vacht ook op reageren.

Je kan een dna onderzoek laten doen wat voor rassen er kunnen zitten.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 18:19

Wat een heerlijke afloop!

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-22 19:52

Toen ze net bij mij was, had ze een paar losse tanden. Helaas niet terug gevonden.

Als je naar de eerste foto's kijkt, die ik heb geplaatst, zie je dat haar vacht daar ook nog veel pluiziger is.
Ze is enorm gaan ruien toen ze bij ons was. Al die gekke pluis haren heeft ze bij ons onder de bank verstopt :j

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 20:22

Heeft ze nu alle tanden gewisseld? Maand of 6 dan?

En met die lange poten en grappige oortjes denk ik haast aan vleugje een windhond (Russische barzoi? Die zijn er ook met haar kleur koppie)
Maar als ik die opzoek denk ik weer: nee, toch niet..
Toch een soort herdertje?
Welk ras heeft geen staartje? Ja en hoort het staartje er wel af? Weet je eigenlijk allemaal niet..

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 21:37

Grappig dat jij zegt dat ze gek is op autorijden maar dat ze bij die andere mensen wagenziek was...

Heel fijn dat ze zo'n goed plekje heeft gevonden!

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 21:45

Zegt misschien wel wat over de rijstijl van die andere mensen O:) super fijn dat het zo goed gaat en dat jullie nog vele jaren van elkaar mogen genieten!

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-22 21:48

savieralover schreef:
Zegt misschien wel wat over de rijstijl van die andere mensen O:) super fijn dat het zo goed gaat en dat jullie nog vele jaren van elkaar mogen genieten!

Dat zal het zijn _/-\o_ :j :D

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 21:49

Wat een heerlijke wending heeft dit topic.
Superleuke hond ook. <3

Dandelion2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 17:44

Kleine update, na wat nadere inspectie is kleine Lore nog volop (kiesjes) aan het wisselen. Haar staart lijkt niet van nature zo kort te moeten zijn maar de punt ziet er wel netjes uit met volledig haargroei. Misschien een kleine geboorte-afwijking? Ook heeft ze achter wolfsklauwtjes maar ik begreep dat veel honden van over de grens die hebben. We (ok, 2 van de katten uitgezonderd) genieten volop van Lore, al denk ik met die lange ledematen soms wel dat we haar stukgemaakt hebben….
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 17:49

Ik schiet spontaan in de lach van die laatste foto. :)
Maar ja, waar moet je heen met zulke stelten??