Wat leeft er onder mijn vloer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wat leeft er onder mijn vloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 14:37

Nee de bruine blijven meer op de grond.
Denk dat ze hier dat lef wat minder hebben.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 15:23

Mijn ouders hebben een vangkooi en stoppen er kattenvoer en pindakaas in. Inderdaad vangen ze vaak een egel, soms een kip. Maar dat is niet zo erg dan laat je die er 's ochtends gewoon weer uit.

De ratten verdrinken we in de beek (zetten ze met val en al erin) . Er is stroming, dat versnelt het gelukkig een beetje maar het blijft naar. M'n ouders wonen er nu al meer dan tien jaar en vangen zo om de dag een rat, dat zijn er dus echt vreselijk veel :=

Muizen vangen ze met muizenvallen, wederom met pindakaas. De echte met hout, en we leggen ze aan een ketting vast anders vliegen de roofvogels er telkens met de muizenvallen vandoor :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 15:29

Heh bah wat veel.
Nee zoveel hier gelukkig niet.
In de zomer hebben we er eigenlijk nooit.
Dadelijk in de herfst weer als het natter word.

1 winter hebben we er wel veel gehad en leken er ook niet vanaf te komen. Ook niet door de plaagdierbestrijding.
Waren ook heel agressieve, beten gewoon door een dik deksel heen van de voertonnen.
Toen heeft een kennis vergif uit het buitenland gehaald, binnen een week alles weg.
We hebben dat alleen neer gezet in gifdozen, ook weer binnen zodat andere dieren er niet bij konden.
Ja helemaal goed zal het niet zijn voor de natuur.
Maar toen zaten we echt met de handen in het haar.

Jammer dat zoiets de Nederlandse plaagdierbestrijding dat niet mag doen als laatste redmiddel.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-22 16:13

DuoPenotti schreef:
Heh bah wat veel.
Nee zoveel hier gelukkig niet.
In de zomer hebben we er eigenlijk nooit.
Dadelijk in de herfst weer als het natter word.

1 winter hebben we er wel veel gehad en leken er ook niet vanaf te komen. Ook niet door de plaagdierbestrijding.
Waren ook heel agressieve, beten gewoon door een dik deksel heen van de voertonnen.
Toen heeft een kennis vergif uit het buitenland gehaald, binnen een week alles weg.
We hebben dat alleen neer gezet in gifdozen, ook weer binnen zodat andere dieren er niet bij konden.
Ja helemaal goed zal het niet zijn voor de natuur.
Maar toen zaten we echt met de handen in het haar.

Jammer dat zoiets de Nederlandse plaagdierbestrijding dat niet mag doen als laatste redmiddel.

Ik ben serieus al aan het kijken wat België heeft als vergif want ik rij wekelijks rondje België (morgen toevallig) en Duitsland heb ik vrienden wonen, dus dat is ook nog een optie.

Ik wil er gewoon vanaf en elke dood is geen fijne dood waar je aan geholpen wordt. Dus of ik het nou snel of langzaam doe, ze moeten weg :')

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 09:23

Er zijn ook jagers die met de buks langs komen. Die vangen op een nacht zo 30 a 40 ratten. Echt bizar..

sunny16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 22:04

Hoe staat het ermee? Ben wel benieuwd :D

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-22 22:20

sunny16 schreef:
Hoe staat het ermee? Ben wel benieuwd :D

Leuk dat je het vraagt!
Nadat we onder de vloer flink wat rattengif neergezet hadden. Cavia’s tijdelijk in andere hokken gestopt hebben. Vonden we langzaam aan drie grote vieze ratten en her en der wat veldmuisjes dood verspreid over het terrein paar dagen achter elkaar.

Hierna hebben wij ze weer terug gezet in hun grote hok en tot nu toe nergens meer last van gehad. Ik hoop stiekem dat het voldoende was en ze nu uitgeroeid zijn. Het gif staat nog wel onder de vloer daar kan toch niemand bij zolang de vloer niet omhoog gehaald word dus geen gevaar voor onze andere dieren.

sunny16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 22:31

Wat fijn dat het nu lijkt opgelost :j